Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 12°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Honda’dan şok karar: 650 Milyar Yen zarar sonrası tam elektrikliden vazgeçti

2025 mali yılının ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıklayan Honda 650 Milyar Yen zarar sonrası tam elektrikliden vazgeçtiği. Küresel ölçekte yön değişikliğine gitiğini duyuran Honda, hibrit ve içten yanmalı motor (ICE) teknolojileriyle birlikte hidrojen çözümlerine odaklanacağını açıkladı.

Honda 650 Milyar Yen zarar sonrası tam elektrikliden vazgeçti

Japon otomotiv devi Honda, 2025 mali yılının ilk çeyreğinde 650 milyar yenlik (yaklaşık 4,47 milyar dolar) elektrikli araç zararı açıkladı ve tamamen elektrikli (BEV) stratejisinden geri adım attığını duyurdu. 6 Ağustos 2025’te düzenlenen yatırımcı ve analist toplantısında konuşan Honda İcra Yönetici Görevlisi Eiji Fujimura, şirketin bu mali yılda EV operasyonlarından 650 milyar yen (yaklaşık 4,47 milyar dolar) zarar beklediğini söyledi. Bu rakam, önceki tahminlere göre 50 milyar yen artış anlamına geliyor. Fujimura, bu zararın 400 milyar yeninin normal operasyonel kayıplardan kaynaklandığını, bunun da yaklaşık 100 milyar yen brüt kar kaybı ve 300 milyar yen Ar-Ge giderlerinden oluştuğunu belirtti. Ar-Ge harcamalarının büyük bölümü, gelecek yıl piyasaya sürülmesi planlanan Honda 0 Serisi EV’lerin geliştirme sürecine ait.

ABD’DE TEŞVİKLERİN SONA ERMESİ VE STOK BASKISI

Fujimura, özellikle ABD’de GM tarafından tedarik edilen EV’lerin satışı için yüksek stok baskısıyla karşı karşıya kaldıklarını, federal vergi kredilerinin (IRA) sona ermesinin bu durumu daha da zorlaştırdığını söyledi. Bu nedenle mevcut stokların satışında zarar yazmak zorunda kaldıklarını vurguladı. Honda, ABD’de halen satışta olan Prologue ve Acura ZDX modellerinde yüksek promosyon harcamaları yapıyor. Bu teşviklere rağmen EV pazarındaki talebin “zayıf” olduğunu belirten Fujimura, “0 Serisi”nin de piyasaya sürüldüğünde ciddi zorluklarla karşılaşabileceğini ifade etti.

HİBRİT VE ICE MODELLERİNE GÜÇLÜ TALEP

Fujimura, elektrikli araç pazarının yavaşladığına işaret ederek, hibrit (HEV) ve içten yanmalı motor (ICE) teknolojilerinde güçlü talebin sürdüğünü söyledi. Özellikle hibrit modellerin müşteri memnuniyeti açısından yüksek puan aldığını belirten Fujimura, bu segmentin maliyet ve kârlılık açısından güvenli bir alan olduğunu vurguladı. Ayrıca, önümüzdeki beş yıl içinde EV’lerin yaygınlaşmasının gecikebileceğini, ancak uzun vadede karbon nötrlük hedefinde hâlâ en uygun çözüm olarak görüldüğünü belirtti. “Önemli olan, planı zorla sürdürmek yerine gerektiğinde durdurma kararını hızlıca alabilmektir” diyen Fujimura, nakit yönetiminin bu noktada kritik olduğunu söyledi.

AR-GE VE YATIRIM PLANLARI YENİDEN ŞEKİLLENİYOR

Honda, toplam yatırım planını 10 trilyon yenden 7 trilyon yene düşürdü. 2025’e kadar bu tutarın yarısının harcandığını belirten Fujimura, kalan 3,5 trilyon yenin piyasa koşullarına göre dikkatli şekilde kullanılacağını açıkladı. Fujimura, 2028 sonrası yeni nesil EV’lerin daha rekabetçi fiyat ve teknolojiyle piyasaya sürüleceğini, bunun da EV zararlarını azaltmada önemli rol oynayacağını ifade etti. Ancak kısa vadede hibritler, içten yanmalı motorlu araçlar ve motosikletlerin güçlü nakit akışı sağlayarak yatırım dengesini koruyacağını söyledi.

TEDARİK ZİNCİRİ VE YERELLEŞME ADIMLARI

Şirket, ABD pazarındaki üretim ve tedarik zincirini güçlendirmek için çeşitli adımlar atıyor. Honda Civic üretimi Japonya’daki Yorii fabrikasından Indiana’ya taşındı. Ayrıca, Orta Amerika’ya ihracat yapan ABD üretim kapasitesinin bir kısmı Kanada’ya kaydırıldı ve ABD iç pazarına yönelik üretim artırıldı. Batarya tedarikinde ise Toyota’nın ABD fabrikalarıyla ortak standart kullanılarak yerel üretime geçildi.

SEKTÖR İÇİN DÖNÜM NOKTASI

Bu açıklamalar, Honda’nın küresel ölçekte tamamen elektrikli stratejiyi yeniden değerlendirdiğini ortaya koyuyor. Fujimura’nın sözleri, pazar gerçekleri, maliyet baskısı ve teşviklerin sona ermesi gibi nedenlerle EV planlarının artık tek odak noktası olmadığını gösteriyor. Şirket, karbon nötrlüğe giden yolda hibritler, ICE ve hidrojen teknolojilerini stratejinin önemli parçaları olarak konumlandırıyor.

Honda Elektrikli Otomobil Üretim ABD Avrupa Japonya Otomotiv