17 Mayıs 2024 Cuma
İstanbul 21°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Maserati Ghibli Türkiye'de satışa sunuldu

İsmail Hakkı Pekin

İsmail Hakkı Pekin

Eski Yazar

A+ A-

Maserati’nin üst orta sınıftaki sedanı Ghibli’nin yenilenen versiyonu Aralık ayı itibarıyla ülkemizde satışa sunuldu. Tasarımı ve yeni donanım paketleriyle olduğu kadar Apple CarPlay ve Android Auto gibi akıllı telefon uygulamaları ile uyumlu yeni bilgi-eğlence sistemiyle dikkat çeken yeni Ghibli, ülkemizde biri dizel olmak üzere toplam 3 motor seçeneğiyle yer aldı.

187 bin 855 avrodan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip yeni Maserati Ghibli, motor tipine göre arkadan itişli veya akıllı Q4 sistemiyle donatılmış dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebiliyor.

MAKSİMUM HIZ 267-284 KM

Tofaş çatısı altındaki Fer Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil markası Maserati’nin üst orta sınıfta yer alan modeli Ghibli’nin dış tasarımı, coupe tarzı görünüm ve ikonik “Saetta” logosunu taşıyan dikkat çekici C-sütunu, çerçevesiz kapılar ve 50’li yıllardaki ikonik Maserati araçlarını hatırlatan belirgin ızgaraları ile tüm versiyonlarda mevcut olan dört krom kaplı egzoz borusu gibi sportif özellikler taşıyor.

Maserati Ghibli’nin gösterişli kaputunun altında ise 2 benzinli ve bir de turbo dizel motor görev yapıyor.

Benzinli araçların her iki versiyonu da (Ghibli ve Ghibli S) Ferrari tarafından üretilen, başarısını kanıtlamış ve Euro 6 sertifikalı olan çift turbo beslemeli 3.0 litre hacme sahip V6 güç ünitesiyle donatılırken, Start&Stop fonksiyonunu içeren 8 ileri ZF otomatik şanzımanla kombine ediliyor.

Yeni Maserati Ghibli’nin 3.0 litrelik benzinli motoru, yapılan geliştirmeler ile artık 20 HP’lik artışla 350 HP’lik güç üretiyor.

Arkadan itişli Maserati Ghibli’nin 3.0 litre V6 benzinli motorlu versiyonu, 267 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor ve 0'dan 100 kilometre hıza sadece 5.5 saniyede çıkıyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 ile donatılmış Maserati Ghibli S ise aynı motorun 410 HP’lik versiyonuyla yollara çıkıyor.

Maserati Ghibli S Q4, 100 kilometreye sadece 4.8 saniyede çıkıyor ve maksimum 284 km/s’lik son hıza erişebiliyor.

5 AYRI MODLU ŞANZIMAN

Maseratinin tarihindeki ilk dizel motorlu araç unvanına sahip Ghibli’nin yenilenen versiyonunda da 3.0 litrelik V6 yapılı dizel motor yine başarıyla görev alıyor.

Euro 6 sertifikalı güç ünitesi, yüzde 6’ya varan yakıt ve CO2 salınımı tasarrufu sağlayan Ad Blue teknolojisini, Start&Stop sistemini ve heyecan verici motor sesi için Aktif Ses Sistemini içeriyor.

Yeni Masereti Ghibli’nin 275 HP’lik V6 turbo dizel motoru, sınıfının en iyisi konumunda bir güç çıkışı sağlarken, sadece 158 g/km değerinde bir CO2 salınımı gerçekleştiriyor.

100 km’de 5.9 litrelik yakıt tüketimi ve 70 litrelik yakıt deposuyla dizel motorlu Maserati Ghibli, 1000 kilometreyi aşan bir menzile ulaşabiliyor.

Maserati’nin “Aktif Ses Teknolojisi” sayesinde yeni Ghibli’nin dizel motorlu versiyonu da Maserati’nin ünlü benzinli motorları kadar heyecan verici bir ses üretiyor.

Yenilenen Maserati Ghibli, 50:50 ağırlık dağılımı ile dinamik ve kesin yol tutuşu sunmaya devam ediyor.

Sofistike süspansiyon sistemi ve standart kilitli diferansiyel ile sürüş keyfi arttırılırken, 5 ayrı moda sahip 8 ileri ZF otomatik şanzıman, seri vites geçişleri ile sportif konfor, düşük yakıt tüketimi ve gürültü özelliklerini bir arada sunabiliyor.