02 Mayıs 2024 Perşembe
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Em. Hv. Korg. Erdoğan Karakuş: Amerikalılar parola kitabımızı çaldı

Karakuş, 'Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında parola kitabı çalındı. Kitabın Amerikalılar tarafından çalındığı düşünüldü. Tabi ispat etmek mümkün olmadı. Kitabın nerede çalındığı da belli değildi.' dedi.

Em. Hv. Korg. Erdoğan Karakuş: Amerikalılar parola kitabımızı çaldı

Emekli Hava Korgeneral Dr. Erdoğan Karakuş, katıldığı bir televizyon programında savaşlarda kara-hava ve deniz koordinasyonunun önemini anlatırken, Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında yaşanan parola kitabının çalınma olayını anlattı. Karakuş, konuyu açmasını isteyen Aydınlık muhabirine ise, “Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında parola kitabı çalındı. Kitabın Amerikalılar tarafından çalındığı düşünüldü. Tabi ispat etmek mümkün olmadı. Kitabın nerede çalındığı da belli değildi.” dedi.

‘ERKEN FARK EDİLDİ’

Parolanın Rumların eline geçtiğini belirten Karakuş, bu konuda şunları söyledi:

“Kitabın hemen değiştirilmesi söz konusu olmadığından havadaki pilotlarla, yerdeki pilotlar genellikle birbirini tanıdığından lakaplar ve diğer bilgiler kod kitabı olarak kullanılarak doğru hedeflere taarruz edilmiştir. Pilotlarımız hiç yanlış yönlendirilmedi. Çünkü işin başında fark edildi. Yoksa büyük sıkıntı olurdu.”

“Genel parola kitabı mı yoksa Hava Kuvvetlerinin kullandığı parola kitabı mı?” şeklindeki sorumuza ise, “Hayır, genel parola kitabı çalındı. Bütün kuvvetlerin kullandığı ortak parola olur. Bu ihtiyaç duyulması halinde değiştirilir. O gün de değiştirdik. Çünkü bizim haberleşmemizi Rumlar izliyor ve ona göre tedbir alıyordu. Onlar Türkçe de biliyordu. Parolamız ellerine geçmişti. Bizi yanlış yönlendirebilirlerdi. Bunu fark ettik ve hemen değiştirdik. Hatta emin olmak için parola dışında da pilotlar ve irtibat subayları arasında özel bilgiler de soruldu. Çocuğunun ismi ve bazı özel bilgiler gibi…” dedi.

Karakuş Paşa, sözlerine şöyle devam etti:

“Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında 12-13 hava irtibat subayımız Kıbrıs’ta görev yaptı. Bunların bazıları şehit oldu. Hava subayları, kara ve denizciler kadar bu konuları bilirler. Onların verdiği bilgi ve yönlendirme çok kıymetlidir. Savaşı yönlendirirler. Onlar en önde olmadan harekâtlar olmaz ve başarıya ulaşmaz. Bu genel kaidedir. Hava üstünlüğü temin etmeyen bir kuvvet harekât icra edemez.”

Karakuş, parola kitabının çalınması ve Rumların eline geçmesinde Kocatepe savaş gemimizin yanlışlıkla vurulmasında etkisi oldu mu şeklindeki sorumuza ise, “Hayır. Çalınma olayı ondan önce oldu.” dedi.

KARAKUŞ PAŞA DA GÖREV YAPTI

Korg. Erdoğan Karakuş’a Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında görev yapıp yapmadığını sorduk: “Biz, F-102'ciler kendimize Türkiye'nin şahinleri deriz. Görevimiz Türkiye'yi Yunanistan ve diğer ülkelerin savaş tehdidinden korumaktır. Bunun yanı sıra, Yunanistan Hava Kuvvetlerinin Kıbrıs'a, kendi Kara Kuvvetlerini desteklemek için gelmesine engel olmaktır. Bunu yaptığımız için Yunanistan'da hükümet düştü. Biz, F-5 gündüz hava savunma pilotlarıyla, gece-gündüz her türlü kötü havada da uçabilen önleme pilotları F-102'ciler, 100 pilot, 100 uçakla savaş önlemiş kahramanlarız. Bizim yaptığımızın kıymetini anlamak için havacı olmak gerekir. Şu kadarını söyleyeyim. İngiliz uçak gemileri Malta'dan doğuya geçemedi. ABD 6. Filosu Akdeniz'in Batı’sına geçti. Ben, F-102 uçaklarında uçan kıdemli üsteğmendim. 30 Ağustos 1974 tarihinde uçak içinde yüzbaşı oldum.”

ABD Kıbrıs