20 Mayıs 2024 Pazartesi
İstanbul 15°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

'Pazarı büyüten rekabete pozitif bakıyoruz'

Fransız otomotiv markası Peugeot, araç bulunabilirliğinde sıkıntı yaşanan dönemde Türkiye'ye hızlı tedarik sağlayarak pazarda önemli bir yer elde etti. Markanın küresel sıralamasında Türkiye, Almanya'yı geçerek beşinci sıraya yerleşti.

'Pazarı büyüten rekabete pozitif bakıyoruz'

Türkiye pazarının güçlü seyretmesi sayesinde Peugeot CEO'su Linda Jackson da geçen aylarda ülkemizi ziyaret etti. Jackson'un önümüzdeki günlerde Türkiye'yi yeniden ziyaret edeceğini öğrendik. Peugeot’nun SUV segmentindeki modelleri 3008 ve 508 de yeni 48V hibrit teknolojili versiyonlarıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Modellerin Muğla'daki tanıtım toplantısında sorularımızı yanıtlayan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, markanın yılın ilk dokuz ayunda satışlarını geçen yıla kıyasla yüzde 180 artırdığını bildirdi.

'AYRICA AKSİYON ALMADIK'

“Peugeot Türkiye olarak, Ocak-Eylül 2023 döneminde 59 bin adete yakın bir satış performansı ortaya koyarak, yıl sonu hedeflerimizi ilk 9 aylık dönemde yakalamış olmanın gururunu yaşıyoruz. Şimdi Cumhuriyetimizin 100. yılında, rekorun rekorunu kırmayı hedefleyerek, 75 bin adetin üstünde bir satışla yılı tamamlamayı amaçlıyoruz.” diyen Reyhanoğlu'na pazarda ağustos ayında gözlenen yüzde 79'luk ithal payını hatırlatarak, Çinli markaların Türk pazarındaki hızlı yükselişine karşı nasıl bir rekabet stratejisi izleyeceklerini sorduk. Reyhanoğlu sorumuzu şu sözlerle yanıtladı: “Biz rekabete pozitif bakıyoruz çünkü pazarı büyütüyorlar aslında. Özellikle bir ülke ya da bir marka üzerinde bir stratejimiz yok doğruyu söylemek gerekirse, kendi stratejilerimiz var. Kendi ürün, marka stratejilerimiz doğrultusunda oluşturduğumuz stratejilerimiz var. Özellikle elektrikli araç satan kısmıyla ilgili söylüyorum; elektrikli araç pazarının büyümesini sağladığı için, altyapının daha hızlı oluşturulmasını sağladığı için çok olumlu bakıyoruz. Rekabetle ilgili şikâyetimiz, ayrıca bir aksiyon almışlığımız yok doğruyu söylemek gerekirse. Talep de devam ediyor, müşterinin erişimini artıran bir unsur aslında rekabete giren yeni firmalar.”

OTODA TALEP HENÜZ DOYMADI

Yüksek seyreden otomotiv talebine ilişkin de konuşan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Reyhanoğlu, şu bilgileri verdi: “Müşterilerimiz showroomdan içeri girdiği zaman hazırda araç bulunmadığı durumlarda geleceğe yönelik sipariş yazıyoruz. Ve her ay bir önceki ayın yüzde 30 satışı devrederek geliyordu. Şu anda tedariğimiz biraz daha rahat. Dolayısıyla bu durum tam yüzde 30 olarak devam etmiyor. Ama yine yüzde 15’ler seviyesinde geçen aydan devrederek gelen siparişlerimiz var.... Bizim gördüğümüz, şu anki ortamda talep hiçbir yere gitmedi, olduğu gibi duruyor. Talepte herhangi bir daralma yok. Tabi ki pazara yeni giren oyuncular var. Tedarikler biraz daha mevcut oyuncular da rahatladı, rekabet arttı. Evet, kredilere erişimlerde zorluklar var ama yılbaşında da vardı, hep vardı. Evet araç fiyatları biraz yükseldi. Onun için müşterinin alabilme gücü belli bir kitle müşteri için, en azından biraz daha düştü ama talep orada duruyor. Açıkçası talep olduğu sürece de aslında bu talebin de pandeminin başından itibaren süregeldiğini düşünüyoruz. Biliyorsunuz üretim ve tedarikçilerde kırılmalar oldu. Bu talebi henüz karşılayabilmiş değiliz sektör olarak. Talep devam ettikçe de adetlerimizin, hedeflerimizin de devam edeceğini düşünüyoruz. Daha talebi doyuramadık, bize göre öyle.”

ATA'YA SAYGI İÇİN BİR ARAYA GELDİLER

'Pazarı büyüten rekabete pozitif bakıyoruz' - Resim : 1

Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılı kapsamında, ülkemizin tüm bölgelerinden Toyota ve Lexus bayileri, Toyota Türkiye yöneticileri ve çalışanları, Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt liderliğinde Anıtkabir’i ziyaret etti.

250 kişilik Toyota Türkiye ailesi, Büyük Önder Atatürk’ün mozolesine çelenk bıraktı ve ardından saygı duruşunda bulundu. Misak-ı Milli Kulesi’ne geçen Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt Anıtkabir Özel Defteri’ni imzaladı. Marka 100’üncü yıla ithafen Selanik’te yapılan Lexus LM lansmanı ile Atatürk Evi Müzesi ziyaretinin ardından, tüm bayilerin de katıldığı Cumhuriyet Balosu ve Anıtkabir ziyaretiyle Toyota Türkiye’nin cumhuriyet yolculuğu Ankara’da tamamlandı.

OYDER: CUMHURİYET İLE DEVRİM GERÇEKLEŞTİ

'Pazarı büyüten rekabete pozitif bakıyoruz' - Resim : 2

Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) üyeleri ve otomotiv sektörünün temsilcileri, Cumhuriyet’in 100. Yıl kutlamaları çerçevesinde bir etkinlik düzenledi. OYDER Yönetim Kurulu’nun bir süre önce gerçekleştirdiği Anıtkabir ziyaretinden sonra düzenlenen “Cumhuriyet'in İzinde 100. Yıl” balosundan elde edilen gelir Türk Eğitim Derneği (TED) aracılığıyla 100 öğrenciye eğitim bursu olarak bağışlandı. Cumhuriyet'in İzinde 100. Yıl Balosu’nda Atatürk'ün özel fotoğraflarından oluşturulan sergi de katılımcıların ilgi odağı oldu. OYDER Başkanı Dr. K. Altuğ Erciş, “Kuşkusuz Cumhuriyetimizin yüzüncü yılına tanık olmak, heyecanımızı ve gururumuzu bir kat daha artırıyor. 100 yıl önce Cumhuriyet’in ilanıyla yalnızca ülkenin makus talihi değişmemiş, aynı zamanda bu topraklarda yaşayanların düşünce evreninde de büyük bir devrim gerçekleşmişti.” dedi.

Otomobil Peugeot