19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 19°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Gıdada e-ticaret yüzde 283 arttı

TÜSİAD -Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan “E-ticaret Raporu”na göre 2021’in ilk yarısında ülkemizde e-ticaret hacmi 161 milyar liraya ulaştı.

Gıdada e-ticaret yüzde 283 arttı
A+ A-

Z. RUHSAR ŞENOĞLU

TÜSİAD -Deloitte Digital iş birliği ile hazırlanan “E-ticaret Raporu”na göre 2021’in ilk yarısında ülkemizde e-ticaret hacmi 161 milyar liraya ulaştı. Bir önceki yıla göre reel büyüme oranı yüzde 49 olarak kaydedildi. 2019 yılından 2020 yılına geçerken en fazla artış kaydedilen kategori yüzde 283 ile gıda-süpermarket oldu.

‘2026 BEKLENTİSİ 4.2 TRİLYON’

TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Dijital Türkiye Yuvarlak Masası Başkanı Serkan Sevim 2020 yılı dünyada küresel e-ticaret hacminin 1 trilyon dolar olan beklentiyi aşarak 1.5 trilyon dolar olduğunu söyledi. 2026 beklentisi ise 4.2 trilyon dolar.

‘EN GÜÇLÜ OYUNCU ÇİN’

Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl, 2020 küresel e-ticaret verilerine göre Çin’in 2.29 trilyon dolarlık hacimle e-ticaret pazarının en güçlü oyuncusu olduğunu söyledi. Çin’i, 794.5 milyar dolarla ABD izliyor. Pazardaki diğer güçlü üyeler İngiltere, Japonya, Japonya ve Almanya. Kategoriler bazında küresel e-ticaret harcamalarında en büyük payı 665 milyar dolarlık harcamayla moda ve güzellik aldı.

Gıda E-ticaret TÜSİAD Deloitte Digital