19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 19°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Oyun Dostu Okul’ Projesiyle çocuklara 100’den fazla etkinlik alanı

Çocukların okula ilgisini artırmak, beden sağlığı, sosyalleşme… Çocukların ders aralarını ve okulda geçirdikleri süreyi nitelikli hale getirmek için ‘Oyun Dostu Okul’ projesi başladı.

‘Oyun Dostu Okul’ Projesiyle çocuklara 100’den fazla etkinlik alanı
A+ A-

Öğrencilerin okulda problem çözme becerilerini geliştirecek ve takım çalışmasını öğrenmelerini sağlayacak “Oyun Dostu Okul” projesi hayata geçti. Bahçeşehir Koleji Dragos Kampüsü okul bahçesi ve koridorlarında oluşturulan güvenli oyun alanlarında uygulanan projeyle, öğrenciler teneffüs ve boş zamanlarında keyifli vakit geçiriyor.

‘100’DEN FAZLA ALAN'

‘Oyun Dostu Okul’ Projesiyle çocuklara 100’den fazla etkinlik alanı - Resim : 1

Türkiye’de ilk kez ‘Oyun Dostu Okul’ projesi kapsamında Bahçeşehir Koleji Dragos Kampüsü’nün koridorlarına ve bahçesine okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerine uygun 100’den fazla oyun ve etkinlik alanı oluşturuldu. Bu oyunlar, öğrencilerin sadece keyifli zaman geçirmelerine değil, aynı zamanda sosyal ve fiziksel aktivite yapmalarına, problem çözme becerilerini geliştirmelerine, takım çalışmasını öğrenmelerine olanak tanıyor. Proje kapsamında, öğrencilerin okula olan ilgisinin ve mutluluk düzeylerinin artırılmasıyla devamsızlığın azaltılması amaçlanırken, oluşturulan güvenli oyun alanları ile çocukların sağlıklı bir şekilde büyümesine ve gelişmesine katkı da hedefleniyor.

ÖĞRETMEN VE VELİLER DE OYUN EĞİTİMİ ALACAK

“Oyun Dostu Okul” projesiyle öğrenciler arasındaki ilişkilerin ve olumlu okul ikliminin arttığını söyleyen Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi ve Yenilikçi Eğitim Geliştirme Araştırma Merkezi (YEGAM) Başkanı Doç. Dr. Yavuz Samur, projenin sadece okulu değil, öğretmenleri ve ebeveynleri de oyun dostu hale getirmeyi amaçladığını belirtiyor. Öğretmenlere derslerinde oyunları nasıl kullanabileceklerinin, ebeveynlere ise evde çocuklarına oyun oynama konusunda nasıl destek olabileceklerinin de eğitimi veriliyor.

‘YARATICI DÜŞÜNCEYİ TEŞVİK EDİYOR’

“Okullarımız yeni sokaklarımız olsun” anlayışı ile yola çıktıklarını söyleyen Doç. Dr. Yavuz Samur şöyle devam etti:

‘Oyun Dostu Okul’ Projesiyle çocuklara 100’den fazla etkinlik alanı - Resim : 2

“Projemiz okulun oyuna bakış açısını değiştirmeyi amaçlıyor. Bu proje, çocuklarımıza yaşlarına, ihtiyaçlarına ve kazanımlarına uygun oyun alanları oluşturarak sağlıklı büyümelerini destekliyor ve öğrenciler arasındaki ilişkiler ile pozitif okul atmosferinin gelişmesini teşvik ediyor; bu da oyun oynamalarını özendiriyor. Oyun dostu okul, öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek, öğrencilerin okula bağlılığını artırarak, stresle başa çıkma ve duygusal zekayı geliştirme gibi becerileri kazandırıyor. Öğrencilere özgüven kazandıran ve iletişim becerilerini güçlendiren proje, yaratıcı düşünceyi teşvik ediyor.”

DÜNYADA BENZERİ VAR AMA BU PROJE YOK

Amerika’dan davet alan ve Oyun Dostu Okul projesiyle New York’taki Games For Change konferansına da katıldığını belirten Doç. Dr. Yavuz Samur, sözlerini şöyle sürdürdü: “Konferansta yapılan sunumlar, projenin Amerika’da okullar arasında yaygınlaşma potansiyelini ortaya koydu. Games For Change gibi prestijli bir organizasyon tarafından davet edilmek, projenin sadece lokal düzeyde değil, küresel bir platformda da takdir gördüğünün bir göstergesi. Etkinlikte önemli eğitimciler ve kuruluşlarla bir araya gelerek deneyimlerimizi paylaştık ve gelecekteki işbirliklerinin zeminini oluşturduk. Almanya ve bazı ülkelerde de benzer çalışmalar yapılıyor ancak ‘Oyun Dostu Okul’ gibi bir projeleri yok.”

YARDIMLAŞMA VE SOSYALLEŞME BECERİLERİNİ GELİŞTİRİYOR

Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Dr. Özge Aslan de eğitimdeki teknolojik ilerlemelerin, öğrencilerin dijital oyun deneyimlerini etkilediğine dikkat çekti. Dr. Aslan, şunları söyledi: “Öğrenciler okuldan eve döndüklerinde çantalarını bırakıp hızla bilgisayar başına geçerek dijital oyunlara yöneliyorlar. Okullarımızda, güvenli oyun ortamları oluşturarak Bahçeşehir Üniversitesi'nin değerli akademisyenleriyle birlikte Oyun Dostu Okul projemizi hayata geçirdik. Bu projenin amacı, öğrencilerimizin güvenli bir ortamda oyun oynamalarını sağlamak. Çünkü biliyoruz ki oyunlar, iş birliği yapma, takım kurma, liderlik, paylaşma, yardımlaşma ve sosyalleşme gibi becerilerin gelişimine katkıda bulunur.”

HEDEF YAYGINLAŞTIRMAK

Okulun her yerini oyun ve etkinlik alanına dönüştürdüklerini dile getiren Dr. Aslan, projede, öğretmenlerin oyunları sınıf içinde etkin bir şekilde kullanmaları için özel eğitimler aldığını belirterek “Velilere de öğrencilerin oyun deneyimlerinin akademik başarılarına nasıl katkı sağladığını anlatmak için seminerler düzenleniyor” dedi. Dr. Özge Aslan ayrıca, projenin İstanbul'da pilot uygulamayla başladığını, tüm Türkiye'deki kampüslerde kademeli olarak yaygınlaştırmayı hedeflediklerini dile getirdi. İzmir’de 50. Yıl Kampüsü’nde de proje pilot uygulama olarak hayata geçirilecek.

okul