Dönüşen alüminyumun sanatsal serüveni
Assan Alüminyum’un hurda malzemeleri, Sanem Tufan ve Ada Uzundede’nin dokunuşuyla ‘Yeniden + Sanat’ sergisinde yeni bir estetik anlatıya dönüşüyor. Anadolu hafızası ve doğa şiirselliğini buluşturan sergi, 8 Aralık’a kadar Galeri Selvin’de görülebilir
Kibar Holding çatısı altında faaliyet gösteren Assan Alüminyum, sürdürülebilirlik vizyonunu kültür-sanat alanına taşıyan projelerine bir yenisini daha ekledi. Üretim süreçlerinden çıkan alüminyum hurdalarının yaratıcı bir anlatım dilinin malzemesi hâline gelmesi, iki genç sanatçı Sanem Tufan ve Ada Uzundede’nin bir yılı aşkın sürelik çalışmalarıyla tamamlandı. Eserler, alüminyumun yalnızca endüstriyel değil; estetik, kültürel ve duygusal bir ifade alanı olabileceğini gösteriyor.
Sürdürülebilirliğin çok boyutlu şekilde ele alınabileceğini kanıtlayan Yeniden + Sanat, malzemenin döngüsel doğasını merkezine alıyor. Yüzde 100 ve sonsuz kez dönüştürülebilir bir malzeme olan alüminyum, sergide heykel formlarında yeniden nefes alarak sürdürülebilirlik ilkelerinin sanat yoluyla yeniden okunmasına imkân veriyor.

ENDÜSTRİYEL MALZEMEDEN SANATSAL FORMA
Assan Alüminyum’un “Geleceği tüketmeden üretmek” yaklaşımından ilham alan proje, endüstriyel bir malzemenin sanatsal forma evrilme sürecini görünür kılıyor. Hurdaların estetik bir dile kavuştuğu bu dönüşüm, şirketin döngüsel ekonomiyi esas alan üretim kültürünün sanata yansıması niteliğinde.
Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal Güngör, sanatla kurulan bu iş birliğinin şirketin üretim kültürüyle örtüştüğünü belirterek şunları söyledi:
“Biz sürdürülebilirliği tüm iş süreçlerimizde bütünsel bir dönüşüm anlayışıyla ele alıyoruz. Üretim süreçlerimizden çıkan hurdaların sanatsal bir form kazanması, alüminyumun teknik değerinin ötesine geçen kültürel gücünü de ortaya koyuyor.”

‘UNUTULMUŞ HİKAYELER ALÜMİNYUM İLE BİÇİMLENDİRİLİYOR’
Sanem Tufan, doğa ile malzeme arasındaki ilişkiyi şöyle yorumladı:
“Kendine has yapısı, işleniş ve biçimlendirme yöntemleriyle alüminyum, atölye sürecinde heykele dönüşürken formun olanaklarını farklı sınırlarda sorgulatan, duyumsamayı, direnci ve poetik vurguyu biçimde hedefleyen bir izleyişle oluşa geldi.”

Ada Uzundede de tarihsel hafıza odağındaki üretim sürecini şu sözlerle anlatı:
“Bu projede, unutulmuş hikâyeleri alüminyumun yeniden biçimlenebilir yapısıyla buluşturmak istedim. Malzemenin dönüşümü ile insan hafızasının yenilenmesi arasında güçlü bir bağ var.”