10 Mayıs 2024 Cuma
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

E-pazarda ikinci el etkisi yaşanacak

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) İnovasyon ve E-Ticaret Odak Grubu, 2019 ve 2022 yıllarında yayınladığı iki raporun ardından e-ticaret lojistiğinin mevcut durum analizini yaptığı yeni raporunu yayınladı.

E-pazarda ikinci el etkisi yaşanacak
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

E-Ticaret Lojistiğinin Mevcut Durum Analizi Raporu” başlığıyla sektör paydaşlarının ve uzmanların dikkatine sunulan raporda sorun tespitlerine ve çözüm önerilerine yer verildi. Raporun e-ticaret eğilimleri bölümünde ikinci el pazarındaki büyümeye dikkat çekildi. Yapılan bir araştırmaya göre Z Kuşağının yüzde 80’i, Y Kuşağının yüzde 78’i, X Kuşağının yüzde 75’i, Baby Boomerların yüzde 70’i ve Savaş Sonrası Kuşağının yüzde 62’si ikinci el ürün satın almayı tercih ediyor. Sürdürülebilirlik ve maliyet konusunda daha bilinçli olan genç nesiller arasında ikinci el satın alma giderek yaygınlaşıyor. 2021 yılında 75 milyar avro değerinde olan Avrupa ikinci el ticaret pazarının 2025 yılına kadar yüzde 60 büyüyerek 120 milyar euroya ulaşması bekleniyor.

TÜRKİYE DÜNYADAN HIZLI

“E-Ticaret Lojistiğinin Mevcut Durum Analizi Raporu” ile 2025 yılına kadar yüzde 60 büyüyerek 120 milyar euroya ulaşması beklenen e-ticaret ve özellikle e-ticaret lojistiğinin güncel durum analizi yapıldı. Rapor, dünya ile kıyaslandığında Türkiye’de e-ticaret hacminin çok daha fazla büyüdüğüne dikkat çekti. Bir önceki yıla göre 2022 yılında e-ticaret hacmi yüzde 109 artışla 800 milyar TL oldu. 2022 yılında sipariş adetleri bir önceki yıla göre yüzde 43 artış ile 3 milyar 347 milyon adetten 4 milyar 787 milyon adede yükseldi. 2022 yılında perakende e-ticaret hacmi 458 milyar TL oldu. 2021 yılında e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17.7 iken bu oran, 2022 yılında yüzde 5 artarak yüzde 18.6 olarak gerçekleşti. 2023 yılı sonunda 5.9 trilyon ABD dolarına ulaşması beklenen küresel e-ticaret pazarı yıldan yıla büyümeye devam ederek bir önceki yıla göre yüzde 8.9’luk bir artışa işaret ediyor. 2026 yılında e-ticaretin perakende satışlardaki payının yüzde 23.3 olması bekleniyor.

İADELER SORUN OLUYOR

E-ticaretin gelişimi için öneriler ve yöntemler bölümünde, e-ticaretin gelişiminin sağlanması için bazı alanlarda iyileştirmeye gidilmesi bazı alanlarda düzenlemeler yapılması önerilirken en önemli iyileştirmenin kısmi iade edilen ürünlerin işlemlerinde gerçekleştirilmesi gerektiği vurgulandı. E-ticaret sektörünün lojistik ayağında izlenecek diğer önemli iyileştirmeler ise Lisans Ücretleri ve Dijital Hizmet Vergisi, Evrensel Posta Hizmetleri Vergisi ile E-Ticaret ve E-İhracatta İstanbul Dışındaki Havalimanlarının Aktif Hale Getirilmesine ilişkin düzenlemeler olarak sıralandı.

E-ticaret