İspanyol şirket Türkiye'de yatırıma devam edecek

Roca Türkiye Genel Müdürü Salvador Lopez Oliva, salgın döneminde değişen alışkanlıklar ve sektördeki gelişmelere ilişkin sorularımızı yanıtladı. Banyo seramik sektöründe faaliyet gösteren asırlık İspanyol şirketin Türkiye Genel Müdürü Oliva, 2016'dan beri Türkiye'de görev yapıyor. Türkiye'deki üretim planlarına ilişkin bilgi veren Oliva, Eskişehir'deki fabrikada son beş yıldır belirledikleri sürekli yatırım seviyesini revize ettiklerini söyledi. “Bu doğrultuda yatırımlarımıza hız kazandırmak için yaklaşık 2 milyon avro ile devam etmeyi planlıyoruz” diyen Oliva, “Amacımız; tesisin hem iç piyasaya hem de özellikle ihracat ve gruplar arası işlere hizmet verecek şekilde verimlilik ve kapasitesini artırmak. Bu kapsamda zamak basınçlı döküm, pvd kaplama ve krom 3 kaplama gibi yeni teknoloji yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ayrıca otomatik montaj ve taşlama ve parlatma otomasyonu konusunda çalışmaya devam edeceğiz” bilgilerini paylaştı.

TEMASSIZ ÜRÜNLERE YÖNELDİK

Salgın döneminde ürün taleplerinde ne tür değişimler olduğuna ilişkin sorumuzu da cevaplandıran Roca Türkiye Müdürü, “Evlerde geçirilen sürenin artmasıyla insanlar daha çok yaşam alanlarında değişikliğe gitti. Ve hijyeni maksimize edecek çözümlere yöneldi. Bu dönemin sektöre en büyük etkisi ise teknolojinin banyoya entegrasyonu oldu. Teknoloji odaklı temassız ürünler ve daha az su harcayan ürünlerin satışında artış yaşandı” diye konuştu.

KÜLTÜRE GÖRE TERCİH DEĞİŞİYOR

Bölgelere göre farklılaşan ürün taleplerine ilişkin bilgi veren Oliva, “Aslına bakılırsa her pazarın kendine göre farklı ihtiyaçları oluyor. Örneğin yaptığımız analizlerde Avrupa pazarında duş kolonlarının standarttan daha uzun olduğunu tespit ettik. Türkiye pazarına baktığımızda da bazı noktalarda farklılaşan ürün özellikleri mevcut. Gerçekte her ülkenin kendi kültürel farklılıkları var. Biz de üretici olarak bu çok renkliliğe saygı duyuyor ve ihtiyaçlara cevap verecek şekilde ürünlerimizi geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.

'TÜRKİYE MÜKEMMEL BİR ÜLKE'

Marka olarak Türkiye'yi konumlandırdıkları yeri anlatan Salvador Lopez Oliva, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye'nin işimiz için çok uygun bir üretim platformu olduğuna inanıyoruz ve EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) pazarlarına hizmet etmek için mükemmel bir ülke olduğunu düşünüyoruz. Konumu, nitelikli iş gücü ve potansiyeli itibariyle çok dinamik bir pazar. Bakıldığında küreseş rekabet koşullarında fark yaratacak birçok parametreye sahip. Coğrafi konumu ve lokasyonu çok iyi olduğu için lojistik imkanlar sunuyor. Bu durum pandemi ile birlikte dünya ticaret yollarında yaşanabilecek değişimlerde Türkiye’yi çok daha ayrıcalıklı bir konuma taşıyor. Dolayısıyla Türkiye Roca’nın en büyük yatırımlarını yaptığı ve yapmaya devam edeceği çok güçlü bir pazar olarak konumlanıyor.”