Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 17°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İkinci el otomobil piyasasında son durum! Satış süreci uzadı

Türkiye’de ikinci el otomobil piyasasında durağanlık sinyalleri artıyor. Eskiden bir haftada alıcı bulan araçlar artık ortalama 22 gün boyunca ilanda kalıyor. Bu değişim, satıcılar için ciddi bir zarara yol açarken, alıcılar için pazarlık gücü oluşturuyor.

İkinci el otomobil piyasasında son durum! Satış süreci uzadı

İkinci el piyasasında araçların ilanda kalma süresi giderek uzuyor. Eskiden 7-10 gün içinde satılan otomobiller, şimdi ortalama 22 gün boyunca alıcı bekliyor. Bu durum satıcıların kar marjını eritiyor, çünkü araç ne kadar uzun süre ilanda kalırsa, alıcının pazarlık gücü o kadar artıyor. Bir vatandaş şöyle anlatıyor: “Aynı araç için geçen ay 680 bin TL istemişlerdi, şimdi 630 bine kadar düştü. Çünkü araç satılmadı, elde kaldı.”

ALICILAR İÇİN BÜYÜK FIRSAT DÖNEMİ

Satıcılar her ne kadar şikayetçi olsa da alıcılar için bu dönem tam anlamıyla fırsat zamanı. Araç sayısı arttıkça, alıcıların karşılaştırabileceği alternatif sayısı da artıyor. Bu da fiyatların reel olarak gerilemesine neden oluyor. Son bir yılda enflasyon etkisi dışarıda bırakıldığında, ikinci el araç fiyatlarında reel anlamda %17,6’lık bir düşüş yaşandı. Yani kağıt üzerinde fiyatlar artsa da, vatandaşın cebinden çıkan para aynı seviyede kalıyor ya da azalıyor.

İkinci el otomobil piyasasında son durum! Satış süreci uzadı - Resim : 1

ÖTV DÜZENLEMESİ PİYASAYI NASIL ETKİLEYECEK?

Son ÖTV artışları da ikinci el piyasasını derinden etkiliyor. Yeni düzenlemeye göre, 1 milyon TL’lik aracın ÖTV’si %4’ten %50’ye çıkarken, fiyatlar da 1,5 milyon TL’ye yükseldi. Bu artış, ikinci elde 800 bin TL bandındaki araçları bile 1.2 milyon TL’ye taşıyabilir. Yani sıfır araçlardaki zamlar, ikinci ele de otomatik olarak yansıyor. Bu da hem fiyatları hem de tüketicinin karar alma sürecini etkiliyor.

SATIŞ SÜRECİ NİYE BU KADAR UZADI?

Satış süresinin uzamasının temel sebeplerinden biri de tüketici güveni ve bütçelerdeki daralma. Vatandaş artık araç almadan önce çok daha detaylı araştırma yapıyor, fiyat kıyaslıyor, pazarlık ediyor. Bu da araçların ilanda daha uzun süre kalmasına neden oluyor. Uzmanlara göre bu sürecin tersine dönmesi için ya alım gücünün artması ya da sıfır araç piyasasında ciddi bir kampanya dalgası yaşanması gerekiyor.

Otomobil Otomotiv Araba araba fiyatları