19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türkiye üçüncü CIIE'ye katıldı

Çin Uluslararası İthalat Fuarı veya CIIE, dünyanın ilk ithalat temalı ulusal düzeydeki fuarıdır. Yalnızca küresel ürünlerin Çin pazarına girmesi için bir platform sunmakla kalmaz, aynı zamanda çok taraflı ticaret sistemini desteklemeye ve küresel serbest ticareti teşvik etmeye yardımcı olur.

Türkiye üçüncü CIIE'ye katıldı
A+ A-

2018'de başlayan fuar artık yıllık bir etkinlik haline geliyor. Bu yıl üçüncü CIIE, 5 Kasım - 10 Kasım tarihleri arasında Çin'in doğusunda Şangay'da gerçekleşti ve 124 ülke ve bölgeden 2.600'den fazla küresel katılımcıyı ve yaklaşık 400.000 profesyonel ziyaretçiyi çekti.

Sergiler altı bölüme ayrıldı: gıda ve tarım ürünleri, otomobil, akıllı sanayi ve bilgi teknolojisi, tüketim malları, tıbbi ekipman ve sağlık ürünleri ve hizmet ticareti. Etkinlik sırasında 411'e kadar yeni ürün, teknoloji ve hizmet sergilendi ve bunlardan 73'ü dünya lansmanını yaptı.

Kovid-19 önlemleri kapsamında, halk sağlığını sağlamak için katı kısıtlamalar getirildi. Bu arada, Şanghay'da sunum yapamayan katılımcıları kolaylaştırmak için çeşitli önlemler uygulandı.

Etkinlik sırasında çevrimiçi sergiler ve oturumları düzenlendi. E-ticaret platformları aracılığıyla ürün ve hizmetlerin ziyaretçilere ve potansiyel alıcılara tanıtılmasına yardımcı olmak için canlı yayın sunucuları da etkinliğe davet edildi.

Üçüncü CIIE sırasında yapılan büyük ticaret ve yatırım eşleştirme konferansları, 674 katılımcıya ve 1.351 alıcıya profesyonel hizmetler sunarak 861 işbirliği niyet anlaşmasının imzalanmasına yardımcı oldu.

Üçüncü CIIE, bir yıllık mal ve hizmet alımları için 72.62 milyar ABD doları değerinde anlaşmalara ulaştı. Son iki yılın fuarını geride bıraktı ve rekor kırdı.

Türk firmaları fuarda üç yıl üst üste yer aldı. Bu yıl Kovid-19 salgını nedeniyle, bazı şirket yöneticileri Şangay'daki etkinliğe temsilcileri ile çevrimiçi olarak katıldı.

Etkinlikte fıstık, ceviz, fındık, incir ve kayısı gibi kuru meyvelerin yanı sıra pek çok Türk yemeği ve tarım ürünü sergilendi. Son yıllarda bu ürünler oldukça popüler hale geldi ve Çin’in ithalatı önemli ölçüde arttı.

Son Dakika Haberleri