Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

MHP'den sosyal medya düzenlemesi için kanun teklifi

MHP Genel Başkan Yardımcısı İsmail Özdemir, Türk medyasını korumak için meclise kanun teklifi verdiklerini söyledi. Kanun teklifiyle birlikte, reklam gelirlerinin yalnızca yüzde 15’inin yurtdışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarında kullanılabilmesi öngörülüyor.

MHP'den sosyal medya düzenlemesi için kanun teklifi

Milliyetçi Hareket Partisi Medya, İletişim ve Dijital Mecralardan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı İsmail Özdemir, Türkiye’deki reklam içeriklerinden elde edilen gelirin yurt içinde kalmasının sağlanabilmesi içi kanun teklifi verdiklerini açıkladı.

Özdemir, kanuna ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, yabancı sosyal medya firmalarına verilen toplam reklam tutarının 2023’te 90 milyar lira, 2024’te 158 milyar TL’yi bulduğunu ifade etti.

REKLAM HARCAMALARI KISITLANACAK

Teklife göre, kamuda ve özel sektörde reklam harcamalarının yurt dışı merkezli sosyal medya platformlarına yönelik kullanımı sınırlandırılacak. Facebook, Instagram, X, YouTube, Google gibi yabancı menşeli sosyal medya firmaları Türkiye pazarında belirlenen oranın üzerinde gelir elde edemeyecek.

Teklifle, tüm kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör firmaları, yıllık reklam harcamalarının en fazla yüzde 15’ni yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarına kullanabilecek. Sınır üzerinde harcama yapan gerçek ve tüzel kişilere, yıllık toplam reklam harcamalarının yüzde otuzu oranında para cezası uygulanacak.

İsmail Özdemir MHP Sosyal medya