07 Aralık 2024 Cumartesi
İstanbul 15°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Otomotiv Sanayii Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün: Maliyet artışları kademeli olarak yansıyacak

Otomotiv Sanayii Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün: Maliyet artışları kademeli olarak yansıyacak
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Otomotiv Sanayii Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, “Ham madde fiyatlarındaki artışlar ve makroekonomik verilerdeki hareketlilik, haliyle maliyetlerimize direkt etki ediyor. Ticaretin olağan bir sonucu olarak da bu maliyet artışlarının zaman içinde kademeli olarak fiyatlara yansıması kaçınılmaz.” dedi. 2021 yılını ve 2022 beklentilerini paylaşan Yenigün, “Her zaman belirttiğimiz gibi hem ihracatta hem de iç pazarda biz sanayiciler öngörülebilir bir ticaret ortamı görmek isteriz. İç pazarın sürdürülebilir büyümesi ve öngörülebilirliği için dönemsel tedbirlerden ziyade stratejik bakış açısı ile uzun soluklu politikalar geliştirilmesi önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.

'UZUN VADELİ POLİTİKALAR LAZIM'

Tedarik sıkıntıları nedeniyle yaşanan üretim kayıplarının yanında, yeni varyantları ile pandeminin özellikle Avrupa’yı fazlaca etkilemesi ile ihraç pazarlarının 2021 yılını bir önceki seneye paralel kapatacağını tahmin ettiklerini belirten Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: “Avrupa’da beklenen toparlanma sürecinin 2022 yılı ile başlayacağını söylemek mümkün. Bugün geldiğimiz noktada 2021 yılını ihracat ve üretim açısından geçen yılın paralelinde kapatacağımızı öngörüyoruz. Ülkemizin en önemli, en çok katma değer sağlayan, en çok ihracat yapan sanayimizi, geçtiği bu olağanüstü süreçte korumaya ve desteklemeye yönelik uzun vadeli politikalar geliştirilmesi her zamandan daha da önemli bir hale geldi. Küresel toparlanma öngörüleri 2023’ü işaret ederken sanayimizi destekleyici politikalar ile daha hızlı büyüme amacındayız.”

'FAİZ ARTIŞI KARAMSARLIĞA İTİYOR'

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO)Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ise yaptığı yazılı açıklamada, “2021 yılı her şeyi yeniden düşünme, her şeyi yeniden kurgulama zorunluluğuna işaret etmiştir... Özellikle, kur hareketliliğindeki aşırı oynaklıklar biz sanayicileri adeta hem yoğun sisli havada, hem buzlu bir zeminde, hem de trafik ışıkları iyi görünmeyen bir yolda ilerlemek zorunda bırakmıştır.” dedi. 2022 yılının daha büyük zorlukları getirme potansiyeli bulunduğunu kaydeden Yorgancılar, şu mesajları verdi: “Döviz kurlarındaki istikrarsızlık bizi adeta pusulasız bırakmaktadır. Kur artışlarına bağlı enflasyonist etkiler ücret artışlarından da beslenecektir. Maliyet enflasyonu ve düşük büyüme yani stagflasyonist eğilimler güçlenmiştir. Kredi faizlerinde yılın son günlerinde görülen artışlar bizleri karamsarlığa itmektedir. İhtiyacımız olan düşük enflasyon, düşük faiz ve gerçekçi kur düzeyine bir an önce ulaşmak zorundayız. Bunun için öncelikle ekonomik, sosyal ve siyasi iklimin güven vermesi, ardından fiyat istikrarını sağlayacak, yatırım, üretim ve ihracatı destekleyecek güçlü ve bütünsel bir ekonomi politikası programının hazırlanması gerekmektedir. Sorunlar ve çareler bellidir. Yapılması gereken ortak akıl ve güçlü bir ekip ile yola çıkılması ve kamuoyunun desteğinin alınmasıdır. Bunlar yapılabildiğinde 2022 yılı onarımın ötesinde yeniden yapılanma yılı olabilecektir. Aksi halde ekonomimiz patinaj yapmaya devam edebilecektir.”

Fiyat Faiz Otomotiv Sanayii Derneği haydar yenigün ham madde makroekonomi TEDARİK uzun vade artış