Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 10°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

DMO’dan kamuya yerli otomobil Togg alımı planı

Devlet Malzeme Ofisi (DMO), 2025-2029 dönemine ait Stratejik Planı’nda, yerli elektrikli otomobil TOGG’un kamuya tedarikini önemli bir stratejik hedef olarak belirledi. Plan kapsamında 5 yılda toplam 37 bin 55 adet TOGG aracının kamu kurumlarına teslim edilmesi hedefleniyor.

DMO’dan kamuya yerli otomobil Togg alımı planı

Devlet Malzeme Ofisi (DMO), 2025-2029 dönemini kapsayan Stratejik Planı’nda, yerli elektrikli araç kullanımını kamu kurumlarında yaygınlaştırmaya yönelik net ve ölçülebilir hedefler belirledi. DMO ile TOGG arasında imzalanan protokol kapsamında, kamuya sağlanacak araç sayıları yıllara göre açıklandı. Performans göstergelerine göre, yalnızca 2025 yılı içinde 2 bin 341 adet SUV ve 750 adet sedan model TOGG aracı olmak üzere toplam 3 bin 91 elektrikli araç kamuya tahsis edilecek. Stratejik plan döneminin sonuna gelindiğinde, toplamda 19 bin 205 adet SUV ve 18 bin 750 adet sedan model araç tedarik edilerek kamu araç parkı önemli ölçüde yenilenmiş olacak. Böylece toplamda 37 bin 955 adet TOGG aracı, beş yıl içinde kamu kullanımına sunulmuş olacak.

YERLİ VE ÇEVRECİ ARAÇLARA ÖNCELİK VERİLECEK

Stratejik Plan'da, kamu taşıt alımlarında yerlilik ve çevreci teknoloji vurgusu öne çıkıyor. Yeni taşıt edinimlerinde, enerji verimliliği yüksek ve çevresel etkisi düşük, aynı zamanda yerli üretim olan araçlara öncelik verileceği belirtiliyor. DMO bu süreçte yalnızca tedarikçi değil, aynı zamanda merkezi kamu alımlarında yönlendirici bir aktör olarak konumlanıyor. DMO’nun belirlediği bu hedef, sadece TOGG’un yaygınlaşmasını değil; kamu kaynaklarının daha verimli kullanımını, yerli sanayinin desteklenmesini ve sürdürülebilir ulaşım hedeflerine ulaşılmasını da amaçlıyor.

TAŞIT POLİTİKALARI MERKEZİLEŞTİRİLECEK, İSRAF ÖNLENİP ETKİNLİK ARTIRILACAK

DMO’nun Stratejik Planı, kamu taşıt politikasının daha merkezî ve kontrollü bir yapıya kavuşturulmasını da içeriyor. Taşıt ihtiyacının belirlenmesi, alım süreçlerinin yönetilmesi ve kullanım süresince bakım-onarım hizmetlerinin sağlanması gibi birçok başlıkta standartlar oluşturulacak. Bu sayede, ihtiyaç fazlası ve ekonomik ömrünü doldurmuş taşıtlar tasfiye edilecek, yeni alımlar “ekonomiklik” esasına göre yapılacak. Bu çerçevede oluşturulacak yeni sistemde DMO, kamu araç tedarik süreçlerinde hem koordinatör hem de politika belirleyici rol üstlenecek.

DMO: KAMUNUN YEŞİL DÖNÜŞÜMÜNDE ANAHTAR ROL ÜSTLENİYOR

Elektrikli araçların yaygınlaştırılması hedefi, sadece teknoloji yatırımı değil; aynı zamanda Türkiye’nin iklim değişikliğiyle mücadelesine katkı sağlayacak bir adım olarak değerlendiriliyor. Stratejik Plan’da DMO’nun bu alandaki rolü, “yeşil dönüşümün hızlandırılması ve karbon emisyonunun azaltılması” şeklinde tanımlanıyor. TOGG’un kamuya yaygınlaştırılması, bir yandan Türkiye’nin yerli otomobil girişimini desteklerken, diğer yandan da çevresel sorumluluk bilincini artıracak bir kamu politikası olarak dikkat çekiyor.

Devlet Otomobil Elektrikli Otomobil TOGG Yatırım