Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Yerelleşme ve teknoloji ile gelen global başarı: Chery global otomobil markası nasıl oldu?

2001’de yalnızca 10 araçlık ihracatla yurt dışına adım atan Chery, 2025’te Fortune Global 500 listesinde 233’üncü sıraya yükseldi, 5 milyon araç ihracatına ulaştı. Avrupa’da satışlarını bir yılda 11 kat artıran Chery global otomobil markası nasıl oldu?

Chery global otomobil markası nasıl oldu?

Chery’nin yurt dışı yolculuğu, 2001’deki 10 araçlık ilk siparişle başladı. Yıllar içinde ihracat sayıları hızla arttı ve 2025’in ortasında kümülatif ihracat 5 milyon araca ulaştı. Bu süreçte Tiggo 2, Tiggo 4, Tiggo 7 ve Tiggo 8 modelleri 1 milyon adedi aşan kümülatif ihracatla şirketin küresel portföyünde öne çıktı. 2024’teki ihracat temposu, ortalama her 27 saniyede bir aracın yurt dışına gönderildiğini gösterdi. Aynı dönemde Fortune Global 500 listesinde 152 sıra birden yükselerek 233’üncülüğe çıkan Chery, küresel otomotiv liginde ilk 250’ye girmeyi başardı.

SATIŞ VE PAZAR PAYINDA İVME

2025’in ilk yarısında dünya genelinde 1 milyon 260 binden fazla satış gerçekleşti. Avrupa’da satışlar 30 bin adedi aşarak geçen yılın aynı dönemine göre 11 kat arttı. AB pazarında Çin menşeli otomobil markalarının payı yüzde 2,7’den yüzde 5,1’e yükseldi. Bu artış, Çinli üreticilerin Avrupa pazarındaki kabulünün hızla güçlendiğini gösterdi.

AVRUPA’DA YERELLEŞME HAMLESİ

Avrupa stratejisinin merkezinde İspanya’daki EBRO markasıyla kurulan teknoloji ortaklığı yer alıyor. Eski Nissan Barcelona tesisinin yeniden faaliyete geçirilmesini içeren projede, 2025’in son çeyreğinde üretime başlanması planlanıyor. Yıllık 150 bin adetlik kapasite, bin 200’ün üzerinde istihdam ve 2026’da batarya montaj hattının devreye girmesi hedefleniyor. EBRO S700, S800 ve S400 modelleri içten yanmalı ve hibrit versiyonlarıyla pazara sunulurken, 50’den fazla satış ve servis noktası da kısa sürede faaliyete geçti.

TEKNOLOJİ VE GÜVENLİK ODAKLI GELİŞİM

Yerelleşme ve teknoloji ile gelen global başarı: Chery global otomobil markası nasıl oldu? - Resim : 1

Küresel çapta sekiz Ar-Ge merkezine sahip Chery, hibrit teknolojilerde PHEV, HEV ve menzil uzatmalı (REEV) sistemler üzerine çalışıyor. “Chery Super Hybrid” sistemi düşük yakıt tüketimi, sessizlik ve performans hedefleriyle geliştirildi. 2025’in ilk yarısında düzenlenen teknoloji etkinliklerinde yeni sistemler tanıtıldı; AiMOGA ve Mornine adlı insansı robotlar showroom’larda müşteri etkileşimini artırmak için kullanılmaya başlandı. Güvenlik tarafında, yüksek sıcaklık, soğuk, nem, kuruluk, yüksek hız ve bozuk zemin gibi altı farklı boyutta testler gerçekleştirildi. Endonezya’da 53 saatlik batarya deniz suyu daldırma testi ve Meksika’daki batarya sürtme denemeleri bu doğrulama programının parçaları oldu.

STRATEJİNİN OMURGASI: YERİNDE ÜRETİM, YEREL İÇİN ÜRETİM

Yerelleşme ve teknoloji ile gelen global başarı: Chery global otomobil markası nasıl oldu? - Resim : 2

Şirket, düşük sanayileşme seviyesine sahip pazarlarda CKD montaj ve yerel parça tedarikiyle üretim kapasitesi oluştururken; gelişmiş pazarlarda ortak geliştirme, ekosistem iş birlikleri ve yerel üretim tesisleriyle konumunu güçlendiriyor. ESG odaklı yaklaşım, yeşil, akıllı ve düşük karbonlu bir küresel değer zinciri kurma hedefiyle destekleniyor.

ÖLÇEKTEN DEĞERE DÖNÜŞÜM

Fortune Global 500’deki yükseliş, 5 milyon ihracat eşiği, Avrupa’daki hızlı genişleme ve yerelleşme hamleleri, Chery’nin ölçek büyütmenin ötesine geçerek değer üretmeye odaklandığını ortaya koyuyor. Önümüzdeki dönemde Avrupa’daki üretim projeleri ve hibrit teknolojilerin yaygınlaşması, markanın küresel otomotiv pazarındaki konumunu daha da pekiştirecek.

Chery Otomobil Otomotiv Avrupa marka Üretim fabrika