30 Nisan 2024 Salı
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Okulluların kahramını belli oldu

Okul alışverişinde öğrencilerin en fazla tercih ettiği lisanslı ürünün "Örümcek Adam" olduğu belirlendi.

Okulluların kahramını belli oldu
A+ A-


Araştırma şirketi Nielsen, okul alışverişi döneminde öğrencilerin lisanslı ürünlerde en çok hangi karakterleri tercih ettiğini araştırdı. İstanbul, Adana, İzmir, Gaziantep, Ankara, Bursa, Samsun, Tekirdağ, Malatya, Kayseri, Trabzon ve İzmir'de bin anne ile gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, çocuklar, hayranı oldukları kahramanlarla okula gitmeyi tercih ettiği ortaya çıktı.

Çocukların tercipi Örümcek adamlı ürünleri
Nielsen'in araştırmasına göre en beğenilen çizgi film karakterlerinin başında yüzde 15 ile "Örümcek Adam" geliyor. "Örümcek Adam"ı yüzde 11 ile "Süpermen" ve yüzde 10 ile "Hello Kitty" izliyor. Söz konumu çizgi film karakterlerini, "Tom ve Jerry", "Winx", "Batman", "Ninja Turtles", "Mickey Mouse", "Bugs Bunny", "Pepee", "Tweety" ve "Benten" gibi diğer karakterler takip ediyor.
Araştırmaya katılan annelerin yüzde 52'si kız, yüzde 48'i erkek çocuğuna sahip olduklarını ifade ederken, çocukların yüzde 23'ü okul öncesi, yüzde 46'sı ilkokul, yüzde 17'si ortaokul ve yüzde 14'ü lise seviyesinde bulunuyor.

Okulluların kahramını belli oldu - Resim : 1
Alışveriş 73 dakika sürüyor
Okula dönüş zamanı yapılan alışverişlerin yüzde 77'sine tüm aile ya da anne/çocuğun birlikte çıktığı belirtilen araştırmaya göre, toplamda markette geçirilen ortalama süre 73 dakika olarak saptandı.

Okulluların kahramını belli oldu - Resim : 2
Araştırmada, 2014-2015 okula dönüş döneminde ulusal zincirlerdeki büyüme trendinin 12 aylık ortalamanın üzerinde gerçekleştiği, geçen yıl yüzde 10,8'lik büyüme ile yüzde 9'luk yıllık ortalamanın üzerinde bir büyüme olduğu, bunun en önemli nedeni olarak Kurban Bayramının okula dönüş dönemine denk gelmesinin gösterildiği, aynı durumun bu yıl da yaşanacak olması nedeniyle piyasalarda büyümenin yine ortalamanın üzerinde kalacağı beklentisi bulunduğu ifade edildi.

Son Dakika Haberleri