18 Mayıs 2024 Cumartesi
İstanbul 17°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Broşüre değil 'post'a destek verelim

Broşüre değil 'post'a destek verelim
A+ A-
RECEP ERÇİN

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Rüstem Çetinkaya, dünyada tanıtım ve pazarlama yöntemlerinin dijitalleştiğine dikkat çekerek, artık duvar ilanları, broşürler vb. tanıtımlar yerine sosyal medya postlarının öne çıktığını söyledi. Bir grup gazeteci ile sohbet ortamında bir araya gelen Çetinkaya, ihracatçı sektörlere dijital pazarlama alanındaki desteklerin güncellenmesi gerektiğini şöyle anlattı; "Dünyada basılı evrak işi gittikçe azalıyor. Artık dijital pazarlama işi yapılıyor. Bugün bir sporcunun ne kadar değerli olduğu Instagram takipçisi ile ölçümleniyor. Demek ki her şey dijital dünyada. Fakat ülke olarak dijital tanıtım emtialarında güncel olmadığımızı düşünüyorum. Desteklerin buralarda daha da güncellenmesi gerekiyor. Konvansiyonel işler tabi ki devam edecektir ancak artık ağırlığını ve bütçesini değiştirmesi gerekiyor."

MALIMIZ İYİ MARKAMIZ ZAYIF

Türkiye'nin markalaşma konusunda eksik kaldığına da dikkat çeken TİM Sektörler Konseyi Maden Sektörü Başkanı Çetinkaya, İtalya örneğinden hareketle şunları söyledi; "Markalaşma, ülke markalaşma kültürü, bir toplum bilinci olarak yerleşmeli. Bu bilinçle hareket etmediğimiz sürece yapacağımız spot tanıtım faaliyetleri yetersiz kalır. Elbette yüksek teknoloji ürünler üretmek hedefimiz olmalı ancak markalaşma açısından bana göre bize üretim stili ve teknoloji olarak en yakın ülke İtalya. İnanılmaz markalaşıyorlar. Dünyanın neresine giderseniz gidin İtalyanların tasarım konusunda çok ciddi çalışmaları var. İtalyan mutfağı, İtalyan tekstili, İtalyan çikolatası her sektörde bu örnekleri görebilirsiniz. Almanlar katma değerli teknolojik ürün çıkarırken İtalyanlar katma değerli marka çıkarır. Türkiye bunu yapabilir, ancak bunun için kolektif olarak çalışmamız gerekiyor. Bu bir toplum bilincidir ve kültürel bir harekettir."

Gerçekten de dokuzuncu Cumhurbaşkanı, merhum Süleyman Demirel'e atfen “Marka mala denir” anlayışı ülkemizde yerleşmiş olsa da ülkeler ve firmalar ürün pazarlamaktan ziyade marka değerlerine yatırım yaparak, “En kaliteli malı biz üretiriz” algısını oturtuyorlar.

HEDEF 6 MİLYAR DOLAR

Öte yandan sektör ihracatına ilişkin de bilgi veren Çetinkaya, maden sektörünün Ocak-Kasım 2021 döneminde 5 milyar 398 milyon 731 bin dolar ihracat geliri sağladığını bildirdi. Bu yılı 6 milyar dolara yakın ihracatla kapatmak istediklerini kaydeden Çetinkaya, uluslararası ticarette dijital pazarlamanın ön plana çıktığını ve ihracatçı sektörlere verilen pazarlama desteklerinin güncellenmesi gerektiği görüşünü yineledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi tim Rüstem Çetinkaya