Yandex
05 Aralık 2025 Cuma
İstanbul 17°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında

İlk kez 1997’de tanıtılan Civic Type R, 28 yıl boyunca 6 farklı nesilde gelişerek günlük kullanım ve pist performansını bir arada sunan özel bir model haline geldi. İlk nesilden son FL5’e kadar sürekli evrim geçiren model, yarış pistlerinde kırdığı rekorla dikkat çekiyor.

Honda Civic Type R 28 yaşında

Civic, bu yıl iki önemli kilometre taşını kutluyor. Modelin 50 yıldan fazladır kesintisiz üretiminin yanında, yüksek performanslı Type R versiyonunun da 28'inci yılı geride kaldı. İlk kez 1997’de yollara çıkan Honda Civic Type R, 6 nesildir geliştirilerek önden motorlu, önden çekişli otomobiller arasında dikkat çeken performanslı hatchback’lerden biri oldu. Günlük kullanıma uygun yapısını korurken hafta sonları pistte de kendini gösterebilen bir otomobil olarak konumlandı.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 1

Type R serüveni, 1992’de sınırlı sayıda üretilen NSX Type R ile başladı. 1997’de Japonya pazarına sunulan ilk Civic Type R olan EK9, elden geçirilmiş 1.6 litrelik DOHC VTEC motoru, 1050 kg’lık hafif gövdesi, sınırlı kaydırmalı diferansiyeli ve özel süspansiyon bileşenleriyle öne çıktı. Bu model, serinin temel karakterini belirledi.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 2

2001’de tanıtılan ikinci nesil EP3, İngiltere’de üretilerek Avrupa pazarına da sunuldu. 2.0 litrelik DOHC i-VTEC motoru, altı ileri manuel şanzımanı ve geliştirilmiş süspansiyon sistemiyle sürüş deneyimini farklı bir seviyeye taşıdı. Yüksek dayanımlı çelik kullanımıyla gövde rijitliği artırıldı.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 3

Üçüncü nesil, 2007’den itibaren Avrupa’da FN2, Japonya’da ise FD2 kodlu iki farklı karoserle satışa çıktı. Avrupa versiyonunda yakıt deposu ön koltukların altına taşınarak iç mekân genişliği artırıldı. Japonya için üretilen sedan FD2’de ise daha güçlü motor, Brembo frenler ve sınırlı kaydırmalı diferansiyel yer aldı. Gövde ağırlığı, kaynak yerine yapıştırıcı teknolojisi ve alüminyum kullanımıyla dengelendi.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 4

2015’te gelen FK2, turbo beslemenin kullanıldığı ilk Type R oldu. 2.0 litrelik K20C1 motor 310 PS güç üretiyordu. Güç artışıyla birlikte ön tekerleklerdeki tork tepkisini dengelemek için Dual Axis Strut süspansiyon ve sınırlı kaydırmalı diferansiyel devreye girdi. 0’dan 100 km/s hıza 5,7 saniyede ulaşabilen model, Brembo fren sistemiyle de desteklendi. FK2, birçok TCR yarışında zafer kazandı.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 5

2017’de tanıtılan FK8, 320 PS güç üreten motoru, adaptif süspansiyon sistemi ve aerodinamik iyileştirmeleriyle serinin en gelişmiş versiyonlarından biri oldu. Alt gövde tasarımı ve aerodinamik paket, negatif kaldırma kuvveti sağlayarak yol tutuşu artırdı. Bu modelle birlikte Type R, ilk kez ABD pazarına da sunuldu.

6 Nesilde Performans Yolculuğu: Honda Civic Type R 28 yaşında - Resim : 6

Serinin en güncel nesli olan FL5, 2022’de tanıtıldı. Aerodinamik iyileştirmeler, gelişmiş teknolojiler ve detaylı mühendislik dokunuşlarıyla şimdiye kadarki en hızlı ve sürüşü en tatmin edici Civic Type R olarak öne çıktı. Model, Suzuka pistinde sınıfında rekor kırarak performansını ortaya koydu.

Neredeyse 30 yıllık geçmişi boyunca dinamizmini sürekli olarak kanıtlayan Civic Type R, dünya çapındaki birçok pistte önden çekişli seri üretim otomobiller için referans noktaları belirledi – bunların en önemlisi ise Almanya’daki Nürburgring Nordschleife’de birkaç kez elde edilen rekorlar oldu. Bunun yanı sıra, Fransa’daki Magny Cours, Belçika’daki Spa-Francorchamps, Macaristan’daki Hungaroring, Portekiz’deki Estoril, Japonya’daki Suzuka, İngiltere’deki Silverstone ve Avustralya’daki Mount Panorama Bathurst gibi pistlerde de benzer başarılar elde etti.

Tüm bunlara rağmen Honda Civic Type R'ın Avrupa satışlarının 2026'da sona erecek olmasının üzücü olduğunu söylememiz lazım.

Honda Otomobil Tasarım Üretim