18 Mayıs 2024 Cumartesi
İstanbul 21°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

ABD Büyükelçiliği destekli dernek öğretmenlerden istedi: İlkokullara LGBT afişi

ABD Büyükelçiliğinin fonladığı 17 Mayıs Derneği, okullarda hizmet veren psikolojik danışmanlardan, LGBT bireylerin kimliğini görünür kılmalarını istedi. Bunun yolu ise ilkokullarda LGBT afişleri asılması, derslerde yeri geldikçe LGBT çocuklardan ve kadın erkek dışı cinsiyetlerden söz edilmesi

ABD Büyükelçiliği destekli dernek öğretmenlerden istedi: İlkokullara LGBT afişi! LGBT bu kez rehber öğretmenlere kancayı taktı

LGBT örgütü 17 Mayıs Derneği, ABD Büyükelçiliğinin logosuyla yayınladığı kılavuzda ilkokul öğretmenlerine okullarına LGBT posterleri asmalarını önerdi. Rehber öğretmenlere cinsiyet karmaşası yaşadığını düşünen öğrencilere, “Bunun geçici bir aşama olduğunu telkin etmeyin” denildi. Kılavuzda ayrıca öğretmenlerin okullarda cinsiyetsiz tuvalet, cinsiyetsiz soyunma odası açılması için çalışmalar yapmaları, üniversitelerde ise ders anlatımı sırasında LGBT konularının öğrencilere aktarılması, sınav sorularına LGBT bireylerin eklenmesi gibi öneriler yer aldı. ABD Büyükelçiliği daha önce de derneğin LGBT faaliyetlerini fonlamıştı.

HEDEF ÖĞRETMENLER VE ÜNİVERSİTE BİLEŞENLERİ

17 Mayıs Derneği’nin amacı, kendi ifadeleriyle “LGBT aktivizmini” güçlendirmek. İnternet sitelerinde faaliyet alanını cinsel yönelim, cinsiyet kimliği ya da cinsiyet ifadesi temelli bireysel ya da toplumsal düzeyde yaşanan her türlü ayrımcılıkla mücadele için bilimsel, kültürel, sosyal, sanatsal, eğitsel etkinlikler diye tanımlıyorlar. 17 Mayıs Derneği’nin ilgi alanlarından biri de rehber öğretmen olarak da bilinen psikolojik danışmanlar. Dernek aralık ayının son haftasında “Psikolojik Danışmanlar için Bir Kılavuz” adlı bir kitapçık yayınladı. Kılavuzun hedef kitlesi, okul ve üniversitelerde çalışan başta psikolojik danışmanlar olmak üzere, idareciler, öğretmenler, yarı ve tam zamanlı çalışan eğitimciler, yöneticiler, politika yapıcılar, ruh sağlığı uzmanları ve öğretmen adaylarından oluşuyor.

NASIL LGBT DOSTU PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLUNUR?

Kılavuzda “LGBTİ+ dostu psikolojik danışman” kavramı tanımlanıyor. İlkokul ve ortaokullarda, “LGBTİ+ öğrencilerin sağlıklı gelişimi için kimliklerini değerli ve görünür kılmak” psikolojik danışmanın önemli sorumluluklarından biri olarak sayılıyor. Psikolojik danışmanlara, bu alanda çalışan LGBT örgütlerinden destek almaları, okullarda cinsiyetsizleştirmeye yönelik çalışmalar yapmaları öneriliyor.

ABD Büyükelçiliği destekli dernek öğretmenlerden istedi: İlkokullara LGBT afişi - Resim : 1
ABD Büyükelçiliği damgalı kılavuz

‘OKULLARDA CİNSİYETSİZ TUVALET ÇALIŞMASI’

17 Mayıs Derneği,’nin “LGBTİ+ dostu psikolojik danışman”lara önerileri şöyle:

  • Psikolojik danışmanlar, cinsiyetsiz soyunma odası, cinsiyetsiz tuvalet, okul üniformaları gibi meselelerin okul politikalarına dahil edilmesini sağlamak için çalışabilir.

  • Bir öğrenci “cinsiyet karmaşası” yaşadığını ya da bedensel olarak “yanlış” cinsiyette olduğunu ifade ettiğinde psikolojik danışman, cinsiyetin toplumsal olarak inşa edilmiş bir kimlik olduğunu keşfetmesine yardımcı olabilir.
    Öneriler bu kadar değil. Kılavuzda, “Bir ilkokulda/ortaokulda psikolojik danışmanım. LGBT’lerle ilgili konuları danışmanlık uygulamalarımla nasıl ilişkilendirebilirim?" başlığı altında yazılanlar da dikkat çekici:

  • Sınıfı ve okulu LGBT öğrenciler ve aileleri için güvenli bir alan olarak tanımlayan posterler asmak.

  • Erken yaşlardan itibaren, toplumsal cinsiyete ilişkin her türlü konuyu LGBT varoluşları da kapsayacak şekilde müfredata dahil etmek ve yaşa uygun kaynaklar kullanarak çalışmak.

ÖĞRENCİ KULÜPLERİNE TEŞVİK

Kılavuzda, üniversitelerdeki psikolojik danışman ve eğitimcilere yönelik uygulamalar da var. Yabancı devletlerin fonladığı derneklerin adları sayılıyor. Bunlarla üniversitelerde sunumlar yapmaları için iletişim kurulması isteniyor. Rehber öğretmenlere ayrıca, bu tür kulüplerin üniversitelerde de açılması için önayak olmaları tembihleniyor. Diğer önerilerden bazıları şöyle:

  • Ofisi LGBT öğrenciler için güvenli bir alan haline getirmek, ofise gökkuşağı bayrağı/simgesi asmak, ofiste LGBT konuları üzerine yayınlar, bröşürler bulundurmak.

  • Üniversitede/sınıfta herkesi heteroseksüel varsaymamak, cinsiyetçi, homofobik, bifobik ve transfobik dil kullanmak, kullanılmasına izin vermemek.

  • Tüm derslerde LGBT konularını derse dahil etmenin bir yolunu bulmak. Örneğin, gelişim psikolojisi dersinde bebeklik, çocukluk, ergenlik, yetişkinlik gibi gelişim dönemlerinde cinsel gelişim ve kimlik gelişimi başta olmak üzere LGBT çocukların, gençlerin, yetişkinlerin gelişimlerini -tıbbileştirmeden, patolojikleştirmeden- derse dahil etmek. Ya da örneğin, yakın ilişkiler psikolojisi, yakın ilişkiler dersinde, LGBT ergenlerin, yetişkinlerin romantik/cinsel ilişkilerine de alan açmak. Ya da iki lezbiyen kadının ilişki sürdürme davranışlarına ilişkin de vaka çalışması yürütmek.

  • Sınav sorularına LGBT’leri dahil etmek.

  • Akademik araştırmalarda, cinsiyet yerine atanmış cinsiyeti sormak, cinsiyeti sadece kadın/erkek olarak ikili kurgulamamak, “kadın/erkek” kategorisine ek olarak, “diğer” kategorisi yerine (kadın ve erkek dışında kendini tanımlayanları ötekileştirici bir pratik), “akışkan cinsiyetli, ikili olmayan [nonbinary], sorgulayan, quuer” gibi kategorileri eklemek ve/ ya katılımcıların kendilerini tanımlamasına alan açmak.

  • LGBT konulara ilişkin filmleri/dizileri derslerde materyal olarak kullanmak.

RESEPSİYON ABD’DEN, PROJE HOLLANDA’DAN

17 Mayıs Derneği’nin yabancı ülkelerin elçilikleri ile farklı etkinliklerde de ilişkili olduğu görülüyor. Dernek 2022 yılında “17 Mayıs Uluslararası Homofobi, Bifobi, Transfobi ve İnterfobi Karşıtı Gün” için 4 gün sürecek etkinlikler düzenliyor. Etkinliğin destekçileri ise şöyle: Avrupa Birliği Sivil Düşün Programı, Avustralya Büyükelçiliği, İrlanda Büyükelçiliği, Almanya Federal Cumhuriyeti Büyükelçiliği, İsveç Büyükelçiliği, Meksika Büyükelçiliği, ABD Büyükelçiliği, Kanada Büyükelçiliği, Hollanda Büyükelçiliği ve Protection International. Dernek, aynı yıl 10-12 Haziran’da ABD Büyükelçiliği’nin katkılarıyla “refah toplantıları” düzenliyor. Lüks bir otelde düzenlenecek olan resepsiyonla Onur Ayı kutlaması yapılıyor. Resepsiyonda “Yaşlı ve LGBTİ+ Bireylerin Güçlendirilmesi” projesine ilişkin de bir sunum yapılıyor. Proje Hollanda Krallığı Ankara Büyükelçiliği İnsan Hakları Fonu tarafından destekleniyor. Derneğin büyükelçilikler tarafından desteklenen daha bir çok etkinliği kitapçığı, projesi var. Ancak bu desteklerin boyutu açıkça belirtilmiyor.

ABD LGBT