Karl Benz ilk arabasını 1885'te yapmış ve Ocak 1886'da patentini almıştı. Patent Motorwagen olarak adlandırılan bu modelin sadece üç tekerleği ve 0.75 HP 954cc tek silindirli bir motoru vardı. Ancak 1893'te Benz, 3 HP 1745cc motorla çalışan ilk dört tekerlekli aracı olan görseldeki Viktoria'yı inşa etmişti.
Peugeot, 1842'de tuz ve karabiber öğütücüler yapmaya başladı. Daha sonra 1891'de Peugeot, arka tekerlekleri bir zincir aracılığıyla tahrik eden, arkaya monte edilmiş V-ikiz motora sahip dört tekerlekli bir makine olan görseldeki ilk arabası olan Peugeot Type 5 modelini yaptı. İlk yıl sadece beş araba üretildi, ancak bu sayı 1892'de 29'a yükseldi. 1900 yılına gelindiğinde Peugeot üretimi bir yılda 500 otomobile ulaştı.
Henry Ford, ilk deneysel arabasını 1896'da yaptı. Ford Quadricycle olarak bilinen araç, bir defaya mahsus kalacaktı.
Louis, Marcel ve Fernand Renault, 1899'da Société Renault Freres'i kurdular ve bir önceki yıl bir prototip 1CV voiturette inşa ettiler. 20 mph hıza sahip olan Type A, 1903 yılında üretimden çıkana kadar her yıl bir makyaj geçirdi ve 1 HP ünite yerine 5 HP'lik bir motora kavuştu.
Fabbrica Italiana di Automobili Torino (Fiat) 1899 yılında kuruldu ve ilk fabrikası 1900 yılında açıldı. O yıl sadece 24 araba üretildi. Şirketin ilk modeli, başlangıçta 679 cc düz ikiz motorla donatılmış olan 4HP'ydi.
Adam Opel, 1886'da bisikletlere yönelmeden önce 1862'de dikiş makineleri yapmak için bir şirket kurdu. 1895'te öldü, ancak dul eşi ve beş oğlu işe devam etti ve ilk arabalarını 1899'da tanıttı. Motor 1545cc, 3.5 HP, tek silindirli bir üniteydi ve alıcılar iki veya dört koltuklu sürümler arasından seçim yapabilirdi. Ancak araba iyi satmadı; 1899'da sadece 11, 1900'de 24 alıcı buldu.
Skoda 1895'te esas olarak silah üretmek için kuruldu, ancak lokomotifler, köprüler, elektrik santralleri, gemiler ve çok daha fazlasını sunmak için hızla genişledi. 1919'da buharlı kamyonlar ve ağır yol traktörleri üretmeye başladı, ancak 1925'te Skoda, otomobil sunmaya başlamak için Laurin & Klement ile birleşti. Şirketin ilk modeli, 1791cc dört silindirli su soğutmalı bir motorla çalışan L&K'nin Tip 100 ve 105'inin bir evrimi olan Type 110'du.
August Horch'un 1904'te kurulan ilk otomobil şirketi kendi adını taşıyordu, ancak yönetim kurulu üyeleriyle arası açılınca 1910'da Audi adında yeni bir şirket kurdu. İlk modeli, 2612cc dört silindirli motorla donatılmış Type A'ydı.
1910'da piyasaya sürülen Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, gerçekten daha hızlı bir isme ihtiyacı olduğunu fark etti; Sonuç ALFA oldu. Nicola Romeo'nun 1915'te şirketi devralmasından sonra, 1918'de Alfa Romeo olarak yeniden adlandırıldı ve ilk arabası Torpedo 20-30 oldu.
Bununla birlikte, ALFA'nın ilk otomobili, bu görselde görülen ve 1910-1914 yılları arasında üretilen 4.1 litrelik 24HP'ydi.
1. Dünya Savaşı boyunca André Citroën'in fabrikası silah üretiyordu ve ilk arabasını 1919'a kadar yapmamasına rağmen, 1916 gibi erken bir tarihte araç üretimine girmeye karar vermişti. Mart 1919'da, 1. Dünya Savaşı'nın sona ermesinden sadece dört ay sonra Citroën, 40mph azami hız sağlayan 1327cc dört silindirli bir motorla Type A'yı gösterdi.
Bayerische Motoren Werke (BMW), 1916 yılında uçak motoru üreticisi olarak faaliyete başladı. 1923’te ilk motosikletini piyasaya sürdü, ardından 1927’de BMW’nin ilk otomobili olan Dixi 3/15 geldi. Bu model aslında Eisenach fabrikasında üretilen Austin Seven’ın lisanslı versiyonuydu. BMW, 1928’de Eisenach fabrikasını satın aldıktan sonra Dixi markası BMW’ye geçti.
Assar Gabrielsson ve Gustav Larson tarafından kurulan Volvo, ilk otomobilini 1927'de üretti. OV4 olarak adlandırılan ve yalnızca açık bir tourer olarak sunulan otomobil, 2800 RPM'de sadece 28 HP'lik bir güç çıkışına sahip 1940cc dört silindirli bir motora sahipti.
Toyota'nın ilk otomobili, 1936'da sunulan ve 3.4 litrelik altı silindirli bir motorla çalışan AA'ydı. 1404 adet yapıldı.
1933’te Adolf Hitler, Ferdinand Porsche’ye “halkın arabası” (Volkswagen) projesini başlattı.
Tasarım çalışmaları sonunda KdF-Wagen (Kraft durch Freude – Neşeden Kuvvet) ortaya çıktı.
İlk prototipler 1935–1936 yıllarında üretildi (VW30 ve VW38 prototipleri). Ancak II. Dünya Savaşı patlayınca seri üretim yapılamadı. 1945 sonunda sınırlı sayıda üretim başladı, 1946’da üretim ivme kazandı. Bu model, Volkswagen’in savaş sonrası toparlanmasının temelini attı.
Soichiro Honda, ilk dört tekerlekli aracını 1963 yılında üretti. 531cc dört silindirli motora sahip S500 Roadster, bir yıl içinde 1363 adet üretildi.
Hyundai, ilk otomobilini 1975'te tanıttı. Pony, hatchback gibi görünen ve Mitsubishi kaynaklı motorlar ve yürüyen aksamlarla donatılmış arkadan çekişli bir sedandı. Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanan Hyundai Pony basit, sağlam ve uygun fiyatlıydı, bu da o zamanlar pazarın talep ettiği şeydi.
Mazda, 1960 yılında, Subaru ve Suzuki'ye karşı meydan okuma amacıyla ilk otomobili olan R360'ı üretti. 4 kişilik olan R360, 356cc V-ikiz motor, 16 HP'lik bir gücü olan motora sahipti.
Enzo Ferrari, önceki işvereni Alfa Romeo (şirketin rekabet müdürüydü) ile bağlarını kopardığında, 7 yıl boyunca kendi adını taşıyan herhangi bir araba üretmesi yasaklandı. İlk Ferrari 1947'de ortaya çıktı: Tipo 125. Otomobil, 120 HP değerinde 1498cc V12'ye sahipti.