Enpara'da kaos: Paralar geri döndü, vatandaş isyan etti
Enpara, bağımsız bir banka haline geldi. Bu nedenle IBAN numaraları değişti. Banka, eski IBAN’lara yapılan transferlerin 90 gün boyunca otomatik olarak yeni hesaplara aktarılacağını açıkladı. Ancak bazı sosyal medya kullanıcıları 'tanımsız hesap hatası' aldıklarını iddia etti.
QNB Finansbank çatısı altında faaliyet gösteren Enpara.com, Enpara Bank A.Ş.’ye devredildi. Devir süreciyle birlikte en önemli değişiklik IBAN numaralarında yaşandı. Daha önce kullanılan IBAN’lar geçerliliğini yitirirken, müşteriler artık yeni IBAN numaraları üzerinden işlem yapmak zorunda. Banka, özellikle kira gibi düzenli ödemelerde aksama yaşanmaması için, eski IBAN’lara yapılan EFT ve SWIFT transferlerinin 90 gün boyunca otomatik olarak yeni hesaplara yönlendirileceğini duyurdu.
'PARA GÖNDERİMİ YAPILMIYOR' İDDİASI
Türkiye Gazetesi'nde yer alan habere göre, bazı sosyal medya kullanıcıları, geçiş işleminden önce kendilerine yeni IBAN adreslerinin bildirilmediğini öne sürdü.
Enpara'nın SWIFT sistemine kayıt olmadan hesap taşıma işlemi gerçekleştirdiği, bu nedenle yurt dışından ödeme bekleyen birçok kullanıcının alacaklarını alamadığı iddia edildi.
BANKADAN BEKLENEN AÇIKLAMA GELMEDİ
Banka ise kullanıcılara, "Değerli müşterimiz, Enpara.com faaliyetlerine QNB Bank A.Ş.'den ayrılarak yine bir QNB Group (Q.P.S.C.) iştiraki olan Enpara Bank A.Ş. altında devam edeceği için hesaplarınız ve diğer tüm ürünleriniz Enpara Bank A.Ş. altına taşınmıştır. Enpara.com'u kullanmaya devam edebilmeniz için yeni uygulamamızı indirmeniz ve mevcut şifreniz ile giriş yapmanız gerekmektedir. Yeni uygulamayı indirdikten sonra eski uygulamamızı silmenizi rica ederiz." şeklinde mesaj atarken iddia edilen sorunla ilgili herhangi bir açıklama yapılmadı.