18 Mayıs 2024 Cumartesi
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Hosteslerin yolcuları neden elleri arkada karşıladığını biliyor musunuz?

Uçağa binerken dikkat ettiyseniz sizi karşılayan kabin görevlisinin kolları genelde arkasında oluyor. Aslında bunun ilginç bir nedeni var.

Hosteslerin yolcuları neden elleri arkada karşıladığını biliyor musunuz?
A+ A-

Kabin görevlileri her ne kadar sıcak kanlı, güler yüzlü görünseler de işleri göründüğü kadar kolay değil. Uçuş boyunca yolcuların ihtiyaçlarını karşılamak, güvenliğini ve konforunu sağlamakla yükümlüler.

Daha önce uçağa bindiyseniz, muhtemelen görevlilerin üniformalarına, mimiklerine ve uçuş esnasında size getirilen yiyecek ve içeceklere daha çok dikkat etmişsinizdir. Ancak dikkat çekici bir durum daha var.

ELLERİ NEDEN SÜREKLİ ARKADA?

Yani ellerin arkada olması sadece görgü kuralları, sakin veya arkadaşça görünmek istemek gibi sebeplerden kaynaklanmıyor. Girişte yolcuları elleri arkasında karşılayan uçuş görevlisinin özel ve önemli bir görevi var: saymak.

Evet, sayıyorlar. Görevliler uçağa binen yolcuları sayıyor çünkü uçağa binen yolcu sayısıyla bilet alan yolcu sayısının eşleştiğinden emin olmak zorundalar. Bu görevle görevlendirilen uçuş görevlisi, genellikle bölgesel uçuşlarda 100'den 600'ün üzerine kadar değişebilen uçak yolcularının daha doğru bir şekilde sayılmasını sağlayan manuel bir tıklama sayacına sahip.

Uçuş başlamadan önce bazı görevlilerin elleri arkasında yukarı aşağı yürüdüğünü görürsünüz. Bu durum tüm yolcular oturduktan sonra, check-in yapan ve biniş kartıyla kapıdan geçen kişilerin sayısının uçaktaki gerçek kişi sayısıyla eşleştiğinden emin olmak için yapılan ikinci bir sayımdır.

YENİDEN DÜZENLEME GEREKİP GEREKMEDİĞİNİ DE ÖĞRENİYORLAR

Bu sayımlar yalnızca yolcu sayısını öğrenmeye yaramıyor. Bazen bir uçağın taşıdığı ağırlığı belirleyip kargo durumunu yeniden ayarlamaya yardımcı olurken bazen de daha küçük uçaklarda yolcuların oturma yerlerini yeniden düzenleyip düzenlememeleri gerektiğini öğrenmelerine yardımcı oluyor.

Metodolojiler havayolundan havayoluna ve kişiden kişiye farklılık gösterse de uçuş görevlileri dikkatleri kendilerine veya işlerine çekmek istemiyor. Ayrıca bu duruşun profesyonel ve otoriter bir görünüme sahip olduğuna inanıyorlar. Bir nevi yolcuların emin olduklarına dair güvence vermelerine yardımcı oluyor da diyebiliriz.

BAŞKA AMAÇLARI DA VAR TABİ

Tüm bunların yanında ellerin arkada olması diğer görevlilerin uçakta daha rahat hareket etmesine de olanak tanıyor. Bu şekilde durduklarında yolcuların bagajını yerleştirme, yer gösterme ya da ellerini kullanmayı gerektiren herhangi bir işi olan görevliye engel olmuyorlar.

uçak hostes yolcu havayolu havalimanı