08 Mayıs 2024 Çarşamba
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Neriman Oyman’ın büyüleyen resimleri-(TAMAMI)

Neriman Oyman’ın büyüleyen resimleri-(TAMAMI)
A+ A-

Bu sergi beni yakın tarihimiz içinde bir önemli sergiye ve bu nedenle söylenenlere ve yazılanlara götürdü. 2004 Yılı Kasım ayı; İstanbul Resim Heykel Müzesinde tarihi bir gün yaşanıyor;

150 ressam ve heykeltıraşın katıldığı büyük serginin, “Sanatçının Ulusal seferberliği” sergilerinin ilkinin açılışındayız. İğne atsan yere düşmez kalabalık. Çok değerli konuklar Ulusal Kanal’la dayanışma için Türk sanatının önemli isimlerinin yapıtlarını edinme yarışındalar.

İlk satılan tablo Neriman Oyman’ın “Rüyalar Gerçek Olsa” adlı tuval üzerine yağlı boya 120x140 cm. ebatlı tablosu.

Eseri satın alanlar,Türk sinemasının dev ismi yönetmen Halit Refiğ ve eşi Gülper Refiğ. Yapıt karşısındaki duyguları: “Birden kendimizi geniş boyutlu bir tablonun karşısında bulduk. Bu, adeta olağanüstü bir görsel senfoniydi. Uzanmış uyuyan bir genç kadın tablosunda düşler masal, masallar düş haline gelmekteydi.

Ressamın imzasını okumaya çalıştık. Bildiğimiz duyduğumuz bir isim değildi. Gülper de ben de büyülenmiş gibiydik. Tablonun önünden ayrılamıyorduk. Başka resim görecek halimiz kalmamıştı. Gülper benden daha önce kendini toparlayabildi. ‘Bu tabloyu satın alalım’ dedi. Tabii ki itiraz etmem mümkün değildi...”(1)

Büyülü gerçeklik

Neriman Oyman bir anlatıcı. Evet, masal anlatıyor ama Türkiye gerçeğinden kopmadan yaşamın da içinde. Ergenekon tertibi ile tutuklanan “Yurtseverlere Özgürlük” talebi ile Silivri önünde açıklama yapan aydınlarla; Demirtaş Ceyhun’la Halit Refiğ ile, Balaban, Ekrem Kahraman, M.İlmiye Çığ ile yan yana. Bilincin açıklığı, anlattıklarına yansıyor. Dünyayı ele alışı yaşamıyla doğrudan ilişkili.

Türkiye sosyolojisi

Anlatıcılığının temelinde ne olduğu araştırmalı. Anlattıklarının mekanı kent, zamanı dün, yarın ve düş... Kız Kulesi ile Galata Kulesi’ni evlendiriyor... Aşık Veysel büyük tablonun tam ortasında: Anadolunun ruhu, birleştiriciliği, sesi ışığı... Çanakkale, Mustafa Kemal ve Şehitlerimiz. Ulusal kurtuluşun bu günü ve yarına dönük enerjisi. Çocuk Gelin: eğitim sistemine dönük saldırının sonucunu gören ermiş tavır. Top ağacın kovuğunda düşünen, oyuncak bebeğini ağaca asan çocuk. Sergi, 28 Nisan 2012’ye kadar Beşiktaş Ortaköy Sanat Galerisi’nde devam ediyor. Görülmesi gereken bir görsel şölen. 1-Halit Refiğ- Yönetmen

Neriman Oyman Kimdir?

1966 İstanbul doğumlu. 1990-1992 Yılları arasında Avni Memedoğlu atölyesinde çalışmalarını sürdürdü. 1992’den bu yana Asmalımesçit’teki atölyesinde yapıtlar vermeye devam ediyor. 29 Kişisel sergi açtı. 400’den fazla yapıtı yurdışında kolleksiyonlardadır. ‘Resmi, yaşam biçimi’ olarak tanımlayan sanatçı, ‘düşündüklerinin resmini’ yaptığını ifade ediyor.

Son Dakika Haberleri