23 Mayıs 2024 Perşembe
İstanbul 16°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Peker'in yalanlarını kitaplarına taşıdılar

Yayımladıkları kitapla İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu hedef alan Barış Terkoğlu ve Barış Pehlivan’ın, yargı kararlarıyla yalanlanan bazı iddiaları da kitaba taşıdığı ortaya çıktı. İlk kez Sedat Peker’ın öne sürdüğü iddialar, mahkemece çürütülmüştü.

Soylu'yu hedef alan kitapta yargı kararlarıyla çürütülen iddialar ortaya çıktı
A+ A-
KAAN ARSLAN

Suç örgütü lideri Sedat Peker’in görevini devralarak İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu hedef alan Barış Pehlivan ve Barış Terkoğlu’nun kitabında, daha önce yargı kararları ile yalan olduğu ortaya konan haber ve köşe yazılarını yeniden yayımladıkları ortaya çıktı.

Kitapta Bakan Soylu’nun kuzeni Mehmet Soylu’nun FETÖ bağı olduğu iddia edilen bazı iş insanlarıyla yakın ilişkisi olduğu, Mehmet Soylu’nun bir dönem yönetiminde olduğu bir sağlık şirketinin SGK üzerinden yolsuzluk yaptığı öne sürüldü. Söz konusu iddialar, Temmuz 2021’de yalanlanmasına rağmen kitapta yer aldı.

Kırmızı Kedi Yayınevi’nden çıkan “SS” isimli kitapta Bakan Soylu’ya yönelik psikolojik harekat uygulayan iki gazeteci, asılsız iddialarını sürdürürken kitaplarındaki yalanlar da bir bir gün yüzüne çıkıyor. Terkoğlu ve Pehlivan, 42 bölümlük kitaptaki iddiaların ilk kez yazıldığını öne sürdü ancak iddiaların büyük çoğunluğunun Sedat Peker’in daha önce Soylu’yu hedef almak için ortaya attığı iddialar olduğu ortaya çıktı.

İLK KEZ PEKER DİLLENDİRDİ

ABD ve İsrail’in koruması altında Bakan Soylu’yu hedef alan videolar yayınlayan Peker, Terkoğlu ve Pehlivan’ın iddialarını ilk dillendiren kişi olmuştu. Peker, Bakan Soylu ile birlikte kuzeni Mehmet Soylu’yu da hedef göstererek, sahibi, ortağı veya hissedarı olmadığı, bir dönem yönetim kurulu üyesi olarak görev aldığı yerli tıbbi cihaz üreticisi INVAMED’i Bakan Soylu ile irtibatlı göstermeye çalışmış, ana faaliyet konusu tıbbi cihaz Araştırma-Geliştirme ve Üretim faaliyetleri olan firmanın bürokratik bağlantılarını kullanarak illegal faaliyetlerde bulunduğu algısı oluşturmak istemişti.

Öte yandan Sedat Peker, paylaşımlarında firmanın SGK nezdindeki işlemleri ile ilgili usulsüzlük yaptığını, 15 TL’lik ürünü 1000 TL’ye satarak yüksek miktarda gelir elde ettiğini ileri sürmüştü. Peker’in ardından Barış Terkoğlu, Cumhuriyet’te Temmuz 2021’deki köşe yazısında SGK’nın firma hakkında soruşturma başlattığını, firmanın 15 TL’lik ürünü 1000 TL’ye sattığı şeklindeki iddiaları ileri sürmüştü. Bu iddiaya Sözcü Gazetesi, Cumhuriyet Gazetesi, Halk TV, T24 gibi basın organları da yer vermiş; aynı iddialar CHP Milletvekili Murat Emir tarafından da yine Temmuz 2021’de yazılı soru önergesi olarak ortaya atılmıştı.

CUMHURİYET TEKZİP YAYIMLADI

Peker’in iddialarını kitapta yineleyen ikili, “Soylu Ailesi’nin ‘Sağlıklı’ İşleri” başlıklı 18. bölümde, Soylu’nun kuzeni Mehmet Soylu’nun da bu iş insanlarıyla birlikte yasa dışı işbirliği yaptığını öne sürdü.

İkili, söz konusu iddiaları, Peker’in Haziran 2021’deki paylaşımlarından hemen sonra Cumhuriyet’teki köşelerine taşımıştı. İddiaların geçtiği şirketin yasal işlem başlatması üzerine Ankara 1. ve 2. Sulh Ceza Hakimlikleri, iddiaları yayınlayan haber sitelerindeki ilgili haberlere erişim engeli kararı aldı.

Peker'in yalanlarını kitaplarına taşıdılar - Resim : 1

Temmuz 2021 tarihli kararın ardından başta Cumhuriyet, Sözcü, Halk TV, KRT TV, Gerçek Gündem, T24, Tele 1, Bizim TV olmak üzere çok sayıda haber sitesinde iddiaların geçtiği haberler yayından kaldırıldı. Öte yandan şirket, kitapta da yer alan, Bakan Soylu ile Sağlık Bakanı Fahrettin Koca arasında “sprey” ihalesi iddiasını Cumhuriyet gazetesinde gündeme getiren Barış Terkoğlu’nun köşe yazılarına yönelik de tekzip gönderdi. Gazete 2 Ekim 2021 tarihinde şirketin gönderdiği tekzibi “Açıklama ve düzeltme” başlığıyla hem birinci sayfasında hem de 4 ve 5. sayfasından yayınladı.

ÜRETİM KAMPÜSÜNE DAVET EDİLDİ

Ayrıca SS kitabını yazan ikilinin Mehmet Soylu ile ilgili iddialarını TBMM gündemine taşıyan CHP Ankara Milletvekili Murat Emir’e yanıt veren firma “İddia ettiğinin aksine, şirketlerimizce SGK’ya ihaleyle veya ihalesiz hiçbir tıbbi cihaz satılmadığı, kaldı ki ülkemizde hiçbir tıbbi cihaz şirketinin bu şekilde SGK’ya ürün satmasının mümkün olmadığı SGK mevzuatı ve SUT hükümlerince belirlenmiştir" dedi. İddiaları hakkında Emir’e dava açan INVAMED, Murat Emir ile yaptığı görüşmenin ardından dava ve iddialardan karşılıklı olarak vazgeçilmişti.

Kitapta iddiaların yöneltildiği RD Global Araştırma Geliştirme Sağlık A.Ş. ve INVAMED Sağlık ve İlaç Sanayi A.Ş.’nin söz konusu iddialarla ilgili Terkoğlu ve Pehlivan’a yönelik yasal işlem başlatacağı öğrenildi.

ŞİRKETİN İDDİALARA YÖNELİK AÇIKLAMASI

Peker'in yalanlarını kitaplarına taşıdılar - Resim : 2

İddiada adı geçen şirketin Temmuz 2021’de yaptığı yalanlamada şu ifadeler yer almıştı:

“Kurucumuz ve şirketlerimizin tek hissedarı Sayın Raşit Dinç, 2006’dan bu yana 15 yıldır tıbbi cihaz ve sağlık alanında faaliyet göstermektedir. Sayın Raşit Dinç, aynı zamanda Sağlık Federasyonu Başkanıdır.

“Sayın Raşit Dinç’in, İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu ve ailesi ile hiçbir akrabalık bağı bulunmamaktadır.

“Tüm şirketlerimiz bünyesinde bilim insanları, mühendisler, sağlık çalışanları dahil olmak üzere 800’ün üzerinde personele istihdam sağlanmaktadır. Şirketlerimizin hiçbirinde, Sayın Mehmet Soylu’nun ortaklığı bulunmamaktadır. Sayın Mehmet Soylu, 2017 yılında şirketimizde SGK’lı olarak görev almıştır. 2018 yılında ise, profesyonel olarak şirketlerimizden biri olan RD GLOBAL’in İcra Kurulu Üyeliğine atanmıştır.

“Basında yer alan bazı haberlerde ve sosyal medyada iddia edilen, ‘Korona spreyine bakanlık onayı çıkmayınca iplerin fena halde gerilmesi’ gibi bir durum hiç olmamıştır. Şirketimiz, Kalp, Beyin, Kanser Cerrahisi gibi birçok alanda 100’ün üzerinde tıbbi cihaz üreten, ürettiği ürünleri 70 ülkeye ihraç eden uluslararası bir tıbbi cihaz şirketidir. İddia edildiğinin aksine, Şirketlerimizce üretilen sprey formunda ürün, Korona önleyici endikasyonlu değildir. Kaldı ki T.C. Sağlık Bakanlığı hiçbir tıbbi ürüne CE sertifikası veremez. Şirketlerimizce üretilen sprey ürünü, T.C. Sağlık Bakanlığı’nın onayına tabii olmayan, AB Müktesebatı kapsamında 93/42/EEC MDD Yönetmeliği uyarınca NANDO tarafından yetkilendirilmiş Uluslararası Onaylanmış Kuruluşlar nezdinde onaylanan ve T.C. Sağlık Bakanlığı Ürün Takip Sistemi’ne (ÜTS) beyan usulü kayıt edilen ürünlerden biridir. Tıbbi cihazlar bakımından T.C. Sağlık Bakanlığı, CE sertifikası veren bir onay mercii değildir. Bu Pandemi günlerinde, emeklerini hiçbir zaman unutmayacağımız Sağlık Bakanımız Sayın Fahrettin Koca ve İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu ile böyle gerçek dışı, mesnetsiz ve dayanaksız iddiaların odağında olmaktan hicap duymaktayız.

“Üretici olan INVAMED şirketimiz, bazı basın yayın organları tarafından iddia edildiği gibi, 2015 yılında değil, 2013 yılında kurulmuştur. “Şirketlerimiz Pandemi döneminde, basında ve sosyal medyada iddia edildiğinin aksine, hiçbir zaman maske, dezenfektan gibi tıbbi malzemelerin üretim ve satış faaliyetlerini gerçekleştirmemiştir.”

ABD İsrail Sedat Peker Süleyman Soylu İçişleri Bakanlığı Sağlık