20 Mayıs 2024 Pazartesi
İstanbul 19°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Ortadoğu’ya e –ticaret yüzde 80 arttı

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, e-ihracat satışlarında Ortadoğu’ya yüzde 80’e yakın artış olduğunu açıkladı.

Ortadoğu’ya e –ticaret yüzde 80 arttı
A+ A-

Çiğdemli, “Savaş başladıktan sonra e-ihracatta Avrupa ciroları artmaya başladı. Sektör yeni pazar arayışında. Körfez ülkelerine yapılan e-ihracat rakamlarında da artış başladı” dedi. Rusya ve Ukrayna ile çalışan e-ihracat sitelerinin, bu kriz döneminde Türk devletlerine de yönelebileceğini ifade eden Çiğdemli şöyle konuştu:

“Yeni pazarlara açılmak isteyenler Türk Lirası’nın rekabetçi tarafını da kullanarak, bu süreçten kayıp yaşamadan çıkabilir. Hedeflenen yeni pazarlara yönelik, uygun dilde internet reklamlarına ağırlık vererek dünya üzerinde yeni müşteriler edinmek mümkün. Ticimax olarak biz sunucularımızı 100’den fazla ülkede bulunduruyoruz. Bu sayede hedef ülkelerde internet reklamlarında öne çıkmak çok daha kolay oluyor. E-ihracat modüllerimizle de ülkeleri, hatta şehirleri hedefleyerek, tek site üzerinden birden çok dilde ve aynı ürünü farklı fiyatlarla satmayı mümkün hale getiriyoruz. Üreticilerimiz ve e-ihracat yapan firmalarımızın bu zor süreçten kolaylıkla çıkabilmesi için yeni teknoloji ve modüller geliştirmeye de devam ediyoruz.”

TOBB Hazırgiyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi verilenine göre, savaş nedeniyle sadece Ukrayna’nın iptal ve ertelemeleri bile 200 milyon doları aştı. Rusya’da ise hazır giyim alışverişi durma noktasına gelmiş durumda. Resmi rakamlara göre geçen yıl Ukrayna’ya 173 milyon dolar, Rusya’ya ise 287 milyon dolar ihracat gerçekleştirilmişti. Bu rakamlara bavul ticareti de eklendiğinde, söz konusu rakam Ukrayna’da 750 milyon dolar, Rusya’da ise 1 milyar dolar aşmıştı.

E-ticaret ihracat ortadoğu