Sıkı para politikasını değil üretimi konuşalım

Gıda sanayicisi Şemsi Kopuz, "Sadece sıkılaştırılmış para politikaları ile enflasyonu indiremeyiz. Bizim tarlada üretmemiz lazım. Sıkı para politikası duymaktan sıkıldık. Üretimi konuşalım." dedi. ŞMS Kopuz Gıda olarak küresel gıda ve yağlı tohum devi Bunge ile yaptıkları işbirliğini anlatmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen Yönetim Kurulu Başkanı Şemsi Kopuz, Türkiye'nin her bölgesinden işletmeleri davet ettikleri buluşma öncesi basınla yaptığı sohbet toplantısında Türkiye'nin kalkınma ve enflasyonla mücadelesinin üretmek ve ürettiğini daha çok pazara satmaktan, halka güvenli gıda sunmaktan geçtiğini ifade etti.

REÇETELER DEĞİŞECEK

Bunge Türkiye’de endüstriyel gıda çözümleri alanında ŞMS Kopuz Gıda ile distribütörlük anlaşması imzaladı. Firma ayrıca Türkiye’deki ilk inovasyon merkezi Creative Stüdyo’nun çalışmalarına da başladı. Toplantıda verilen bilgilere göre Bunge Asya Başkan Yardımcısı Paul Ayton, şu bilgileri paylaştı: "Bunge, 40'tan fazla ülkede 300'den fazla işletmesi ve 23 binden fazla çalışanı ile küresel gıda sisteminin en önemli oyuncusudur. 200 yılı aşkın tecrübesiyle Çin’den, Kanada’ya, Brezilya’dan, Yeni Zelanda’ya dünyanın dört bir yanında yağlı tohum işleme, bitkisel yağ ve protein tedarikinde lider konumda bulunan şirketimiz, küresel bilgi ve tecrübemizi Türk üreticilerle paylaşacak. Onların reçetelerini hem daha sağlıklı hem de daha sürdürülebilir katma değeri yüksek ürünlerimizle geliştirmek amacıyla kurduğumuz inovasyon merkezimiz ‘Creative Studio’ ismiyle faaliyet gösterecek. Bu merkez Bunge’nin Türkiye’deki ilk küreseldeki 21’inci inovasyon merkezi olacak."

GIDA KRİZİNE KARŞI İŞBİRLİĞİ

ŞMS Kopuz Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Şemsi Kopuz da ayrıca, “Son 10 yıl, küresel ekonomi ve gıda sektörü için fırtınalı bir dönemdi. Akıl almaz kırılmalar, dönüşümler ve krizler yaşadık. Dört yıl önce başlayan pandemi, gıda sektöründeki krizi zirveye taşıdı. Savaşlar; bölgesel gerilimler; arz zorlukları; artan enerji, lojistik ve işgücü maliyetleri de sürdürülebilir üretimin önündeki en büyük zorluklar olmaya devam ediyor. Bugün bizim için olduğu kadar sektörümüz ve Türkiye için de önemli ve anlamlı bir gündür. Sektöründe dünyanın en öncü ve lider şirketlerinden biri olan Bunge ile işbirliği yapmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Bizler bu işbirliğinin gıda sektörünün gelişimine ve rekabet gücüne büyük katkı sağlayacağına yürekten inanıyoruz." ifadelerini kullandı.

ATIŞTIRMALIK SEKTÖRÜ STRATEJİKTİR

Kopuz, sorumuz üzerine; bu işbirliği ile enflasyonla mücadelede eden bir ülke olarak ülke gıda sanayisini rekabetçi kılıp çikolata ve bisküviyi daha uygun koşullarda tüketiciye sunmayı amaçladıklarını söyledi. Atıştırmalık sektörünün dünyada insan beslenmesi anlamında stratejik sektörler arasında yer aldığını belirten Kopuz, Türkiye'nin şekerli ürünlerde dünyanın 8 büyük ihracatçısı olduğunu not etti.