19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 21°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türk otomotiv pazarına Çin’den yeni yatırım

Türkiye’de Atmo Grubu tarafından temsil edilen, Çin’in önde gelen ve hızla büyüyen otomotiv üreticilerinden Shineray Group bünyesinde yer alan SWM, iki yeni SUV modelini satışa sunarak Türkiye pazarına giriş yaptı.

Türk otomotiv pazarına Çin’den yeni yatırım
Anton Chernov

SWM Denizaşırı Ülkeler Genel Müdürü Li Guo ve ATMO Grubu’nun Türkiye CEO’su Anton Chernov, Türkiye marka lansmanında basın mensuplarıyla bir araya geldi. Burada konuşan Li Guo, Türkiye’nin çok rekabetçi bir pazar olduğunu ve kıtalar arası köprü olma niteliğiyle kendileri için önemini vurguladı.

SWM, C-SUV segmentinde yer alan ve fiyat-performans dengesiyle dikkat çeken SWM G01 ve G01F modelleriyle pazara girdi. SWM, 2024’ün ilk çeyreğinde de ürün gamını, 3’ü SUV ve 1’i de ticari araç olmak üzere 4 yeni modelle genişletecek. İlk aşamada İstanbul ve Ankara’daki satış ve satış sonrası noktalarında hizmet vermeye başlayacak.

HEDEF İLK 20

ATMO Grubu’nun Türkiye CEO’su Anton Chernov, Türkiye pazarında hedeflerinin 2024’te ilk 20, orta vadede ise ilk 10 marka arasında yer almak olduğunu kaydetti. Chernov, kısa vadede Türkiye'nin büyük şehirlerindeki organizasyon yapılarını tamamlamayı, 2024 yılı sonuna kadar 12 farklı şehirde toplam 14 bayi açmayı planladıklarını bildirdi. Ana pazarlarlarının Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Türkiye olduğunu vurgulayan Chernov, “Türkiye pazarının gücünün ve kapasitesinin farkındayız ve bunda bir rol oynayabilmek için dinamik Türk otomotiv endüstrisine yatırımlarımızla girmek istiyoruz.” dedi.

AVRUPA’YA AÇILAN KÖPRÜ

SWM Denizaşırı Ülkeler Genel Müdürü Li Guo da “Türkiye pazarı çok rekabetçi bir pazar. SWM olarak Almanya, İspanya, İtalya, Portekiz, Arjantin ve Singapur dahil olmak üzere dünya çapında 30’dan fazla ülkede yer alıyoruz. 2023 yılı için toplam satış hacmimizin dünya çapında 240 bin adet araç seviyesinde olmasını bekliyoruz. Türkiye de küresel satışlarımıza önemli katkı sağlayacak.” ifadelerini kullandı.

Li Guo, “Dış ticaretimizde Avrupa ve Rusya büyük bir yer ediniyor. Özellikle bizim dış ticaretimizde Avrupa gelecekte bir numaralı odak noktamız olacak. Bizim stratejik pazarlamamızda özellikle kıtalar arası köprü rolü oynadığından dolayı Türkiye çok önemli bir yer edinecek. Çin Cumhuriyeti’nin yaptığı girişim sayesinde Türkiye’nin çok önemli bir yer edindiğinin biz de farkına vardık.” diye konuştu.

‘DÜZENLEMELERE UYACAĞIZ’

Türkiye'de Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara ilişkin düzenlemelerin olduğu, buna ilişkin ne gibi planlarının olduğu sorusu üzerine Anton Chernov, “Özellikle elektrikli araçlar için bu yıl yeni düzenlemeler geldiğini biliyoruz. Özellikle yerel üretimi desteklemek ve çeşitlendirmek için sadece otomotiv sektöründe değil diğer sektörlerde de bu tarz önlemlerin alındığını görebiliyoruz. Bu yıl TOGG markasının açılışını gördük. Özellikle Çinli elektrikli modeller için bazı yasalar düzenlediğinin farkındayız. Şu an bu regülasyonlar sadece Çin değil, ancak daha çok Çin odaklı elektrikli araçlar için önem taşıyor. Türkiye stratejimizin ilk ayağı elektrikli araçlar üzerine kurulu değil. Elbette hafif ticari elektrikli araçlarla ilgili çok ilginç projelerimiz var. Düzenlemelere uyacağız, ancak bu pazarda yer edinebilmek için biz de kendi stratejilerimizi geliştireceğiz.” yanıtını verdi.

Çin Otomotiv