Hyundai 2030 yılına kadar 2 Milyon elektrikli otomobil satmayı hedefliyor: 21 Yeni Model Gelecek
Hyundai Motor Company, 2030 yılına kadar küresel çapta 2 milyon adet elektrikli otomobil satışı hedefliyor. Marka, bu kapsamda giriş seviyesinden lükse uzanan 21 yeni elektrikli otomobil modelini pazara sunacak.
Hyundai Motor Company, 2025 Sürdürülebilirlik Raporu’nda elektrikli mobilite alanındaki yol haritasını detaylandırdı. Markanın 2030 yılına kadar koyduğu iddialı hedef, yaklaşık 2 milyon adet elektrikli otomobil (EV) satışı. Bu hedefin temel odak noktaları ise Avrupa ve Kuzey Amerika pazarları olacak. Hyundai’nin açıklamasına göre bu strateji, sadece elektrikli araçları kapsıyor; hibrit ve plug-in hibrit modeller bu rakamın dışında tutuluyor.
21 YENİ MODEL YOLDA
Hyundai, bu hedef doğrultusunda 21 yeni elektrikli araç modelini 2030’a kadar pazara sunmayı planlıyor. Genişletilecek ürün gamında hem giriş seviyesi modeller hem de lüks ve yüksek performanslı versiyonlar yer alacak. Markanın amacının, “her tüketiciye hitap edecek EV alternatifi sunmak” olduğu belirtiliyor. Bu araçların, markanın farklı segmentlerdeki stratejik EV yatırımlarını temsil etmesi bekleniyor. IONIQ serisinin devam modelleri, Genesis’in elektrikli portföyü ve yeni nesil batarya platformuna sahip modeller bu kapsamda öne çıkıyor. Hyundai, ayrıca farklı kullanım ihtiyaçlarına yanıt verebilmek adına ticari araç segmentinde de hidrojenli XCIENT Fuel Cell kamyonlarını yaygınlaştırıyor.
EREV ve SDV TEKNOLOJİLERİYLE GEÇİŞİ HIZLANDIRACAK

Hyundai, içten yanmalı motorlu araçlardan tamamen elektrikli modellere geçiş sürecini hızlandırmak için EREV (Extended Range Electric Vehicle) teknolojisine yatırım yapıyor. Bu sayede, daha uzun menzil ve esnek kullanım senaryoları sunularak EV adaptasyonu kolaylaştırılacak. Buna ek olarak, yazılım tanımlı araçlar (SDV: Software-Defined Vehicle) üzerinde de Ar-Ge yatırımları sürüyor. Bu platform, güncellenebilir sürüş özellikleri ve gelişmiş bağlanabilirlik sunarak elektrikli araçların yaşam döngüsünü uzatmayı hedefliyor. Hyundai’nin SDV yaklaşımı, kullanıcı deneyimini dijital servislerle zenginleştirme, uzaktan güncellemeler ve yazılım tabanlı satış sonrası hizmetler gibi alanlara da uzanıyor.
KARBON NÖTR HEDEFİNE GİDEN YOL: 2045 NET SIFIR
Hyundai, 2021 yılında açıkladığı “2045 Net Zero” hedefi doğrultusunda, tüm değer zinciri boyunca karbon salımını sıfırlamayı amaçlıyor. 2024 yılı itibarıyla şirketin toplam sera gazı salımının yaklaşık %76’sı satılan araçlardan kaynaklanıyor. Bu nedenle EV satışlarının artırılması, doğrudan karbon ayak izinin azaltılmasına katkı sağlıyor. 2024 yılında yalnızca elektrikli otomobillerin satışından kaynaklanan karbon tasarrufu 1,97 milyon ton CO₂ olarak hesaplandı. PwC TIMM metodolojisine göre yapılan bu hesaplamada, bu tasarrufun ekonomik karşılığı 226,4 milyar KRW (yaklaşık 165 milyon dolar) olarak belirlendi.
Öte yandan, Hyundai'nin üretim süreçlerinde kullandığı LNG ve yenilenebilir olmayan elektrik kaynaklarından doğan Scope 1 ve 2 emisyonları 2024’te 2,09 milyon ton CO₂ oldu. Bu nedenle şirket, RE100 hedefi kapsamında Kore, ABD ve Hindistan’daki tesisleri için toplam 709 MW büyüklüğünde yenilenebilir enerji anlaşmaları imzaladı.
YATIRIM ve YENİLİK ODAKLI YENİ STRATEJİ
Hyundai, bu büyüme hedefini desteklemek amacıyla “Hyundai Dynamic Capability” adını verdiği esnek pazar stratejisini de hayata geçiriyor. Şirketin 2024 CEO Investor Day etkinliğinde duyurduğu bu strateji üç temel sütuna dayanıyor:
- Mobility Game Changer: Otomotiv ve mobilite çözümlerinde rekabetçiliği artırmak.
- Energy Mobilizer: Sürdürülebilir enerji dönüşümünü desteklemek.
- Hyundai Dynamic Capabilities: Değişen pazarlara hızla uyum sağlamak.
Bu strateji, şirketin sadece EV satışlarını artırmayı değil, aynı zamanda üretimden satış sonrası hizmetlere kadar tüm değer zincirinde dönüşüm sağlamayı hedefliyor. Hyundai ayrıca, bu strateji kapsamında batarya geri dönüşümü, tedarik zincirinde karbon yönetimi, yerelleştirme ve üretim optimizasyonu gibi alanlara da yatırım yapıyor.
HEDEF SADECE SATIŞ DEĞİL DÖNÜŞÜM
Hyundai, EV satışlarını artırırken aynı zamanda batarya teknolojisi, hidrojen çözümleri, SDV altyapısı ve karbon ayak izi yönetimi gibi alanlarda da yatırım yapmaya devam ediyor. 2030 hedefi, yalnızca satış adediyle sınırlı değil; şirketin tüm yapısal dönüşümünü temsil eden bir eşik olarak tanımlanıyor. Hyundai’nin attığı bu adımlar, sadece otomotiv sektöründeki dönüşümün değil, aynı zamanda küresel sürdürülebilirlik vizyonunun da bir parçası olma iddiasını taşıyor. Şirketin sürdürülebilirlik komitesi, performans kriterlerini tüm birimlere KPI olarak entegre etmiş durumda. Bu da gösteriyor ki, Hyundai’de artık sadece ürün değil, karar alma süreçleri de karbon nötr hedefe göre şekilleniyor.