Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 18°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

YouTube CEO'sundan çarpıcı açıklamalar: YouTube artık televizyon oldu

En çok izlenen yayın platformu olan YouTube, CEO'su Neal Mohan'ın tabiriyle adeta 'yeni bir televizyon' haline geldi. Mohan'a göre 'yeni televizyon', 'eski' televizyonun sunduğu rutinlerin dışına çıkıyor.

YouTube CEO'sundan çarpıcı açıklamalar: YouTube artık televizyon oldu
A+ A-

Çevrimiçi video paylaşım ve sosyal medya platformu olan YouTube, son yıllarda televizyona kıyasla daha çok tercih ediliyor. YouTube'un CEO'su Neal Mohan, YouTube platformunun televizyondan izlenmesinin artık mobil cihazların önüne geçtiğini ve televizyonun ABD'de bir numaralı YouTube izleme cihazı haline geldiğini açıkladı.

YOUTUBE 'YENİ TELEVİZYON' HALİNE GELDİ

YouTube CEO'sundan çarpıcı açıklamalar: YouTube artık televizyon oldu - Resim : 1

Geniş içerik yelpazesiyle her yaştan insana hitap eden YouTube platformunun CEO'su Neal Mohan, YouTube'un kuruluşunun 20. yıldönümü için yayınladığı blog yazısında, uluslararası pazarlama araştırmaları şirket Nielsen'in son iki yıldır YouTube'u lider yayın hizmeti olarak gösteren rakamlarını aktardı.

Mohan'a göre 'yeni televizyon' haline gelen YouTube, 'eski' televizyona benzemiyor. Günlük rutin ile işleyen eski televizyona kıyasla 'yeni televizyon', interaktif ve insanların zaten sevdiği spor, durum komedileri ve tartışma programlarının yanı sıra Shorts, podcast'ler ve canlı yayınlar gibi videoları da barındırıyor.

Büyük yayın kuruluşları orijinal içerik için para harcarken, YouTube'un içerik oluşturucuları içerik üretmek için kendi paralarını harcıyor. Az görüntülenen videolar şirkete para kaybettirmiyor, ancak reklam geliri elde edenlerden %45 pay alıyor.

SÜREKLİ KENDİNİ GELİŞTİRİYOR

Mohan, YouTube'un televizyonda izlenen video ile etkileşim kurmak için telefonun kullanılmasını sağlayan ikinci bir ekran deneyimi sunabildiğini de sözlerine ekledi:

"İçerik oluşturucuların oyunlara ve etkinliklere canlı yorumlar ve gerçek zamanlı tepkiler vermesini sağlayan Birlikte İzle adlı yeni bir özelliği de deniyoruz. Bu özelliği geçen yıl NFL ile test etmeye başladık ve bu yıl diğer spor dalları ve içerik türleriyle de deneyeceğiz."

YouTube CEO'sundan çarpıcı açıklamalar: YouTube artık televizyon oldu - Resim : 2

Yapay zekanın da önemine dikkat çeken Mohan, Önümüzdeki 20 yılda da YouTube'un kendini geliştirmeye devam edeceğinin altını çizdi.

YouTube Televizyon Yapay zeka