İstanbul’da atı alan Üsküdar’ı geçti

Anadolu Ajansı’nın seçim gecesi yaptıkları yetmedi, AKP İstanbul’da hâlâ patinaj yapıyor.
Ne imiş efendim, iptal edilen oylar varmış ve bu oylar yeniden sayılıp değerlendirilirse 20 küsur bin oy önde olan Ekrem İmamoğlu geçilebilirmiş!
Tayyip Erdoğan’ın referandum oylamasındaki ifadesiyle, “Geçmişler ola zira Atı alan Üsküdar’ı geçti” yani Ekrem İmamoğlu artık sadece gönüllerin değil, aynı zamanda bütün dünya ve Türkiye’nin bağrına bastığı seçilmiş İstanbul başkanıdır, nokta!
Emin olun bu mutlak gerçeği artık kuralları pek umursamayan AKP iktidarı bile ters-yüz edemez zira öyle bir şey olduğu taktirde Türkiye dış dünyada çok büyük bir yara alır ve sıcak para ile yabancı sermayeyi bir kere daha korkutur... İlaveten içerde büyük bir gerginlik ve siyasi kaosa davetiye çıkarılmış olur.
Buradan hareketle yapılan itirazın sonuç vermesi mümkün olamaz.
İktidar partisinin direniyor görünmesi ise sandık vurgununu atlatma ve kamuoyu ile tabanını oyalayıp dikkatleri dağıtmak içindir.

Tayyip out İmamoğlu in
31 Mart seçimi ile kanıtlandı.
Tayyip Erdoğan’ın önderi olduğu öfke siyaseti metodu artık kaybettiriyor.
Kazandıran ise Ekrem İmamoğlu’nun birleştiren dilidir.
Emin olun bu seçimde sandığa gitmeme kararı alan pek çok CHP’li sırf Erdoğan’ın üslubuna olan kızgınlığı sebebiyle oy kullandı.
Aynı şekilde İmamoğlu’nun sevgi dili pek çok AKP’linin CHP’ye oy vermesini sağladı.
Buradan hareketle Ekrem İmamoğlu geleceğin siyaset dilini de inşa etmiş oldu.

Medya markaları paspas
Nereye dokundularsa, orası yere serildi.
İşte son örnek medya!
Yakın geçmişte Sabah Gazetesi diye büyük bir gazete vardı ki gerçek bir markaydı.
Ne zaman Sabah ile ATV iktidar mevkutesi yapıldı, hem itibarları bitti, hem ticari değerleri dibe vurdu... Bir dönem bir milyon tirajı zorlayan Sabah Gazetesinin şimdi gerçek tırajının 50 binin altında olduğu iddia ediliyor... Sabah ile ATV satılmak istense 300 milyon dolar bile vermezler, diyen var.
Aynı şey yine iktidar kontrolüne giren Hürriyet-CNN Türk ve Kanal D için geçerlidir.
Kısa bir süre önce 900 milyon dolara satılan bu medya grubu bugün 400 milyon dolara müşteri bulabilir mi tartışılıyor zira o da Sabah-ATV misali itibar, tiraj ve izlenmede çakılmış durumda.

PKK’yı güneydoğuda sandığa gömmek
31 Mart seçimlerinde beni İstanbul ile Ankara misali sevindiren bir başka sonuç Güneydoğunun bazı merkezlerinde PKK’nın sandığa gömülmesiydi.
Düşünün Şırnak gibi PKK’nın kurtarılmış bölgesi diye bilinen bir yerde HDP seçimi kazanamadı.
Keza Ağrı, Bitlis, Bingöl, Muş ve yine ‘PKK üssü’ olarak bilinen bazı ilçelerin HDP’ye oy vermemesi , Türkiye’nin geleceği adına açan diğer çiçeklerdir.
Doğruya doğru, PKK’lıların yerine atanan kayyumlar hem hizmet, hem güven vermiş ve bölge insanını kazanmıştır.