19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Öğrenme kayıpları acilen giderilmeli

Eğitim uzmanı Hatice Yılmaz, MEB’in salgın döneminde ortaya çıkan öğrenme kayıplarına yönelik acil eylem planı hazırlaması gerektiğini söyledi. Yılmaz, ‘Ölçme sistemi geliştirilip, eksikler giderilmeli. Özellikle dezavantajlı ailelerin yaşadığı bölgelerde özel önlemlere ihtiyaç var’ dedi

Öğrenme kayıpları acilen giderilmeli
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Yaklaşık 18 milyon 500 bin öğrenci için sömestir tatili 22 Ocak Cuma günü başlayacak. Nisan ara tatilinin de sömestir tatiline eklenmesiyle tatil 14 Şubat Pazar akşamı sona erecek. uzaktan eğitimden bütün öğrencilerin aynı düzeyde faydalanamadığını söyleyen eğitim uzmanı Hatice Yılmaz, dezeavantajlı grupların öğrenme kayıplarının giderilmesi için önlem alınması gerektiğini söyledi. Okullar üç haftalık ara tatile giriyor. Öğrenciler için hem dinlenme hem de telafi fırsatı doğuyor. Oğuzkaan Koleji Yönetim Kurumu Üyesi ve Eğitim Koordinatörü Hatice Yılmaz, anaokulu ve ilkokul öğrencilerinin tatilde her gün en az 1 saat ders çalışarak eğitimlerine devam etmeleri gerektiğini söyledi. Yılmaz uzaktan eğitimle ilgili doğan kayıpların telafisi için de önerilerde bulundu:

Özellikle kırsal kesimde yaşayan, bilgisayar ve internet erişimi olmayan çocuklar eğitime erişemiyor. Unicef verilerine göre Türkiye'de eğitime erişemeyen yaklaşık 6 milyon çocuk var. Eğitime erişme şansı olan çocukların da çok büyük bir bölümü ‘sınırlı süreli akademik öğrenim’ alıyor. Okulda edinilmesi gereken kültürel, sanatsal ve sportif eğitimden ise neredeyse hiçbir öğrenci yararlanamıyor. Çocuğun alacağı eğitimin yeterliliği ve kalitesi önce çocuğun kendi geleceğini sonra ailesinin, daha sonra da tüm toplumun geleceğini etkiler. Bu bilinçle hem aileler, hem öğrenciler, hem de bakanlık kendi üstüne düşen görevleri yerine getirmek zorundadır. Öncelikle tüm velilerimize önerim, ev okul düzenini bozmamaları çocuklarının okul psikolojisinden uzaklaşmamasını sağlamaktır."

KAYIPLAR ÖLÇÜLMELİ

Pandemi nedeniyle oluşan öğrenme kayıpları için acil önlem planı oluşturulması gerekmektedir. Özellikle dezavantajlı ailelerin yaşadığı bölgelerde daha fazla ve farklı önlemler almaya ihtiyaç olduğu açıktır. Dezavantajlı çocukların devam ettiği okulların bilgisayar sınıfları ve kütüphaneleri daha fazla zenginleştirilerek ders bitiminde çocukların çalışabileceği şekle dönüştürülebilir. İsteyen öğrenci akşam saat 21.00'e kadar okulda kalıp öğretmen gözetiminde ders çalışabilmeli. Okulda kalan öğrencilere belediye aşevlerinden yemek verilebilmelidir. En azından birinci yılın telafisi için bu yıl yaz tatilini dört veya altı haftaya düşürülebilir.

“Öğrencilerin öğrenme kayıplarını belirlemek için bir ölçme sistemi geliştirilip, eksiklerin nasıl giderilmesi gerektiği ile ilgili okula, velilere ve öğrencilere geri bildirimde bulunulabilir. Toplumun üçte birini doğrudan, geriye kalanını da dolaylı olarak ilgilendiren eğitimle ilgili atılacak adımların ve alınacak önlemlerin bir an evvel açıklanmasını bekliyoruz.”

ÜÇ HAFTALIK PLAN

Ortaokul ve lise öğrencileri kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmeyi öğrenmek zorundadır. Kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenmiş bir öğrenci için tatil, bu güne kadar öğrendiği konularla ilgili öğrenme eksiklerini telafi etme ve kendi öğrenme yöntemine göre derinlemesine öğrenme şansı demektir. Her öğrencinin kendi eksiğine göre tatil günlerinin belirli bir bölümünü ders çalışmaya, bir bölümünü araştırma yapmaya, bir bölümünü de dinlemeye ayırmak üzere üç haftalık plan yapması gerekir. Planlı bir tatil öğrencinin hem çalıştığı için kendini mutlu hissetmesini hem de dinlenme süresinden daha fazla zevk almasını sağlar.”

AİLE İLE KİTAP OKUMA

Anaokulu ve birinci sınıf öğrencilerinin velileri çocuklarına kısa öyküler okuyup, öyküyle ilgili sorular sorarlarsa çocuklarının düşünme ve öğrenme becerilerini geliştirirler. Ayrıca onlarla birlikte resim yapmak, şarkı söylemek, şiir okumak çocukların duygusal gelişimlerine katkı sağlayacaktır. 2.,3.,ve 4.sınıf öğrencilerinin velileri, çocuklarının yarım saatten az olmamak kaydıyla kitap okumalarını sağlamaları gerekir. Okunan kitapla ilgili veli ve öğrencinin düşünce paylaşımı yapması çocuğu daha çok okumaya dolayısıyla öğrenmeye motive edecektir. Konu tekrarı bilgilerin unutulmasını engeller. Aile üyeleri ile yapılacak film izlemek, belgesel izlemek, zeka oyunları oynamak gibi etkinlikler aile bağlarını güçlendireceği gibi çocuğun kendine güven duygusunu destekler.

öğrenci Öğretmen Eğitim kayıp