19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 19°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Türk Beşleri’nden Ahmet Adnan Saygun’u andık

Hayati Asılyazıcı

Hayati Asılyazıcı

Eski Yazar

A+ A-

Cumhuriyet aydınlanmamızın öncü müzik sanatçılarından Ahmet Adnan Saygun, doğumunun 110. yılında anıldı. Hakan Şensoy yönetimindeki orkestra, Saygun’un üç önemli bestesini başarıyla yorumladı. Cemal Reşit Rey (CRR) konser salonunda sunulan anma programında ünlü sanatçımız, piyano virtüozü Gülsin Onay, A. Adnan Saygun’un 1 No.lu (Op. 34) piyano konçertosunu olağanüstü başarıyla yorumladı.

ULUSALDAN EVRENSELE

Gülsin Onay, Saygun hocasının bugüne kadarki bütün piyano bestelerini defalarca seslendiren ilk ve tek piyano sanatçımızdır. Bir ve iki numaralı piyano konçertolarını yurtiçinde ve yurtdışında çok sık yorumlayarak değerli bestecimizin tanınmasına büyük katkısı vardır.
Ülkemizde özellikle yabancı şeflerin yönetimindeki orkestraların bestecilerimize programlarında yer vermediklerini biliyoruz. Saygun; senfonileri, konçertoları, Yunus Emre Oratoryosu ve ulusaldan evrensele uzanan nice bestesiyle bilinmekte ve tanınmaktadır. Gülsin Onay’ın bir artısı da her resitalinde Saygun’un piyano yapıtlarına yer vermesidir. Bütün bu özellikleri nedeniyle, yazıya ünlü piyano sanatçımız Gülsin Onay’la başladım.
Hakan Şensoy’u uzun süredir yönettiği orkestra ile vermiş olduğu konserlerde izlememiştim. Bu zaman diliminde Hakan Şensoy kendini şef olarak geliştirdiğini, başarı düzeyini koruduğunu bu konserde kanıtlamış oldu. Keman sanatçısı olarak iyi bir çıkış yapmış, daha sonra orkestra şefliğinde karar kılmıştı. Saygun’un üç önemli bestesini şef olarak başarıyla yönetmesi beni sevindirdi.
Programın ilk yapıtı bir numaralı (Op. 44) keman konçertosunu genç sanatçımız Emre Engin dikkati çeken bir başarıyla seslendirdi. Saygun’un ustalık döneminin bir yapıtı olan keman konçertosunun güçlüklerle dolu olduğunu biliyorum. Böyle bir konçertonun üstesinden başarıyla gelen sanatçıyı özellikle beğendiğimi belirtmek istiyorum. Hakan Şensoy ve orkestrası her üç bestenin yorumunda solo yapan her iki sanatçımıza üstün başarıyla eşlik etti.
Ahmet Adnan Saygun’un Türk Beşleri arasındaki ayırt edici yerini belirterek, konser öncesi bir konuşma yapan Gülper Refiğ, Saygun’u sanatçı ve besteci yönleriyle değerlendiren güzel bir konuşma yaptı. Anma etkinliğine katkı veren herkesi kutluyor, yakından tanıdığım ustayı, Ahmet Adnan Saygun’u saygıyla anıyorum.