19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 16°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Kanatsız Güvercinler

Hayati Asılyazıcı

Hayati Asılyazıcı

Eski Yazar

A+ A-

Şenay Saçbüker ve Hüseyin Köroğlu ikilisinin yazdığı ve Hüseyin Köroğlu’nun sahneye taşıdığı ‘Kanatsız Güvercinler’, izleyicilerini ‘Yaşasın Sanat, Yaşasın Tiyatro, Yaşasın Barış’ sloganıyla selamladı. 23 Kasım 2017 günü Caddebostan Kültür Merkezi’nde izlediğim oyun hem kurgusu hem de konusu açısından dikkatimi çekti.
Mazlumların ezildiği, zalimlerin öne çıktığı dünyanın her yerinde durmaksızın savaş çığlıkları yükseliyor. Son yüzyıldaki bitmeyen tedirginlik ve yaşam mücadelesinin yaşandığı Ortadoğu’ya baktığımızda barışın ne kadar gerekli ve ne denli önemli olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor. Osmanlı İmparatorluğu döneminde sakin ve huzurlu bir süreç yaşanan bu coğrafyada, imparatorluğun etkisinin azaldığı yıllarda emperyal güçleri ‘Kurtarıcı’ olarak gören bölge halklarının yüzyıllık dinmeyen kanlı tarihi sona erecek gibi görünmüyor.

TEK UMUT IŞIĞI VAR: SEVGİ

Bir süre önce bağımsızlığını kutladığımız Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) ve Kıbrıs’ta yaşanan neredeyse yarım asırlık sonu gelmeyen birleşme girişimleri, ada halkının ‘Barış’ çığlıklarına kulaklarını kapatıyor. Politik nedenlerden kaynaklanan çözümsüzlük ve aslında birbirine düşman olmayan iki toplumun tamamen siyasal nedenlerle ayrıştırılmak istenmesi, bugünkü çarpık görüntünün temelini oluşturuyor.
‘Bir adada yaşayan iki insan... Sophie ve Salih... Sophie güneyli, Salih kuzeyli... Kader onları bir avluda ilk kez karşılaştırıyor. Her şey çok sıradanmış gibi giderken, aslında büyük bir karmaşanın aktörleri olduklarını fark ediyorlar. Çözümsüz gibi görünen bu koşullardan çıkmaları için tek bir umut ışığı vardır; o da sevgi...temasını ileten oyun; Kıbrıs’ın her iki kesiminden gelen iki gencin, birbirlerine duydukları sevginin karşı konulmaz çekimine kapılmaları üzerinden; adada yaşanan çözümsüzlüğü sorguluyor. Polisiye komedi türünde sahnelenen oyunun uzun süre afişte kalacağını düşünüyorum.

BARIŞI PAYLAŞMAK

‘Kanatsız Güvercinler’ dünya prömiyerini (ilk gösterimini) Kıbrıs’ta gerçekleştirdi. Üç yıllık büyük bir çalışmanın ürünü olarak sahnelenen oyun, KKTC Cumhurbaşkanlığı ve KKTC Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı tarafından destekleniyor. ‘Barış’ kavramına bir devlet adamının göstermiş olduğu ilgi övgüye değer.
‘Kanatsız Güvercinler’ niteliğini iyi yorumlayan bir yöntemle sahneleniyor. Barış’ı ve barışın boyutunu sahne diliyle ortaya koyuyor. Teatral açıdan başarılı olan çalışmada, oyunun eksen kişileri Şenay Saçbüker, Hüseyin Köroğlu, Neslihan Uludağ Elbir ve Osman Alkaş, rollerini başarıyla canlandırarak oyunu üst düzeye taşıyorlar. Dramaturgisini Dilek Tekintaş’ın yaptığı oyunda, Ayhan Doğan’ın dekor tasarımı, Oktay Erdoğan’ın ışık tasarımı, Fatih Yazıcı’nın efekt tasarımı, Oktay Şenol’un müzikleri ve Arda Alpkıray’ın koreografisi oyunun bütünlüklü başarısına büyük katkı sağlıyor.
‘Barış ve sevgi’ temalı oyunun gördüğü ilginin bende uyandırdığı sevinci ben de okurlarımla paylaşmak istiyorum.