15 Mayıs 2024 Çarşamba
İstanbul 10°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Putin: Almanya kendi otomobil endüstrisini yok ediyor

Alman otomotiv sektörü, enerji maliyetlerindeki artış ve Rusya'dan gelen ucuz gaz tedarikinin kaybı gibi sorunlarla karşı karşıya. Moskova'ya yaptırımlarken sürerken, 2023'te Alman firmaların aldığı otomobil siparişlerinde düşüş var

Putin: Almanya kendi otomobil endüstrisini yok ediyor

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin önceki gün Moskova'daki “All-Russia” Fuar Merkezini ziyareti sırasında yaptığı açıklamada, Almanya'nın otomobil endüstrisinin düşüşte olduğunu ve ülkenin bunu kurtarmak için yardıma ihtiyacı olduğunu söyledi.

Rus lider, "Şu anda otomobil endüstrilerini yok ediyorlar. Onlara bir şekilde yardım edilmesi gerekiyor." dedi. Putin, mevcut gerilemenin Rusların Alman otomobilleri yerine Çin otomobillerini tercih etmeleriyle ilgili olup olmadığı sorusuna, daha fazla ayrıntıya girmeden "Sadece bu değil." yanıtını verdi.

RUS GAZINDAKİ AZALIŞ ÜRETİMİ VURDU

Alman sanayisi ve özellikle de otomotiv sektörü son bir buçuk yıldır artan sorunlarla boğuşuyor. Alman üreticilerin rekabet gücü, ülkenin Rusya'dan ucuz gaz tedarikini kaybetmesinin ardından artan enerji fiyatları nedeniyle zarar gördü. Otomotiv Endüstrisi Birliği (VDA) Başkanı Hildegard Muller geçen yıl, artan enerji maliyetlerinin Almanya'nın "uluslararası rekabet gücünü önemli ölçüde kaybetmesine" neden olduğu ve birçok şirketin işlerini başka yerlere taşımayı düşündüğü uyarısında bulundu.

SİPARİŞLER YÜZDE 12 AZALDI

VDA verilerine göre, Alman otomobil fabrikalarının üretimi 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 4,1 milyon otomobile ulaşırken, bu rakam Kovid-19 öncesi 2019 yılının yüzde 12 altında kaldı. Bu arada, Alman üreticilerin aldığı siparişler yüzde 5 oranında düşerken, yurt içi siparişler yüzde 18 oranında azaldı.

Mart 2022'de, Ukrayna krizi ışığında Batı'nın Moskova'ya uyguladığı yaptırımlar nedeniyle, Volkswagen ve Daimler Truck da dahil olmak üzere birçok Alman otomobil üreticisi Rusya ile ticareti askıya aldı ve daha sonra ülkeden çıkarak kârlı bir pazarı kaybetti. Ancak Alman otomobil üreticilerinin bıraktığı boşluk, 2023 yılında tüm Rus otomobil ithalatının yüzde 90'ından fazlasını oluşturan Çinli markalar tarafından hızla dolduruldu.

ÇİN 2. SIRAYA YÜKSELDİ

Son yıllarda Çin Halk Cumhuriyeti, küresel otomobil sektöründe pazar payı kazanmak için harekete geçti. Şu anda dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı olarak Japonya'nın ardından ikinci sıraya yerleşti ve giderek ya Avrupalı otomobil üreticilerini geride bırakıyor ya da onların işletmelerinden hisse satın alıyor. Çin merkezli büyük bir otomotiv markası olan Geely, 2010 yılında İsveçli otomobil üreticisi Volvo'yu satın alırken, 2018'de kurucusu Li Shufu, Mercedes Benz'in ana ortağı olan Alman otomobil üreticisi Daimler'in en büyük hissedarı oldu.

Rusya Almanya Japonya Çin Halk Cumhuriyeti Ukrayna