05 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Öğretmenler talep etti: Her okula bir psikolojik danışman

Psikolojik Danışmanlar dün 12 ilde ortak basın açıklaması yaptı. Niyetleri, mesleklerini icra etmek, öğrencilere yardımcı olmak. ‘Duyun sesimizi, atamamızı yapın, ne biz ne öğrenciler mağdur olsun.’ dediler.

Psikolojik Danışmanlar, atamalarını yapılması için seslerini duyurdu: Öğrenciler ve meslektaşlarının mağdur olmasını istemiyorlar
A+ A-
TOPLUM SERVİSİ

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, dün Ankara ve 11 il merkezinde ortak bir basın açıklaması yaptı. Her okula bir rehber öğretmen uygulamasının başlamasını isteyen üyeler, öğretmen açığı olduğuna dikkat çekti, öğrencilerin ve kendi alanlarında atama bekleyen nitelikli rehber öğretmenlerin mağdur bırakılmamasını istedi. Basın açıklamasında ücretli öğretmenlik sistemi eleştirildi, özetle şu bilgiler ve talepler yer aldı:

ATAMA SAYILARI YETERSİZ

“20 Mart Salı Günü Cumhurbaşkanı tarafından açıklanan 45 bin yeni öğretmen ataması ve bu atamaya istinaden 24 Mart Cuma günü Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Mahmut Özer tarafından açıklanan branş dağılımları maalesef ki beklentileri karşılamamıştır. Her ne kadar son yıllarda tek seferde yapılan en yüksek öğretmen alımı gibi gözükse de şu an sistem içinde sayıları yüz bini bulan ücretli öğretmen gerçeği ve artık yüzbinlerle anılan eğitim fakültesi mezunu işsiz öğretmen gerçeği ortadayken yapılan bu atama eğitim sistemindeki yaraya sadece pansuman tedbir olmanın ötesine geçmeyecektir.

MODERN KÖLELİK GİBİ

“Cumhuriyetin 100. Yılında, Türkiye yüzyılının başlangıcında! Hala öğretmensiz, psikolojik danışmansız okullar bulunmaktadır. Eğitim sistemimiz içerisinde öğretmen açığı mevcut sosyo-ekonomik şartları ve özlük hakları düşünüldüğünde adeta bir modern kölelik uygulaması olan ‘ücretli öğretmenlik uygulaması’ ile kapatılmaya çalışılmaktadır. Ancak bu uygulama bile sistemdeki açığı kapatmaya yetmemektedir. Bu uygulama gerek mecburiyetten bu sisteme dahil olan öğretmenleri gerekse hizmet alan öğrencileri mağdur etmektedir. Eğitime erişilebilirliğin ve sürdürülebilirliğin sağlanması, öğretmenlerin daha insani şartlar altında hizmet sunabilmesi ve öğrencilerin nitelikli eğitime ulaşabilmesi için bu ucube “ücretli öğretmenlik” uygulaması kaldırılmalı ve “kadrolu istihdam esas olmalıdır! Ve şu an sistemde ücretli uygulamayla doldurulmaya çalışılan kadrolara öncelikle ve ivedilikle Öğretmen/Psikolojik Danışman ataması yapılmalıdır.”

250 ÖĞRENCİYE BİR DANIŞMAN

Öğretmenler talep etti: Her okula bir psikolojik danışman - Resim : 1

Açıklamada, talepler 7 maddede özetlendi:

  • Her okula/kuruma Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen ataması sağlanmalı
  • Her okula en az bir atama yapıldıktan sonra, her 250 öğrenci ve katlarında ilave bir Psikolojik Danışman/ Rehberlik Öğretmeni atanmalı
  • Bilim Sanat Merkezleri, Mesleki Ve Teknik Eğitim Merkezleri ile Halk Eğitim Merkezlerine en az bir Psikolojik Danışman ve Rehberlik Öğretmeni atanmalı
  • Talim ve Terbiye Kurulu tarafından 2014 yılından itibaren kademeli olarak kaldırılan sınıf rehberlik ders saatleri tekrardan zorunlu ders kapsamına alınmalı
  • Eğitim fakültelerinde bölümü olan Öğretmenlik alanlarına atamada formasyonlu alımlar durdurulmalı ya da Eğitim Fakültesi Bölümleri 1. Öncelikli olarak atanmalı
  • PİKTES bünyesinde Suriyeli çocukların Türk Eğitim sistemine entegrasyonu kapsamında işçi statüsünde istihdam edilen 3.000 öğretmen ve Psikolojik Danışman sözleşmelilerin kadroya geçirilme hakkından yararlandırılarak kadrolu öğretmenliğe geçişleri sağlanmalı mali ve özlük hakları eşitlenmeli
  • 45 bin olarak açıklanan atama sayısı 100 bine tamamlanarak sistemin öğretmen ve psikololojik danışman ihtiyacı kadrolu olarak karşılanmalıdır.
Mahmut Özer Milli Eğitim Bakanlığı