Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Bakan Ersoy basın mensuplarıyla buluştu! Festivaller kültür diplomasisinin en güçlü aracı

Türkiye Basın Federasyonu (TÜBAF) tarafından düzenlenen ‘Anadolu Sohbetleri Programı’ kapsamında gazetecilerle bir araya gelen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Kültür Yolu Festivalleri’nin diplomatik etkisine değindi. Bakan Ersoy, ‘2028’de 81 ilimizin tamamına yayacağız.’ dedi.

Bakan Ersoy basın mensuplarıyla buluştu! Festivaller kültür diplomasisinin en güçlü aracı
ADNAN TÜRKKAN

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Türkiye Basın Federasyonu (TÜBAF) tarafından düzenlenen “Anadolu Sohbetleri Programı” kapsamında gazetecilerle bir araya geldi. Ersoy, buluşmada hem turizmin mevcut durumunu hem de kültürel miras çalışmalarının seyrini tüm yönleriyle değerlendirdi.

Bakan Ersoy, Kültür Yolu Festivalleri’nin 2028 yılında 81 ilde yapılacağını duyurdu.

TURİZMDE HEDEF YÜKSEK GELİR GRUPLARI

Bakanlık görevinde bulunduğu altı yıllık süreci özetleyen Ersoy, göreve geldiklerinde turizmin hem kurumsal hem de operasyonel açıdan dağınık bir tablo sunduğunu anlattı.

Tanıtım bütçelerinin birbirinden habersiz yürütüldüğünü, aynı ülkeye farklı kurumların farklı söylemlerle yönelmesinin ciddi bir verimsizlik yarattığını söyleyen Ersoy, Turizm Geliştirme Ajansı’nın (TGA) bu nedenle kurulduğunu belirtti.

Ersoy, Turizm Geliştirme Ajansının kuruluşunu bu sürecin kırılma noktası olarak tanımlayarak sözlerine şöyle devam etti:

“30 Aralık 2018’de Turizm Geliştirme Ajansını kurduk. Bu, pazar çeşitliliği için de ülke tanıtımı için de zorunluydu. Bugün 200 ülkeye ulaşan tanıtım yapıyoruz. Eskiden bütçelerimizi birbirimizden saklardık; herkes ayrı çalışırdı. Artık tek merkezden, tek stratejiyle ilerliyoruz.”

Tanıtım stratejisinin değişmesiyle birlikte Türkiye’nin bugün dünyanın en agresif ve en etkili turizm pazarlama mekanizmasına sahip ülkelerinden biri olduğunu söyleyen Ersoy, hedefin “çok sayıda turist” değil, yüksek gelir grupları olduğunu vurguladı.

‘200 ÜLKEYE ULAŞAN BİR TANITIM ALTYAPIMIZ VAR’

Ersoy, ajansın bugün dünyanın en yaygın turizm tanıtım ağlarından birine dönüştüğünü vurgulayarak şunları söyledi:

“200 ülkeye ulaşan bir tanıtım altyapımız var. Eskiden kim ne yapıyor, hangi bütçeyle yapıyor belli değildi. Artık devletin bütün turizm söylemi tek merkezden yönetiliyor. Bu dönüşüm sadece bizim değil Türkiye’nin başarısı. Bu yeni sistemin sonuçları rakamlara da yansımış durumda. Türkiye bugün turizm gelirinde dünya sıralamasında ilk beş ülke arasına girerken, turizmde sürdürülebilirlik kavramı ilk kez bu kadar geniş ölçekte uygulanır hale geldi.”

‘KİŞİ BAŞI GECELİK GELİR HEDEFİ 130 DOLAR’

Bakan Ersoy’un toplantıda en çok üzerinde durduğu başlıklardan biri gelir odaklı yeni turizm modeli oldu. Türkiye’nin ucuz turizm destinasyonu olarak anılmasının artık geride kaldığını vurgulayan Ersoy, vizyonun “yüksek nitelikli turizm” olduğunu belirtti.

“Kişi başı gecelik gelirde hedefimiz 130 dolar. Bu hedef turist sayısını artırmakla değil, doğru segmente hitap etmekle mümkün.” ifadelerini kullanan Ersoy sözlerini şöyle sürdürdü:

“Türkiye, gastronomiden kültürel mirasa, sağlık turizminden sanat etkinliklerine kadar çok geniş bir yelpazeye sahip ve bu çeşitlilik gelir odaklı modele geçişte büyük avantaj yaratıyor. Özellikle İstanbul’un havacılık kapasitesinin dünyada eşine az rastlanır seviyeye çıkması, turizmin geleceğini şekillendiren en stratejik unsurlardan biri olarak görülüyor.”

Ersoy, havacılık altyapısının önemine de değinerek İstanbul’un bugün 330’dan fazla noktaya direkt uçuş sunan dünya metropolleri arasında öne çıktığını hatırlattı.

Bakan Ersoy basın mensuplarıyla buluştu! Festivaller kültür diplomasisinin en güçlü aracı - Resim : 1

SİNEMA SEKTÖRÜNDE YENİ TEŞVİK MODELİ

Türkiye’nin dizi ve film sektörü, dünya çapında artan bir etki alanına sahip. Bakan Ersoy bu durumun artık tesadüf olmadığını, devlet politikası ile sektörün gelişiminin bir araya geldiğini söyledi. Türkiye’nin dizi ve film ihracatındaki başarısının altını çizen Ersoy, platformların uluslararası listelerinde Türk yapımlarının sürekli yer almasının tesadüf olmadığını söyleyerek, “Netflix’in en çok izlenen 10 yapımından dördü Türkiye’den. Ama artık ölçülebilir katkı istiyoruz. Her projeyle senaryo aşamasından itibaren çalışıyoruz. Dizi teşviklerinde yeni bir model geliyor.” diye konuştu.

Bu modelle birlikte yalnızca turizme ve kültürel tanıtıma katkısı ölçülebilen içeriklere destek verileceğini belirten Ersoy, bunun uluslararası standartlarla uyumlu olduğunu vurguladı.

Ersoy, bu model ile hem Türk dizi endüstrisini globalde daha da görünür kılacak hem de çekim yapılan destinasyonların turizmine ciddi ivme kazandıracağına dikkat çekti.

‘DÜNYANIN EN BÜYÜK KÜLTÜR FESTİVALİ AĞI TÜRKİYE’DE OLACAK

Toplantının kültür-sanat kısmında en kapsamlı başlık Kültür Yolu Festivalleri oldu. Ersoy, Kültür Yolu Festivalleri’ni Türkiye’nin uluslararası kültür markası haline getirme hedeflerini de paylaştı:

“İstanbul ve Ankara ile başlamıştık. Bugün 16 ildeyiz. Gelecek yıl 26 şehre, 2027’de 32 şehre, 2028’de de 81 ilimizin tamamına yayacağız. Dünyanın en büyük kültür festivali ağı Türkiye’de olacak. Festival kapsamında bugüne kadar 50 binden fazla sanatçı sahne aldı; yüzbinlerce ziyaretçi etkinliklere katıldı. Ersoy bu projeyi “Türkiye’nin kültür diplomasisinin en güçlü aracı” olarak nitelendirdi.”

‘TÜRKİYE ARKEOLOJİDE DÜNYAYA YÖN VERECEK’

Konuşmanın en uzun bölümlerinden biri, arkeoloji ve müzecilik yatırımlarına ayrıldı. Ersoy, günümüzde 750’den fazla arkeolog, restoratör ve uzman ekibin sahada çalıştığını belirterek, özellikle Taş Tepeler, Perge, Laodikya, Efes, Göbeklitepe ve Karain Mağarası gibi bölgelerde dünya ölçeğinde projeler yürütüldüğünü söyledi. Ersoy sözlerini şöyle sürdürdü:

“Arkeolojik kazıları 12 aya çıkardık. Bilimsel raporlamayı dijitalleştirdik. Müzecilikte ise standartlarımız artık Avrupa’nın üzerinde. Bu yatırımlar sadece kültürel değil; turizmin geleceği açısından da stratejik. Türkiye önümüzdeki 10 yılda arkeoloji alanında dünya literatürüne yön verecek. Bu, turizmden çok daha geniş bir vizyon meselesi.”

‘TURİZM MESLEK YASASI MASADA’

Turizm çalışanlarına yönelik meslek yasası hakkında gelen soruyu da yanıtlayan Bakan Ersoy, çalışmanın son aşamada olduğunu belirterek, “Bunu sektörle birlikte olgunlaştırıyoruz. Yakında paylaşacağız. Bu yasa turizmin kalite standardını kalıcı hale getirecek.” dedi.

‘DÖNÜŞÜMÜ KALICI KILMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ’

Toplantının sonunda genel bir değerlendirme yapan Bakan Ersoy, Türkiye’nin bugün turizm ve kültürel kalkınmada yeni bir aşamaya geçtiğini söyleyerek sözlerini şöyle tamamladı:

“Türkiye artık sadece hedef ülke değil; örnek gösterilen, kendi modelini ihraç eden bir ülke. Biz bu dönüşümü kalıcı kılmak için çalışıyoruz.”

Türkiye Kültür Yolu Festivalleri