Avrupa’da elektrikli otomobil satışları yükselişte: Nisan ayında sürpriz lider
Avrupa elektrikli araç pazarında Nisan ayında dikkat çeken bir büyüme yaşandı. BEV ve PHEV satışları artarken, lider modeller ve ülkeler sıralaması da değişti. Tesla Model Y tahtını korusa da yükselen yeni modeller sahneye çıktı.
Avrupa elektrikli otomobil satışları hız kesmeden artmaya devam ediyor. 2025 Nisan ayında Avrupa genelinde bataryalı elektrikli araç (BEV) ve plug-in hibrit (PHEV) kayıtlarında dikkat çeken bir artış yaşandı. BEV teslimatları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27,7 artarak 186 bin 827 adede ulaştı. Bu artış, sadece bir ayda 40 bin 506 adetlik ek satış anlamına gelirken, Ocak-Nisan dönemi boyunca teknoloji bazında çift haneli büyüme trendinin de sürdüğünü ortaya koydu.
Plug-in hibrit modellerde ise Nisan ayında yüzde 30,6’lık bir sıçrama yaşandı ve toplamda 98 bin 330 adetlik teslimat gerçekleşti. Bu rakam, 2025’in ilk dört ayında hibrit tarafında kaydedilen en büyük artış olarak dikkat çekti. Yılın ilk dört ayında tamamen elektrikli modellerin Avrupa’daki toplam kaydı 765 bin 820 adede ulaşırken, bu segmentteki yıllık büyüme oranı yüzde 27,9 olarak kaydedildi. Aynı dönemde PHEV satışları da yüzde 11,5 artışla 366 bin 838 adede ulaştı.
BEV pazarında liderliği elden bırakmayan ülke yine Almanya oldu. Ülke, 2025 Nisan ayında toplam BEV kayıtlarının yüzde 24,3’ünü tek başına gerçekleştirdi. Bu oran, Almanya’nın 2024'teki zor dönemin ardından güçlü bir toparlanma yaşadığını da gösteriyor. Fransa yüzde 14,3’lük pazar payıyla ikinci sırada yer alırken, Birleşik Krallık yüzde 13,2 ile üçüncü oldu. Dördüncü sırada yüzde 6,7 ile Belçika, beşinci sırada ise yüzde 5,9 ile Norveç yer aldı.
PHEV tarafında da Almanya önde yer aldı ve toplam teslimatların yüzde 24,7’sini gerçekleştirdi. Onu yüzde 14,2 ile Birleşik Krallık, yüzde 9,6 ile Fransa izledi. İspanya yüzde 9,4 ile dördüncü, İtalya ise yüzde 8 ile beşinci sırada konumlandı.
AVRUPA TAM ELEKTRİKLİ OTOMOBİL PAZARI

BEV pazarında en büyük sürpriz ise Skoda Elroq modelinden geldi. Sadece altıncı ayında olan bu kompakt SUV, 7 bin 663 adetlik teslimatla Nisan ayının en çok satılan elektrikli modeli oldu. Böylece model toplam satışların yüzde 4,1’ini oluşturdu. Daha önce ilk 10’a hiç giremeyen Elroq, Ocak-Nisan döneminde ise genel sıralamada 17. sıradaydı.

İkinci sırada 6 bin 938 adetle Volkswagen ID.3 yer aldı. Bir önceki yıla göre yüzde 33,4’lük artış yakalayan hatchback model, Haziran 2024’ten bu yana en güçlü ayını yaşadı ve yılın ilk dört ayında en üst sıralardaki yerini geri aldı. Pazar payı ise yüzde 3,7 olarak gerçekleşti.

Üçüncü sırada Renault 5 ile Alpine A290 modellerinin birleşik satışları yer aldı. İki modelin toplamda 6 bin 800 adetlik teslimatı sadece 138 adet farkla ikinci sırayı kaçırdı. Bu satış, yüzde 3,6’lık bir pazar payına karşılık geliyor ve Şubat ayından bu yana en iyi sıralama olarak kayıtlara geçti.

Volkswagen ID.7 ise yalnızca 22 adetlik farkla dördüncü oldu. 2025 Nisan ayında 6 bin 778 adet teslim edilen model, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 633,5 gibi etkileyici bir artış yaşadı. Pazar payı da yüzde 0,6’dan yüzde 3,6’ya yükseldi.

Beşinci sırada ise 6 bin 323 adetlik satışla Volkswagen ID.4 yer aldı. Geçen yıla kıyasla yüzde 4,7 artış sağlasa da artan rekabet nedeniyle pazar payı yüzde 4,1’den yüzde 3,4’e geriledi.

Skoda Enyaq, 5 bin 633 adetlik satışla altıncı sırada yer aldı. Model Nisan ayında yüzde 29 artış kaydederek VW Grubu’nun BEV listesindeki ağırlığını sürdürdü. Ancak Elroq’un başarısı Enyaq’ın performansını gölgede bırakmış olabilir. Modelin pazar payı geçen yılki yüzde 3 seviyesini korudu.

Kia EV3, yedinci ayında 5 bin 574 adetlik teslimatla yedinci sırada yer aldı.

BMW iX1 ise bu yıl ilk kez ilk 10’a girerek 5 bin 297 adetlik teslimatla sekizinci oldu. Pazar payı yüzde 2,8 olsa da geçen yıla göre yüzde 0,3 düşüş kaydetti.

Tesla Model Y, 4 bin 805 adetlik teslimatla dokuzuncu sıraya geriledi. Geçen yıl Nisan ayında listenin zirvesinde yer alan model, yüzde 49,9’luk düşüşle Ekim 2022’den bu yana en düşük seviyesine indi. Pazar payı da yüzde 6,6’dan yüzde 2,6’ya düştü.

Onuncu sırada ise 4 bin 595 adetlik teslimatla Audi Q4 e-tron yer aldı. Bu model için 2025’in en düşük derecesi olurken, satışlar yıllık bazda yüzde 22,3 azaldı ve pazar payı da yüzde 1,5 düşüşle yüzde 2,5’e geriledi. Nisan ayında VW Grubu, toplamda altı modelle BEV en çok satanlar listesine girmeyi başardı.
AVRUPA PLUG-IN HİBRİD OTOMOBİL PAZARI
Plug-in hibrit tarafında ise Nisan ayında en çok satan model Volvo XC60 oldu. Ancak 5 bin 93 adetlik satış, geçen yıla göre yüzde 2’lik bir düşüş anlamına geliyor. Pazar payı yüzde 6,9’dan yüzde 5,2’ye geriledi. İkinci sırada 4 bin 783 adetle BYD Seal U yer aldı. Hemen ardından gelen Volkswagen Tiguan ise 4 bin 753 adetle yıllık bazda yüzde 623,4’lük devasa bir sıçrama yaptı ve pazar payını yüzde 4,8’e çıkardı.
BMW X1, 3 bin 29 adetle dördüncü sırada yer alırken, Ford Kuga 2 bin 949 adetle beşinci oldu. Kuga’nın satışları yüzde 7,4 artsa da pazar payı yüzde 3’e geriledi. Toyota C-HR ise yüzde 321,2’lik büyümeyle 2 bin 864 adetlik satış gerçekleştirdi ve altıncı sırada yer aldı. Mercedes-Benz GLC, 2 bin 634 adetlik satışla yedinci olurken, onu sadece bir adet farkla 2 bin 633 adetle Cupra Formentor izledi. BMW 5 Serisi, 2 bin 587 adetlik satışla dokuzuncu, Audi A3 ise 2 bin 538 adetle onuncu sırada yer aldı.
2025'in ilk dört ayında PHEV kategorisinde liderlik koltuğu, 19 bin 905 adetlik satışla Volvo XC60’un oldu. Volkswagen Tiguan, 17 bin 646 adetle Ford Kuga’yı geçerek ikinci sıraya yükseldi. Kuga ise 15 bin 918 adetlik satışla yüzde 4,3’lük pay aldı. BYD Seal U, 14 bin 974 adetle dördüncü sıraya yerleşti. Toyota C-HR 12 bin 193 adetle beşinci olurken, Cupra Formentor 11 bin 253 adetle altıncı sırada yer aldı. BMW X1, 11 bin 7 adetle yedinci olurken, BMW 5 Serisi 9 bin 633 adetle sekizinci sırayı aldı. Hyundai Tucson 8 bin 941 adetle dokuzuncu, Skoda Kodiaq ise 8 bin 761 adetle onuncu sırayı tamamladı.