Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 16°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Trump'ın gümrük vergileri Alman otomotiv sanayinden bir yılda 10 milyar doları buharlaştıracak

Yeni ABD-AB ticaret anlaşması Berlin'de endişeyle karşılandı. Alman üreticiler, enerji maliyetleri ve Çin rekabetine ek olarak şimdi de ağır gümrük yüküyle karşı karşıya. Ülkenin en büyük ihracat kalemlerinden otomotiv sektörü hep daha zor durumda.

Trump'ın gümrük vergileri Alman otomotiv sanayinden bir yılda 10 milyar dolar kayba

ABD Başkanı Donald Trump'ın "Kurtuluş Günü" adını verdiği yeni ticaret tarifeleri 1 Ağustos'ta yürürlüğe giriyor. Bloomberg'in aktardığına göre uygulamanın 2027 yılına kadar küresel ekonomiye maliyeti 2 trilyon doları bulabilir. Financial Times’ın haberine göre Almanya’nın önde gelen otomotiv üreticileri yalnızca ABD’nin uyguladığı yeni tarifeler nedeniyle 2025’te 10 milyar avroyu aşkın nakit kaybı yaşayabilir. Finansal analiz platformu Visible Alpha’nın verileri ise çok daha ciddi bir zarara işaret ediyor.

Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen'in Trump’la yaptığı yeni ticaret anlaşması Avrupa'da tepkiyle karşılandı. Özellikle Almanya, anlaşmanın ardından çifte baskı altında. ABD'nin Avrupa'daki askerî varlığını azaltma ihtimali nedeniyle diplomatik sıkıntılar yaşayan Berlin, şimdi de otomotiv sektörünü hedef alan gümrük vergileriyle karşı karşıya.

OTOMOBİLDE GİZLİ TARİFE

Trump yönetimi, mart ayında yabancı menşeli otomobil ithalatına yüzde 25 oranında gümrük vergisi getirmişti. Yeni ABD-AB ticaret anlaşması ise otomobil de dahil olmak üzere birçok ihracat kaleminde yüzde 15'lik asgari tarife uygulanmasını öngörüyor.

Yüzde 10’luk indirime rağmen, çelik ve alüminyumda yürürlükte olan yüzde 50'lik tarifelerin korunması, toplam maliyet yükünün ciddi oranda devam edeceği anlamına geliyor. Alman otomotiv sektörü, halihazırda yüksek enerji maliyetleri, düşen satışlar ve Çin menşeli markalardan gelen rekabet nedeniyle de zorluklar yaşıyor.

Trump'ın gümrük vergileri Alman otomotiv sanayinden bir yılda 10 milyar doları buharlaştıracak - Resim : 1

DEVLERİN DURUMU

Visible Alpha’nın yayımladığı verilere göre Mercedes-Benz’in 2024 yılı sonunda nakit akışının yaklaşık 11 milyar dolardan 3 milyar dolara gerilemesi bekleniyor. Volkswagen’in nakit tahminleri 9,5 milyar dolardan 3,8 milyar dolara düştü. BMW için de daha sınırlı olmakla birlikte 5 milyar dolarlık bir nakit akışı öngörülüyor.

Volkswagen, geçen hafta yaptığı açıklamada yılın ilk yarısında yalnızca tarifeler nedeniyle 1 milyar dolardan fazla zarar ettiğini ve maliyet baskısının artabileceğini bildirdi. Otomotiv üreticilerinin tedarikçileri ise özellikle çelik ve alüminyum gibi ithal girdilerdeki ek maliyetleri doğrudan üreticilere yansıtmış durumda.

'YAPICI' MI 'REZALET' Mİ?

AB ile ABD arasında imzalanan ticaret anlaşması her iki tarafça “istikrar sağlayıcı” ve “yapıcı” olarak tanımlansa da Avrupa kamuoyunda yoğun eleştirilerle karşılandı. Bazı Avrupa Birliği yetkilileri, anlaşmayı “rezalet” ve “felaket” olarak nitelendirdi. Alman Sanayi Federasyonu da açıklamasında, anlaşmayı “yetersiz” bulduğunu, tarifelerdeki indirimi ise “tek olumlu unsur” olarak değerlendirdi.

IMF: ALMANYA G7'NİN TEK DURGUN EKONOMİSİ

Otomotiv sektöründeki bu gerileme, geçen yıl teknik resesyona giren Almanya için daha geniş çaplı ekonomik sorunlara işaret ediyor. Uluslararası Para Fonu (IMF), Almanya'nın bu yıl sıfır büyüme kaydedeceğini ve G7 ülkeleri içinde durgunluk yaşayacak tek ekonomi olacağını öngörüyor.

Almanya Donald Trump ABD Avrupa Birliği IMF