20 Mayıs 2024 Pazartesi
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türkiye yönünü e-ihracata çevirecek

World E-Commerce Forum dünya e-ticaret devlerini 9’uncu kez buluşturmaya hazırlanıyor. 28-30 Eylül tarihleri arasında, İstanbul Wow Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan etkinliğin, 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlaması bekleniyor.

Türkiye yönünü e-ihracata çevirecek
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Avrupa’nın en büyük e-ticaret buluşmasının İstanbul’da olacağını söyleyen WORLDEF Başkanı Ömer Nart, düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, “10’dan fazla küresel pazaryerinin üst düzey temsilcileri Türk girişimcilerle buluşacak. Etkinlikte 2.5 milyar dolarlık iş hacmi oluşacak.” dedi. Toplantıda yapılan konuşmalarda ortak mesajlardan biri Türkiye'nin e-ticarette belli bir olgunluğa erişmeye başladığı ve bundan sonra e-ihracata yönelik adımların atılması şeklinde oldu. Geçen ay Rus e-ticaret devri Ozon'un Türkiye'den ürün tedarik etmek için ülkemizde işbirliklerine başlaması da bunun bir göstergesi olarak not edildi.

ALTI KAT BÜYÜYEBİLİR

Ticaret Bakanlığı başta olmak üzere, Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER), E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Kargoist ve Startup Centrum tarafından desteklenen World E-Commerce Forum’un ana iş ortağı META olurken, ana sponsorluğunu ise Türkiye İş Bankası üstlendi. Basın toplantısında WORLDEF Başkanı Ömer Nart'ın yanında, ShopiVerse CEO’su Orxan Isayev, Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, ToptanTR Genel Müdür Yardımcısı Hayriye Mumcuoğulları ve PraPazar Yönetim Kurulu Başkanı Ferhat Akmermer de hazır bulundu. Aras Kargo Genel Müdürü Ayyarkın, “2019 senesinde, yani pandeminin hemen öncesinde e-ticaret küresel anlamda yüzde 15 gibi bir paya sahipti, 2021’e geldiğimiz bu oran yüzde 21’e yükseldi. Bu yılı da yüzde 22 gibi bir oranla kapatması öngörülüyor. E-ihracat ülkemizde geçen yıl yüzde 1 seviylerinde 1.5 milyar dolarĺık bir seviyesindeydi. Şubat 2022'de 2.5 milyar doları geçti. Önümüzdeki dönemde 6 kat daha büyüyebilecek potansiyele sahip. Ülkemize e-ihracatla 10 milyar dolarlık bir gelir getirmek için çalışıyoruz.” dedi.

DEVLER KATILACAK

Çin merkezli Aliexpress’ten Avrupa’nın en büyük pazaryeri Zalando’ya, Rusya’nın e-ticaret devi Ozon’dan dünya genelinde 100'den fazla ülkede hizmet veren Letonya merkezli pazaryeri Joom’a, Birleşik Krallık’tan dünyanın her yerindeki perakendecilere çevrimiçi platform sunan Fruugo’dan Polonya Merkezli Allegro ve Çin merkezli Shein’e kadar dünya e-ticaret devlerinin katılacağı World E-Commerce Forum’da, 10’dan fazla küresel pazaryeri bulunacak. Trendyol, Hepsiburada, N11.com, Morhipo, Çiçek Sepeti, Brendfoni, Vartabi gibi Türkiye’nin e-ticaret lideri şirketlerinin de katılacağı etkinlikte, çok sayıda küresel markanın ise temsilcileri yer alacak. Türkiye ve yurt dışından 80’den fazla perakende markasının da katılacağı World E-Commerce Forum’da 40’ın üzerinde e-ticaret ve e-ihracat platformu buluşacak.

Dünya E-ticaret Avrupa Çin World E-Commerce Forum ali expres