Golf GTI’nin 50'nci yılına özel versiyonu yeni Golf GTI EDITION 50 Tanıtıldı
Volkswagen, kompakt spor otomobil sınıfının en bilinen modellerinden biri olan Golf GTI’nin 50. yılını özel bir versiyonla kutluyor. Yeni Golf GTI EDITION 50, artırılan motor gücü, geliştirilmiş şasi yapısı ve pist odaklı performans özellikleriyle öne çıkıyor.
Bugüne kadar dünya genelinde 2,5 milyondan fazla üretilen Golf GTI, kompakt sınıftaki spor otomobil tutkunları arasında geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmış durumda. Yeni modelle ilgili konuşan Volkswagen Markası CEO’su Thomas Schäfer, “GTI, 50 yıldır sadece bir performans modeli değil, aynı zamanda dünya genelinde hayranları bir araya getiren bir yaşam tarzı. Bugüne kadarki en hızlı ve en güçlü seri üretim GTI ile bu tutkuyu yarım yüzyıldır sürdürüyoruz. GTI gelecekte de yoluna devam edecek” ifadelerini kullandı.
GELİŞTİRİLMİŞ ŞASİ ve SÜRÜŞ DİNAMİĞİ

Golf GTI EDITION 50’de sürüş odaklı geliştirmeler ön planda tutuluyor. Yeniden ayarlanan DCC spor şasi, optimize edilen ön diferansiyel kilidi ve progresif direksiyon sistemi sayesinde modelin sürüş dinamikleri üst seviyeye taşınıyor. Volkswagen Şasi Geliştirme ve Sürüş Dinamikleri Departmanı Başkanı Sebastian Willmann, “Elli yıllık GTI tecrübemizi bu şasi sistemine aktardık. Golf VII GTI Clubsport’un şasi teknolojisini temel aldık. Yeni yarı-slick lastiklerle ön aks yol tutuşunu artırdık, aynı zamanda aracın nötr ve çevik karakterini koruduk. Direksiyon hassasiyetini belirgin şekilde geliştirerek sürüş deneyimini daha keyifli hale getirdik” açıklamasını yaptı.
NORDSCHLEIFE PİSTİNDE REKOR TUR SÜRESİ

Yeni modelin performans sınırları Nürburgring Nordschleife pistindeki test sürüşlerinde de ortaya kondu. 20.832 kilometre uzunluğundaki pistte profesyonel yarış pilotu Benjamin Leuchter, Golf GTI EDITION 50 ile 7 dakika 46.13 saniyelik tur süresi elde etti. Bu süre, Nürburgring’de seri üretim bir Golf modeliyle bugüne kadar kaydedilen en hızlı tur olarak kayıtlara geçti. Leuchter, yeni modelle ilgili olarak, “Şimdiye kadar kullandığım en hassas ve en sportif Volkswagen. Bana 2016’daki Golf GTI Clubsport S modelini fazlasıyla hatırlatıyor ancak EDITION 50 sistematik olarak daha da geliştirildi. Sezgisel ve hassas tepkileri sayesinde araca tam güven duyarak sınırları zorlayabiliyorum” değerlendirmesini yaptı.
ARTIRILMIŞ GÜÇ ve TORK DEĞERLERİ
Golf GTI EDITION 50, 2.0 litrelik turboşarjlı motorla donatıldı. Bu motor, Golf GTI Clubsport’un güç ünitesi temel alınarak geliştirildi. Yeni model 239 kW (325 PS) güç ve 420 Nm maksimum tork üretiyor. Karşılaştırıldığında, Golf GTI Clubsport 400 Nm tork sunarken, standart Golf GTI 370 Nm torka sahip. Şasi yapısında MacPherson ön aks ve dört kollu arka aks kullanılırken, aracın genel yüksekliği standart versiyona göre 15 mm daha düşük.
GTI PERFORMANS PAKETİ SEÇENEĞİ

Daha sportif bir deneyim isteyen kullanıcılar için model, opsiyonel GTI Performans paketiyle de sunuluyor. Bu pakette ön ve arka akslarda yay oranları artırılarak doğal frekans yaklaşık yüzde 20 yükseltildi. Bu sayede gövde salınımı ve eğilme eğilimi azaltılırken daha doğrudan yol tepkileri sağlandı. Performans paketli modellerde şasi 5 mm daha alçalıyor, böylece Golf GTI EDITION 50 toplamda standart Golf’e göre 20 mm daha yere yakın.
Süspansiyon bağlantılarının yeniden düzenlenmesiyle dinamik zorlamalara daha hızlı tepki veriliyor. Performans paketinde ayrıca Bridgestone tarafından geliştirilen 235 ebat Potenza Race yarı-slick lastikler, 19 inç Warmenau dövme jantlar ve hafifletilmiş R-Performance titanyum egzoz sistemi yer alıyor. Bridgestone lastikler daha fazla yol tutuş ve daha düşük yuvarlanma direnci sunarken, standart lastiklere göre her biri yaklaşık 1,1 kg daha hafif. Dövme jantlar ise jant başına 8 kg ağırlığıyla standart 19 inç jantlardan 3 kg daha hafif. Akrapovič titanyum egzoz sistemi de toplam ağırlığı 11 kg azaltıyor.
İÇ ve DIŞ TASARIMDA YIL DÖNÜMÜ DOKUNUŞLARI

Golf GTI EDITION 50’nin iç mekânında kırmızı emniyet kemerleri, ekose desenli sportif koltuklar, Racing Green rengindeki şerit detaylar ve sentetik velur kaplamalar yer alıyor. Yeni tasarlanan çok fonksiyonlu deri spor direksiyon simidinde GTI 50 logosu bulunuyor. Direksiyon üzerindeki vites kulakçıkları ve yedi ileri DSG şanzıman kombinasyonu sürüş deneyimini destekliyor.
Dış tasarımda tavan spoylerinde ve dış aynaların iç yüzeylerinde GTI 50 logosu yer alıyor. Kapı eşiklerinde özel kaplamalar, siyah tavan, siyah ayna muhafazaları ve siyah egzoz çıkışları araca özgün bir görünüm kazandırıyor. Yan eteklerde siyah renkten Tornado kırmızısına geçiş yapan şerit, modelin sportif karakterini tamamlıyor.
5 DIŞ RENK SUNULUYOR
Golf GTI EDITION 50 beş farklı dış renk seçeneğiyle sunuluyor. Bunlar arasında karakteristik Pure White, Moonstone Grey, Grenadilla Black metallic yer alırken, yalnızca yıl dönümü versiyonuna özel Dark Moss Green metallic ve Tornado Red seçenekleri de mevcut. Tornado Red rengi, 1986’dan bu yana Volkswagen’in yüksek performanslı modellerinde kullanılan, markayla özdeşleşmiş bir renk olarak öne çıkıyor. Golf II GTI 16V, Golf III VR6 ve Golf VII GTI TCR gibi modeller de geçmişte bu renkle üretilmişti.
Golf GTI EDITION 50, sınırlı sayıda üretilecek özel versiyonlar arasında yer alıyor.