20 Mayıs 2024 Pazartesi
İstanbul 21°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Kitap okuyan sınavda da avantajlı

ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aslı Bugay Sökmez, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınava ilişkin adaylara çeşitli önerilerde bulundu.

Kitap okuyan sınavda da avantajlı
A+ A-

Sökmez, kitap okuyan öğrencilerin yeni nesil sorularda daha avantajlı olduğunu söyledi.

Liselere geçiş sisteminde merkezi yerleştirme sınavı 5 Haziran’da yapılacak. Yeni nesil soruların göz korkuttuğunu söyleyen Doç. Dr. Sökmez, "Soruları anlıyorum ama yeni nesil soruları çözemiyorum." diyen adayların çoğunlukta olduğunu belirtti. Yeni nesil sorularla ilgili “zorluyor” algısı yaratıldığını ifade eden Sökmez şöyle konuştu: "Konuları bilen öğrenci yeterince soru örneklerinden çözdüğünde kendine kısa sürede strateji geliştirebilir. Yeni nesil sorular aslında okuduğunu anlama, analiz yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma gibi beceri temelleri sorulardır."Yeni nesil sorularda bol bol kitap okuyanlar avantajlı. Son 25 günde 'neden bugüne kadar yeterince kitap okumaya zaman ayırmadım' diye hayıflanmak yerine, bol bol uzun paragraf sorusu çözün."

KAYGI DÜZEYİ

Sınav kaygısının aşırısının da azının da zarar getirebileceğini ifade eden Sökmez, kararında kaygının faydasına işaret etti. Öğrenci performansı için stresin olumlu veya olumsuz olabildiğini anlatan Sökmez, "Örneğin, ideal seviyedeki stres öğrenciyi motive ederek performansını artırabilir, bu durum olumlu stres olarak tanımlanır. Ancak, olumsuz olarak adlandırılan aşırı stres ise öğrencinin verimli ders çalışmasını engelleyerek başarısızlığına neden olabiliyor." diye konuştu.

ODTÜ lgs