27 Nisan 2024 Cumartesi
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

HAYATİ ASILYAZICI/ İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası Andrew Greenwood ve Gülşen Tatu-(TAMAMI)

HAYATİ ASILYAZICI/ İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası Andrew Greenwood  ve Gülşen Tatu-(TAMAMI)
A+ A-

Yurtdışında yaşayan ama ülkemizle ilgilerini kesmeyen sanatçılarımızdan biri de Gülşen Tatu’dur. İzmir Devlet Konservatuvarı’nda eğitimini tamamladıktan sonra yetenekli bir genç sanatçı olarak sağladığı olanaklarla soluğu Almanya’nın Folkwang Musikhochschule ve Freiburg Müzik akademisinde alır. Bu iki kurumdaki başarısıyla flüt dalında kısa sürede kendini kabul ettirir. Kendi çalgısında son yıllarda göstermiş olduğu gelişmelerle uluslararası bir düzeyde olduğunu biliyorum. Gülşen Tatu, soluklu yorumu, müziksel seslendirişi ve virtüozitesiyle uluslararası bir düzeye sahip sanatçıdır. İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası (İDSO) eşliğinde ve şef Andrew Greenwood’un yönetiminde verdiği konser, Gülşen Tatu’nun olağanüstü başarısının yeni bir örneğiydi.

Gülşen Tatu, Carl Reinecke (1824-1910)’nin her biri ayrı karakterde olan ve 3 bölümden oluşan “Op.283 Re Majör Flüt Konçertosu”nu büyük bir virtüozite yorumuyla seslendirdi. Bestecinin bu ünlü yapıtına sanatçı Tatu, görsel ve işitsel bir derinlik kazandırdı. Sanatçının, biçemi olan bir yorumuydu bu. Gülşen Tatu’nun sanatındaki çizgisi sürekli yükselen bir grafiği izlemektedir. İstek üzerine Gülşen Tatu, bis olarak seslendirdiği parçada kendi çalgısının en iyi örneklerinden birini verdi

Şef Greenwood yönetimindeki İDSO, konserin birinci bölümünde W. Boyce (1711-1779)’un 4. Senfonisi’ni ve ardından yine aynı bestecinin 5. Senfonisi’ni seslendirip yorumladı. Gerek şef, gerekse orkestra bu seslendirişin yorumunda başarılı bir uyum sağladı. Andrew Greenwood, şef olarak niteliğini Boyce’un her iki senfonisinde de ortaya koydu. İlke olarak “iyi şef, iyi yönetim” yöntemini uygulayan bir görüntü çizdi. Ayrıca, daha önce belirttiğim gibi Gülşen Tatu’ya konçertodaki eşliğiyle niteliğini daha da pekiştirdi.

İDSO, son bölümde Mozart (1756-1791)’ın “Jupiter” adlı 41. senfonisini seslendirdi. Bu bölüm şefle İDSO’nun ortak başarılarının ilginç göstergesiydi. Bir orkestra şefinin tüm konserdeki başarısı orkestra üyeleri ile kurduğu müziksel diyalog ve soliste sağladığı üstün eşlik gibi özellikler Andrew Greenwood’un izleyicilere ilettiği güzelliklerdi. İDSO iyi şeflerle buluştuğunda, yorumunu ve çabasını her zaman kanıtlamaktadır.

Son Dakika Haberleri