05 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 16°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çakma koridor meraklılarına Bakan Bolat'tan yanıt: Orta Koridor'un önemi ilelebet sürecek

Bakan Bolat, Orta Koridor'un önemini ilelebet sürdüreceğini belirterek, "Tarihten bu yana böyle. İpek Yolu yüzyıllar önce vardı, yine var olmaya devam edecek." mesajı verdi.

Çakma koridor meraklılarına Bakan Bolat'tan yanıt: Orta Koridor'un önemi ilelebet sürecek
EKONOMİ SERVİSİ

Hindistan'da düzenlenen ve ne Rusya ne Çin devlet başkanlarının katılmadığı G20 Zirvesi'nden sonra bir alternatif koridor merakı belirdi. Zirvede, ticaretin artırılmasına, enerji kaynaklarının sağlanmasına ve dijital bağlantının geliştirilmesine yardımcı olma hedefiyle Hindistan-Orta Doğu-Avrupa Ekonomik Koridoru'nun kurulmasına yönelik Hindistan, ABD, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Fransa, Almanya, İtalya ve Avrupa Birliği (AB) arasında Mutabakat Zaptı (MoU) imzalandı. Batı medyasında pazarlanan bu koridora ilişkin Türk medyasında da Türkiye'nin bu oluşumda yer alması gerektiğine ilişkin haritalar bile çizildi. Holding medyasında analizler yapıldı. Anadolu Ajansı'nın Berlin ofisi nihayet şöyle bir haber geçti:

“Hint-Pasifik Bölgesi'ni Orta Doğu ve Avrupa'ya bağlayacak çok uluslu bir demir yolu ve denizcilik projesi olarak tanıtılan Hindistan-Orta Doğu-Avrupa Ekonomik Koridoru'nun (IMEC) maliyeti nedeniyle uygulanabilirliği sorgulanıyor.”

HARİTA ÇİZMEK KOLAYDIR AMA....

Gazeteci, yazar Selim Atalay da X hesabından yaptığı paylaşımda bu koridora ilişkin haritaları paylaşarak, şu yorumları yaptı: “Olmayan Yunanistan, nasıl eklendi? Hamburg limanının yolu orası mı? Fransa, İtalya nerede? Olayın resmi tarafı: İtalya. Resmi bitiş limanı: İtalya. Bu hikaye, İtalya’nın Yol-Kuşaktan çıkışının hediyesi… Ama atmasyon animasyonlarda İtalya yok. Bu işten İtalyan medyasının da haberi yok. 'Ne kadar çok ülkeye uğrarsa, o kadar bereketli olur.' Bir eksik: O gemi önce Basra’ya uğrayıp, oradan Dubai’ye inmeliydi! 'Çin’i imalat merkezi olmaktan çıkartalım, O işi Hindistan yapsın” koridoru, haritada. Bunu G20'nin yan salonunda kotardılar. Sanki Hindistan gemisi Süveyş’ten geçip İtalya’ya gidemiyormuş gibi… Araya BAE-S.Arabistan-İsrail alındı. Asıl niyet, bu son üçünü birbirine bağlamak: MBS demiryolu yapacak. O seviyor böyle işleri. ABD de projede var. Ama haritada yok. Hindistan AB'ye bağlanmak istiyorsa; Pakistan - İran - Türkiye demiryolu var, işliyor. Mesele arz - nakliye değil ki. Mesele, varış noktasındaki ekonomiler. Üç AB ekonomisinin Hindistan’a kucak açacak gücü ve takati var mı ? Bizce yok.”

TARİHTEN BU YANA BÖYLE

Ticaret Bakanı Ömer Bolat ise dün AA Muhabiri Uğur Aslanhan'a yaptığı açıklamada, Pekin'den Londra'ya uzanan ve güvenlik ve zaman tasarrufuyla uluslararası ticarette daha fazla öne çıkan Orta Koridor'un önemini ilelebet sürdüreceğini belirterek, "Tarihten bu yana böyle. İpek Yolu yüzyıllar önce vardı, yine var olmaya devam edecek." mesajı verdi. Bolat, ticarette de Çin'den başlayan İpek Yolu'nun Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşmasında Türk Cumhuriyetlerinin önemli bir koridor olduğunu kaydederek, "Buna Orta Koridor diyoruz. Burada da ulaşım hatlarının yenilenmesi ve iyileştirilmesi ticaretin artmasında çok önemli bir rol oynayacak." ifadelerini kullandı.

Ömer Bolat orta koridor Bakan Bolat