Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 12°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

BYD gözünü Avrupa'ya dikti! Macaristan'da hibrit üretimi gündemde

Çinli otomobil devi BYD'nin Avrupa stratejisi değişti. Firma, Türkiye ve Macaristan fabrikalarında daha fazla şarj edilebilir hibrit araç üretip satmak istiyor.

BYD gözünü Avrupa'ya dikti! Macaristan'da hibrit üretimi gündemde

BYD Avrupa pazarında rekabet stratejisini değiştirme kararı aldı. Çin'in elektrikli araç devi BYD, Avrupa ve Türkiye gibi denizaşırı pazarlarda yüksek fiyatlarla satış yaparken, Çin'deki fiyat rekabeti nedeniyle zorluk yaşıyor. Bu tablo, şirketin Avrupa’daki tamamen elektrikli araç planlarını yeniden gözden geçirmesine sebep oldu. Artık Avrupa’da da şarj edilebilir hibrit araç üretimi ön planda olacak.

BYD, Manisa’da kurulacak fabrikada hibrit, Macaristan’da ise %100 elektrikli araç üretmeyi hedefliyordu. Ancak Automotive News Europe’un haberine göre, Çinli üretici Macaristan fabrikasında da şarj edilebilir hibrit üretimini gündemine aldı. Bu değişiklik, Avrupa pazarındaki hibrit araç talebine hızlı yanıt vermek ve bölgedeki rekabet gücünü artırmak amacı taşıyor.

BYD gözünü Avrupa'ya dikti! Macaristan'da hibrit üretimi gündemde - Resim : 1

SEAL U DM-İ AVRUPA'DA SATIŞ REKORU KIRDI

BYD’nin Seal U DM-i modeli, mart ayında Avrupa’da en çok satılan şarj edilebilir hibrit araç oldu. Bu başarısıyla 2025’in ilk çeyreğinde Avrupa genelinde dördüncü sıraya yükselmeyi başardı. Şirket yetkilileri, her müşterinin henüz elektrikli araçlara hazır olmadığını belirterek hibrit modellerin önemine vurgu yapıyor. BYD, Avrupa’daki hibrit araç pazarındaki artan talebi karşılamada güçlü bir oyuncu olmayı hedefliyor.

Çin’deki hibrit araç kullanıcılarının eğilimleri, küçük bataryalı hibritlerden ziyade 200-250 km menzil sunan geniş bataryalı hibritlere kayıyor. BYD, bu trendin farkında olarak DM-i teknolojisine sahip araçları Avrupa’da üreterek hem mevcut teknolojisini değerlendirecek hem de Avrupa’daki hibrit talebine daha etkili bir çözüm sunmuş olacak.

BYD, hibrit araçların yanı sıra Denza markasının Avrupa lansmanını da gerçekleştirdi. İlk etapta Z9 GT modeliyle Avrupa pazarına giren Denza, lüks segmentte rekabet edecek. BYD böylece hem orta segmentte hibrit araçlarla hem de üst segmentte lüks modellerle Avrupa otomotiv pazarında daha geniş bir yer edinmeyi amaçlıyor.

Otomobil Otomotiv Araba BYD