Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 17°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

BMW elektrikli otomobil satışları 2025 ikinci çeyrekte artış gösterdi

BMW elektrikli otomobil satışları 2025 ikinci çeyrekte 2024’ün ikinci aynı dönemine göre yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271 adet olarak gerçekleşti. 2025'in ilk 6 ayında BMW'nin toplam satış 1,2 milyon adedi geçerken, özellikle elektrikli modellerde yüzde 18,5'lik artış dikkat çekti.

BMW elektrikli otomobil satışları 2025 ikinci çeyrekte artış gösterdi

BMW Grubu, 2025 yılı Nisan-Haziran döneminde BMW, MINI ve Rolls-Royce markalarına ait toplam 621 bin 271 araç teslim etti. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,4 artış anlamına geliyor. Yılın ilk altı ayı genelinde ise toplam teslimat sayısı 1 milyon 207 bin 388 adetle, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0,5’lik sınırlı bir düşüş gösterdi. Buna karşın, tam elektrikli ve plug-in hibrit modellerin yer aldığı elektrikli ürün gamı, yüzde 18,5’lik artışla 318 bin 949 adede yükseldi. Tam elektrikli modellerin teslimatları yüzde 15,7 artarak 220 bin 540 adede ulaştı. Plug-in hibrit araç satışları da artış gösterdi. Şirket, 2025’in ikinci çeyreğinde 161 bin 462 elektrikli araç satışıyla bu alanda yüzde 10,2’lik büyüme kaydetti.

BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi ve Müşteri, Marka ve Satıştan Sorumlu Jochen Goller, “Cazip ürün portföyümüz sayesinde ikinci çeyreği başarıyla kapattık. Ayrıca bu dönemde 1,5 milyonuncu tam elektrikli aracımızı teslim ederek önemli bir eşiği geride bıraktık,” açıklamasında bulundu. Goller ayrıca, ürün gamının çeşitliliği sayesinde grubun 15’ten fazla tam elektrikli model sunduğunu belirtti.

BMW MARKASI AVRUPA VE ORTA DOĞU’DA YÜKSELDİ

BMW markası, 2025’in ilk yarısında 1 milyon 70 bin 814 araç teslim etti. Bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3’lük düşüşe işaret etse de Çin dışındaki tüm bölgelerde teslimatlarda artış yaşandı. Özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında dikkat çekici bir büyüme kaydedildi. BMW markasına ait elektrikli araç satışları da yükselişini sürdürdü. Yılın ilk altı ayında 272 bin 402 adet elektrikli model teslim edildi. Bu, geçen yıla göre %6,5’lik bir artış anlamına geliyor. Özellikle plug-in hibrit modellerde ciddi bir talep artışı gözlendi. BMW markası, bu dönemde 98.339 PHEV teslim ederek yüzde 28,9'luk yıllık artış elde etti.

BMW M İLK KEZ 6 AYDA 100 BİN BARAJINI AŞTI

BMW M GmbH, 2025 yılının ilk yarısında 105 bin 939 araç teslim ederek tarihinin en başarılı ilk yarı performansını sergiledi. Satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,5 artış gösterdi. Sadece ikinci çeyrekte ise 55.439 adet teslimat gerçekleştirildi. Özellikle 2024 sonunda piyasaya çıkan yeni BMW M5 ve M5 Touring modelleri, bu büyümeye önemli katkı sağladı.

MINI MARKASI GLOBALDE ve ÇİN’DE BÜYÜDÜ

Mini, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 133 bin 778 araç teslim ederek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17,3’lük büyüme gösterdi. Tüm bölgelerde satışlarını artıran marka, Çin pazarında da artış kaydetti. Tamamen elektrikli MINI modelleri, markanın toplam satışlarının üçte birinden fazlasını oluşturdu ve büyümenin ana kaynağı oldu. Sadece 2025'in ikinci çeyreğinde 69 bin 163 adetlik teslimatla MINI satışları yüzde 33,1 oranında yükseldi.

ROLLS-ROYCE SATIŞLARINDA İKİNCİ ÇEYREKTE ARTIŞ

Rolls-Royce, 2025’in ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9,4’lük artışla bin 415 adet araç teslim etti. Ancak yılın ilk yarısı toplamında 2.796 teslimatla %0,8'lik küçük bir gerileme yaşandı. Üst segmentteki durağanlık dikkat çekti. BMW Motorrad tarafında ise 105.909 motosiklet ve scooter teslim edilerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,3’lük bir düşüş kaydedildi.

BÖLGESEL PERFORMANS: AMERİKA ve AVRUPA YÜKSELDİ, ÇİN GERİLEDİ

BMW ve MINI markalarının toplam satışları bölgelere göre değerlendirildiğinde, Avrupa’da yüzde 8,2’lik artışla 497 bin 778 adet teslim edildi. Almanya özelinde artış oranı yüzde 3,6 oldu. Asya genelinde yüzde 11,1’lik düşüş yaşanırken, Çin’de bu oran yüzde 15,5’e ulaştı. Amerika kıtasında ise yüzde 3,4’lük artışla 237 bin 167 araç teslim edildi. Amerika Birleşik Devletlerinde ise 2025 ilk altı ayında 2024 ilk altı ayına kıyasla yüzde 2,7 artışla 193 bin 941 adet BMW ve Mini satışı yapılırken, ikinci çeyrekte ise yüzde 1.4 artışla 98 bin 504 adetlik BMW ve Mini satışı gerçekleştirildi.

Otomobil Elektrikli Otomobil BMW