Yollardaki hız sınırları değişiyor: Yeni hız sınırı ne olacak?
Yollardaki hız sınırlarına yönelik şikayetler değerlendirildi ve gerekli değişikliklerin yapılması için adım atıldı. İşte ayrıntılar...
Türkiye’de karayolu altyapısındaki gelişmeler sürerken, hız sınırları da tartışma konusu olmaya devam ediyor. Daha kaliteli ve güvenli seyahatler için son yıllarda birçok yolda hız limitleri artırılmıştı.
RADAR ŞİKAYETLERİ ARTIYOR
Son dönemde radar uygulamalarıyla ilgili şikayetler yoğunlaştı. Sürücüler; hangi yolda kaç kilometre hızla gidilmesi gerektiği, meskun mahal girişleri ve trafik işaretlerinin doğru hız limitlerini yansıtmaması konularında bildirimlerde bulunuyor. Özellikle bölünmüş yollarda 110 km olan hız sınırı, toleransla birlikte 121 km’ye çıkarken, aniden meskun mahal girişlerinde 70 km’ye düşüyor. Bu geçişlerde sürücülerin hızını bir anda düşürmesi zor olduğundan radar cezaları gündeme geliyor.
İSTANBUL’DA HIZ SINIRI 80 KM
İstanbul’da E-5 karayolunda hız sınırı 80 kilometre olarak uygulanıyor. 3 şeritli bu yolda sık aralıklarla yerleştirilen kameralarla denetimler yapılırken, sınırı aşan sürücülere cezai işlem uygulanıyor. Özellikle trafiğin az olduğu saatlerde bu hız sınırı, zaman kaybı yarattığı gerekçesiyle eleştiriliyor.
MEVCUT HIZ SINIRLARI
Türkiye’de hız sınırları; yerleşim yeri içi, yerleşim yeri dışı ve otoyollar olarak üç ana kategoride belirleniyor. Ayrıca her sınır için yüzde 10 tolerans uygulanıyor. Örneğin Yap-İşlet-Devret modeliyle işletilen otoyollarda otomobiller için hız sınırı 140 km/saat. Toleransla birlikte bu rakam 154 km’ye çıkıyor ve bu seviyeye kadar ceza uygulanmıyor.

Netanyahu'nun ‘Büyük İsrail’ açıklamasına İslam ülkelerinden tepkiGündem
Dışişleri'nden ABD'nin 'Türkiye İnsan Hakları Raporu'na tepkiGündem