30 Nisan 2024 Salı
İstanbul 17°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Sınırda karbon düzenlemesi aksıyor

Avrupa Birliği (AB) Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması planlanan şekilde işlemiyor

Sınırda karbon düzenlemesi aksıyor

Avrupa Birliği (AB), sınırda karbon düzenleme mekanizmasını (SKDB) 1 Ekim 2023 tarihinde yürürlüğe koymuştu. Düzenleme kapsamında, çimento, demir-çelik, alüminyum, gübre, hidrojen ve elektrik ürünlerini ithalat eden şirketlerin 31 Ocak’a kadar ithal ettikleri ürünlerin üretim sürecindeki karbon emisyonunu raporlamaları gerekiyordu. Ancak, düzenlemenin yürürlüğe koyulmasından bu yana geçen 5 ayın sonunda, raporlamaların oranı beklenenin oldukça altında kaldı.

MALİYETLER ARTABİLİR

Almanya'nın emisyon ticareti yetkililerin yaptığı açıklamaya göre, emisyon raporu sunması gereken 20 bin şirketin ancak yüzde 10’undan daha azı bu raporu sundu. Keza İsveç Çevre Koruma Ajansı, beklenen raporların yalnızca yüzde 11'inin sunulduğunu söyledi. Temmuz ortasından itibaren raporlama yapmayan işletmeler ton karbon emisyonu başına 50 avro para cezasıyla karşı karşıya kalacak. Sektördeki pek çok kişi, söz konusu bürokratik işlemlerin zaten ağır olan idari yükü daha da ağırlaştıracağından ve bloğun rekabet gücünü kaybetmekte olduğu yönündeki endişeleri arttıracağından korkuyor. Analistler ise özellikle Rusya, Türkiye, Hindistan ve Çin'den ithalat yapan AB ülkelerinin çimento ve kireç, gübre, demir-çelik ve alüminyum girdi maliyetlerinin artabileceği uyarısında bulundu.

Son Dakika Haberleri