Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Burçak Evren, 10. Kısa'dan Hisse Kısa Film Festivali'ne konuk oldu

Sinema tarihçisi ve yazar Burçak Evren, '10. Kısa’dan Hisse Kısa Film Festivali' kapsamında Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Yeşilçam Sineması’nda gerçekleştirilen 'Film Okuma Atölyesi'ne katıldı. Etkinliğin moderatörlüğünü festivalin etkinlik koordinatörü ve gazeteci Ali Demirtaş üstlendi.

Burçak Evren, 10. Kısa'dan Hisse Kısa Film Festivali'ne konuk oldu

Atölyede, Coralie Fargeat’nın yönetmenliğini yaptığı ve Jan Crichton Smith ile Coralie Fargeat’nın senaryosunu kaleme aldığı 2003 yapımı kısa film Le Telegramme gösterildi. Başrollerini Arlette Tephany, Myriam Boyer ve Stephane Dausse’un paylaştığı yapımın ardından, Burçak Evren filmi detaylı şekilde analiz etti.

Evren, filmi yaklaşık 20 yıl önce ilk kez izlediğini ve görev yaptığı üniversitelerde öğrencilerine sıkça gösterdiğini belirtti. Kendi film okuma yönteminden bahseden Evren, “Bir sanat eserini incelerken ideolojik bakış açılarından arınmak gerekir. Filmi anlamak, onu çözmekten öte, yapıtla bağ kurmaktır” dedi.

DERT VE ANLAM ÜZERİNE

Evren, bir filmde halden anlamanın en temel unsurlardan biri olduğunu vurguladı: “Her insanın bir derdi vardır. Hayatta her şey bir dert olabilir, her dert bir hikaye taşır. Karakterleri anlamaya başladığımızda, filmi de anlamaya başlarız. Benim için esas olan, filmi çözmek değil, okumaktır.”

EVRENSEL ANLAŞILABİLİRLİK VE SANATIN GÜCÜ

Filmin evrenselliğine dikkat çeken Evren, Le Telegramme’nin dil engeli olsa bile anlaşılabileceğini söyledi. Sanat eserlerinde olguya sadık kalmanın önemine değinen Evren, “Başarılı eserler, en sıradan insanlarda bile anlam uyandırır. Picasso’nun tabloları bunun en güzel örneklerindendir. Bu film de 10 dakikalık süresine sığdırdığı yoğun anlatımıyla sanatın tüm özelliklerini barındırıyor” ifadelerini kullandı.

Evren, filmin başarısının yönetmenin izleyiciye anlamı aktarma biçiminde yattığını belirterek, bazen tek bir kelime söylemeden yaşananların aktarılmasının önemine dikkat çekti.

ETKİNLİK SONUNDA PLAKET TAKDİMİ

Yoğun katılımın gerçekleştiği atölye sonunda, Burçak Evren’e günün anısına bir plaket takdim edildi.

Sinema