Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Sürücü yok, teslimat var! ABD otoyollarında ilk sürücüsüz kamyonlar yola çıktı

Aurora Kamyon, yıllar süren test ve geliştirme çalışmalarının ardından, Amerika Birleşik Devletleri’nin Teksas eyaletinde ilk ticari sürücüsüz kamyon hizmetini başlattı.

Sürücü yok, teslimat var! ABD otoyollarında ilk sürücüsüz kamyonlar yola çıktı

Aurora Kamyon, Dallas ve Houston arasında gerçekleştirdiği teslimatlarda kamyonlarının 1900 kilometreyi sürücüsüz şekilde tamamladığını açıkladı. Bu tarihi seferlerde, Uber Freight ve Hirschbach Motor Lines gibi önemli müşterilerle çalışıldı.

SÜRÜCÜSÜZ KAMYON YOLA ÇIKTI

Aurora CEO’su Chris Urmson, şirketlerinin kamuya açık yollarda ticari sürücüsüz kamyon hizmeti sunan ilk şirket olduğunu duyurdu. Şirketin önümüzdeki hedefi ise 2025 yılı sonuna kadar hizmet ağını El Paso ve Phoenix’e genişletmek. Bu, otonom taşımacılıkta önemli bir kilometre taşı olarak görülüyor.

OTONOM KAMYONLARDA NEDEN GEÇ KALINDA?

Her ne kadar otoyollar şehir içi yollara kıyasla daha az karmaşık olsa da, otonom kamyonların yollara çıkması beklenenden uzun sürdü. Teknolojik zorluklar ve düzenlemelere ilişkin engeller, Aurora’nın rakipleri olan Embark Trucks, TuSimple ve Locomation gibi şirketlerin iflasına ya da plan iptaline yol açtı. Ayrıca, Tesla ve Cruise gibi markaların yaşadığı kazalar, kamuoyunda otonom araçlara olan güveni sarstı.

Sürücü yok, teslimat var! ABD otoyollarında ilk sürücüsüz kamyonlar yola çıktı - Resim : 1

Aurora, temkinli ve güvenlik odaklı bir yaklaşımla ilerliyor. Şirket, teknolojisinin yalnızca sürücü eksikliğine değil, aynı zamanda yüksek iş gücü sirkülasyonu ve artan operasyonel maliyetlere de çözüm sunduğunu belirtiyor. Ayrıca, otoyollarda güvenliği artırmak için kırmızı ışık ihlallerini tahmin etme, çarpışmalardan kaçınma ve karanlıkta yayaları tespit etme gibi gelişmiş özellikler devreye alındı.

Aurora, sürücüsüz taşımacılık hizmetine başlamadan önce 4 yıl boyunca Teksas’ta gözetimli pilot taşımacılık yaptı. Bu süreçte toplamda 4,8 milyon kilometre yol kat etti ve 10.000’den fazla müşteri teslimatı gerçekleştirdi. Şirket, bu tecrübeler sayesinde sistemlerini sürekli iyileştirerek bugünkü başarı noktasına ulaştı.

Kamyon Otomobil Otomotiv Araba ABD