Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

50 cc motorlara sigorta zorunlu mu, yeni yasa çıktı mı?

50 cc ve altı motorlar için zorunlu trafik sigortası gerekip gerekmediği konusu merak konusu olmaya devam ediyor. İşte merak edilen detaylar...

50 cc motorlara sigorta zorunlu mu, yeni yasa çıktı mı?
50 cc motorlara sigorta zorunlu mu?

Türkiye’de motorlu taşıt kullanımı yaygınlaşırken, özellikle 50 cc ve altı motorlar için zorunlu trafik sigortası gerekip gerekmediği konusu merak konusu olmaya devam ediyor.

MEVCUT DÜZENLEMEDE 50 CC MOTORLARA SİGORTA ZORUNLU DEĞİL

Şu an yürürlükte olan Karayolları Trafik Kanunu’na göre, motor hacmi 50 cc’nin altında olan benzinli araçlar ile 4 kilovatın altındaki elektrikli modeller için zorunlu trafik sigortası yükümlülüğü bulunmuyor. Bu durum, özellikle bireysel kullanıcılar tarafından ekonomik ve pratik bir avantaj olarak değerlendiriliyor.

Türkiye’de yaklaşık 1 milyon 200 bin motorlu bisiklet, sigorta zorunluluğunun dışında kalıyor. Ancak bu esneklik, sigortasız araçların trafikteki güvenlik ve zarar karşılama sorunlarını da beraberinde getiriyor.

MİLYONLARCA MOTOSİKLET SİGORTASIZ GEZİYOR

Türkiye Sigorta Birliği’nin verilerine göre, Temmuz 2025 itibarıyla trafiğe kayıtlı motosiklet sayısı yaklaşık 6 milyon 770 bin. Ancak bu araçların yalnızca 2 milyon 417 bini sigortaya sahip. Bu da demek oluyor ki motosikletlerin %64’ünden fazlası sigortasız şekilde trafiğe çıkıyor.

Bu durum, hem sürücüler hem de trafik güvenliği açısından ciddi bir boşluk yaratıyor. Olası bir kazada zarar gören tarafların haklarını araması daha karmaşık hale geliyor.

YENİ DÜZENLEME TBMM GÜNDEMİNDE

Türkiye Gazetesi'nde yer alan habere göre İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan ve TBMM komisyonlarından geçen yeni bir kanun taslağı, motorlu bisikletlerin de zorunlu sigorta kapsamına alınmasını öngörüyor. Bu yasa kabul edilirse, 50 cc motorlar da dahil olmak üzere tüm motosikletlere sigorta zorunluluğu getirilecek.

Ancak şu an için bu tasarı TBMM Genel Kurulu’nda görüşülmedi ve Resmi Gazete’de yayımlanmış bir karar yok. Dolayısıyla 50 cc ve altı motorlar için sigorta yaptırmak henüz yasal bir zorunluluk değil.

NEDEN GÜNDEME GELDİ?

Hem trafikte artan motosiklet yoğunluğu hem de kazalar sonrası ortaya çıkan maddi zararların tazmini konusunda yaşanan mağduriyetler, bu düzenlemenin neden şimdi gündeme geldiğini açıklıyor. Ayrıca, sigortasız araç sayısının yüksekliği, devletin bu konuda düzenleme ihtiyacını artırmış durumda.

sigorta motosiklet